ارتش آمریکا نیروی مناسب و شایسته کم دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ کد خبر: 146913 منبع: پرینت

پنتاگون گزارش کرده است که بیش از 24 میلیون جوان آمریکایی به دلایلی چون سوء پیشینه یا شرایط نامناسب جسمانی قادر به پیوستن به نیروهای مسلح این کشور نیستند.

آمارهای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نشان می‌دهد که بحران امنیتی پیش روی آمریکا نبود شرایط لازم برای پیوستن جوانان به ارتش جهت خدمت است.

آنطور که اندیشکده «هریتیج» گزارش کرده است 71 درصد جوانان آمریکایی بین سنین 17 تا 24 سال شرایط لازم را برای خدمت در ارتش آمریکا ندارند.

این گزارش که بر اساس داده‌های پنتاگون در سال 2017 استخراج شده نشان می‌دهد بیش از 24 میلیون از 34 میلیون جوان آمریکایی حتی اگر هم بخواهند، قادر به پیوستن به نیروهای مسلح این کشور نیستند.

این وضعیت زنگ خطری برای امنیت ملی آمریکا است و اگر تنها 29 درصد جوانان این کشور واجد شرایط خدمت در نظام باشد و این مساله ادامه داشته باشد، بی‌شک ارتش آمریکا از کمبود نیروی انسانی رنج خواهد کشید.

اندیشکده یاد شده نوشت: کمبود نیروی انسانی در نیروهای مسلح به طور مستقیم امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد.

از دلایل عدم صلاحیت جوانان آمریکایی برای پیوستن به نیروهای مسلح، سوء سابقه جنایی است. همچنین حدود یک سوم جوانان آمریکایی برای خدمت نظام اضافه وزن دارند.

یک اندیشکده انگلیسی نیز در جدیدترین تحلیل خود با زیر سوال بردن توان نظامی غرب به ویژه آمریکا، اذعان داشته که غرب درحال از دست دادن لبه برتری نظامی مقابل چالش‌های جدید است.

اندیشکده انگلیسی «مطالعات راهبردی» مستقر در لندن در گزارش سال 2018 خود در این زمینه نوشت: غرب دیگر در زمینه نوآوری‌های دفاعی و تولیدات نظامی، وضعیت انحصاری ندارد و به عبارت دیگر سرمایه گذاری قدرت‌های غربی در زمینه نظامی، برتری خود را برابر توسعه نظامی چین، روسیه و مهارت شبه نظامیان غرب آسیا از دست داده است.

اندیشکده انگلیسی درباره «ایران» به عنوان یکی از چالش‌های آمریکا نوشته است: در حالی که ایران ارتش فرسوده‌ای دارد، اما این کمبود را با سرمایه گذاری بر توسعه موشک‌های بالستیک و نیروهای غیرمتعارف جبران کرده است.

«امیل حکیمه» تحلیلگر این اندیشکده درباره تاکتیک‌های ایران معتقد است، این کشور در حالی‌که از چالش مستقیم با آمریکا در خلیج فارس صرف‌نظر کرده، اما در مکان‌های دیگر درحال گسترش نفوذ است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
نیرو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است