این کشور هر لحظه بسوی بحران می رود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۵    ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ کد خبر: 146944 منبع: پرینت

افغانستان سرزمین اقلیت های قومی است هر ادعای اکثریت بودن بی ارزش، غیر منطقی، واهی و ریشه در مفکوره فاشیستی دارد.

در این کشور تاجیک ها، افغان ها "پشتون ها"، هزاره ها، ازبک ها، بلوچ ها، هندو باورها و... زندگی می‌ کنند اینکه کدام یک از این ملیت ها مردمان بومی این سرزمین هستند، اینکه شهروندان خودشان در نام کشور، واحد پولی، سرود ملی و ده ها مورد دیگر دیده نمی توانند بحث جدا است اما با درنظرداشت شواهد تاریخی، فرهنگی و صراحت آیات قرآن کریم هر افغان، تاجیک، ازبک هزاره و... حق دارند تا در شناسنامه های جدید با هویت خودشان شناخته شوند.

هیچ کس حق ندارد که خود را ترافیک هویت دیگر اقوام بکند. هر تصمیم که منجر به حذف هویت های قومی در این ستمکده شود نه تنها که مورد قبول یک اکثریت مطلق نخواهد بود بلکه کشور را به سوی بحران می برد که مدیریت آن در توان "حکومت ده افغانان" نخواهد بود.

احسان ادیب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هویت
پشتون
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بیشک به شرطی کس فکر کند منطق را بکار بندازدهمه ما افغان از افغانستان هستیم اما در ملیت فرق داریم چرا یکی اوزبیکی گپ میزند یکی دری یکی پشتو یکی هزاره گی پس در زبان وقوم ملیت فرق داریم توجه باید شد

>>>   احسان جان ادیب کاملا دقیق و منطقی نوشتید ولی کو گوش شنوا ما همه اهل افغانستان ولی با ملیت های جدا گل های رنگارنگ یک باغ . یک ادم که مشکل بینش و فهم کامل و نیاموخته از تاریخ گذشته با تقلب از ناکجاگاه امده وامروز ملت را در برابر هم قرار میدهد بخاطر امیال سیاسی اش .ما در عجبیم که جناب با تفلب حتما دکترا اخذ کرده .چون با این رویه سیاست کردن . دانستیم که جناب الف بای حکومت داری را هم بلد نیست . که کاری عاشقی عاشق بداند .. چه داند انکه اشتر میچراند .
ب ی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است