هشدار کوریای شمالی به آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ کد خبر: 146911 منبع: پرینت

کوریای شمالی به آمریکا نسبت به از سرگیری رزمایش مشترک نظامی با کوریای جنوبی، بعد از بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی، روزنامه 'رودونگ سینمون' روزنامه حزب حاکم بر کوریای شمالی در تفسیر روز دوشنبه خود نوشته است واشنگتن با برگزاری رزمایش نظامی با کوریای جنوبی، آب سردی بر روابط رو به بهبود 2 کوریا خواهد ریخت.

این روزنامه نوشته است: این مانور با هدف پایان دادن به روابط بین 2 کوریا پس از پایان بازی های المپیک زمستانی برگزار می شود.

پیش از این، سئول و واشنگتن تمرینات نظامی سالانه خود را تا بعد از پارا المپیک زمستانی به تاخیر انداخته بودند.

رودونگ سینمون می افزاید: برگزاری این رزمایش باعث تحریک کوریای شمالی و انجام آزمایش های هسته ای خواهد شد.

این روزنامه با اشاره به اینکه خطر تنش ها در شبه جزیره کوریا رو به افزایش است ادعا کرد تسلیحات نظامی استراتژیک واشنگتن و فوج عظیم نیروهای این کشور در حال حرکت به سوی شبه جزیره است.

بعد از حضور هیات کوریای شمالی در بازی های المپیک زمستانی و همچنین حضور عالی رتبه این کشور در کوریای جنوبی، بار دیگر بحث بهبود روابط 2 کوریا در میان مردم و رسانه های 2 کشور جاری شده است.

هیات عالی رتبه کوریای شمالی شامل 'کیم یو جونگ' خواهر رهبر کوریای شمالی و 'کیم یونگ نام' مرد شماره 2 این کشور با هدف شرکت در مراسم افتتاح المپیک زمستانی 'پیونگ چانگ' به کوریای جنوبی سفر کرد.

در جریان این سفر و در اتفاقی نادر در روابط 2 کوریا، رییس جمهوری کوریای جنوبی علاوه بر اینکه در حاشیه افتتاح بازی های المپیک زمستانی با 'کیم یونگ نام' مرد شماره 2 پیونگ یانگ و 'کیم یو جونگ' خواهر رهبر کوریای شمالی دیدار کرد بلکه رییس جمهور کوریای جنوبی این هیات را روز شنبه به کاخ ریاست جمهور دعوت و با آنها ملاقات کرد.

در جریان نشست 3 ساعته خواهر و مرد شماره 2 کوریای شمالی با رئیس جمهوری کوریای جنوبی در خانه آبی موسوم به کاخ ریاست جمهوری کوریای جنوبی، خواهر رهبر کوریای شمالی، رییس جمهور کوریای جنوبی را به پیونگ یانگ دعوت کرد.

خواهر رهبر کوریای شمالی در این نشست گفته بود رهبر کوریای شمالی خواستار سفر رییس جمهور کوریای جنوبی به 'پیونگ یانگ' در کوتاه ترین زمان ممکن و به منظور شرکت در 'دور سوم گفتگوهای 2 کوریا' است.

این هیات در طول 3 روز سفر به کوریای جنوبی، همچنین با نخست وزیر کوریای جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است