ترینر نسوار به دهن و زنان ورزشکار (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ کد خبر: 146725 منبع: پرینت

باری انور جگدلک رییس پیشین ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش و کمیته ملی المپیک از من که مدیر مسوول مجله ورزش بودم خواست که در راس تیم کرکت به امارات متحده عرب بروم راستش در نخست نپذیرفتم اما هنگامیکه جگدلک گفت که یگان نفر در این تیم بسیار بی‌ بندوبار است و می‌ تواند چهره ورزش افغانستان را مغشوش کند و خودت بهتر از دیگران می‌ توانی آن را کنترل کنی پذیرفتم.

این نخستین سفر برون‌ مرزی تیم هفده‌ ساله‌ های کرکت ما بود. هنوز بیشتر مردم به دلیل عدم آگاهی و یا شاید به دلیل واکنش احساساتی با کرکت میانه خوبی نداشتند و به همین دلیل همه به کرکت به دیده ورزش پاکستانی می‌ نگریستند راستش من هم به دلیل عدم آگاهی از قوانین و شیوه بازی، از کرکت خوشم نمی‌ آمد و با دل ناخواسته راهی این سفر شدم.

هنگامیکه پیام داعش گونه و زن ستیزانه و متحجرانه‌ ای را در مورد لباس‌ های اعضای تیم ملی فوتبال زنان در رسانه های اجتماعی دیدم روی پروفایل نویسنده که حالا مشاور ارشد کرکت بورد است خیره شدم خودش بود. باور کردم. او باید تاج ملوک می‌ بود. تاج ملوک را از همان سفر امارات متحده عرب می‌ شناسم. او ترینر تیم هفده‌ ساله‌ های کرکت بود و به دلایل متعدد گپ او بدون چون و چرا گپ آخر کرکت بود.

پس از رسیدن به شارجه در همان یکی دو روز نخست دانستم که ترینر نسوار به‌ دهن که بوی سر تا پای بدن اش فضا را مسموم کرده یک شخص لاابالی، بد زبان و بدکردار و بداخلاق است. او با وقاحت و پررویی می‌ خواست که از نوجوانانی که با هزار علاقه می‌ خواستند برای افغانستان افتخار بیافرینند سوء استفاده کند و هر بار به بهانه‌ های مختلف آنها را با الفاظ زشت و ناپسند به اخراج از تیم تهدید می‌ کرد.

او را بارها و بارها متوجه اخلاق ناپسندیده و رفتار ناپسندش ساختم و گفتم که نباید چنین برخورد ناشایست با ورزشکاران داشته باشد و حق ندارد که با هیچ بهانه‌ ای از ورزشکاران سوء استفاده کند اما او با وقاحت و پررویی و چشم‌ سفیدی که ویژگی تاج ملوک است منکر شد و گفت که هدف او تشویق بیشتر ورزشکاران است نه چیزی دیگر. تشویق ملوکانه یک تاج!
پس از آن دریافت‌ ها لحظه به لحظه اوضاع را مراقبت می‌ کردم و به ورزشکاران بیشتر اطمینان می‌ دادم که هیچ‌ کس صلاحیت این را ندارد که به بهانه‌ های احمقانه آنها را از تیم اخراج کند و یا بخواهد از آنها سوء استفاده کند.

تاج ملوک برای فریب من ظاهرا در رفتار اش تغییر آورده بود اما می‌ خواست که تا جاییکه ممکن است مرا به بهانه‌ های مختلف در حاشیه نگهدارد و من هم بیشترین تلاش ام را می‌ کردم که زمینه‌ های سوء استفاده و رفتار ناشایست او را قطع کنم.

تیم کرکت ما در نخستین رقابت برون‌ مرزی خلاف پیش بینی میزبان و تیم‌های شرکت‌ کننده خیلی خوش درخشید و در میان شانزده کشور به نایب قهرمانی رسید پس از برگشت به کابل یک گزارش مفصل و مصور از این رقابت‌ ها تهیه کردم خوشبختانه آن گزارش که در نوع خودش نخستین گزارش در مورد کرکت بود زمینه‌ ای شد برای شناخت بهتر کرکت و معرفی ظرفیت‌ های تخنیکی نهفته در این رشته زیبا راستش اگر از یکسو برخوردهای کوچه بازاری یک ترینر نااهل ناراحت ام می‌کرد از سوی دیگر درخشش ورزشکاران انرژی بیشتری به من می‌ داد دیگر کرکت ورزش دوست داشتنی من شده بود و ورزشکاران کرکت افتخار آفرینان کشور ما.

پس از برگشت به کابل در مورد عملکردهای تاج ملوک به جگدلک گفتم و از او خواستم که به هر طریق ممکن او را که عاری از همه ویژگی‌ های یک ترینر است از فدراسیون کرکت بیرون کند. آجگدلک با تایید و تکان دادن سر و ابراز همدردی و تاسف گفت که کوشش می‌ کند...

حالا اگر بخواهیم که حتی بوی بد بدن و نسوار به‌ دهن بودن دایمی‌ یک ترینر کرکت را مساله شخصی‌ اش بدانیم آیا می‌توانیم امر و نهی یک شخص لاابالی و بدزبان و بدکردار و بداخلاق را با چنین پیشینه نفرت بار اش در مورد ورزش زنان نادیده بگیریم؟ با دریغ و درد که در ساختار مدیریتی کرکت بورد برتری‌ طلبی تباری و نفرت‌ پراکنی زبانی به سبک ادبیات قصه‌ خوانی پیشاور و افراطگرایی مذهبی به شیوه داعش بیداد می‌‌کند.

من از روزی می‌‌ ترسم که عده‌ ای بیمار صعب‌ العلاج مانند تاج ملوک با نفرت‌ پراکنی شماری از ویکیت‌ به‌ دستان افتخار آفرین ما را به واسکت‌ پوشان انتحاری مبدل نکنند و به جای کسب افتخار به مردم غم و اندوه ییافرینند. اندوه زمانی مضاعف می‌شود که کس دیگری در رهبری فدراسیون فوتبال که دست تاج ملوک را در این زمینه‌ ها از پشت بسته است به‌ جای اینکه از شکست مفتضحانه تیم فوتبال که ناشی از مدیریت ناقص و بیکارگی فدراسیون است شرافتمندانه پوزش بخواهد پا به‌ جای پای تاج ملوک داعشی می‌ گذارد و با نسخه دیگری از تفکر داعشی از چگونگی لباس ورزشکاران پوزش می‌ خواهد.

حالا ببینیم که اشرف غنی با آن جمله مشهور "تبعیض علیه زنان، تبعیض علیه رییس جمهور است" با این اعجوبه چه می‌ کند.


تیم ملی فوتبال دختران افغانستان رییس فدراسیون فوتبال تاج ملوک

دختران تیم ملی افغانستان پوشش رییس فدراسیون فوتبال



ناصر هوتکی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دختران تیم ملی فوتبال
تاج ملوک
نظرات بینندگان:

>>>   اگر صد هموطن بخون غرق شود ده ها ویرانی وتباهی توسط اشرارایجاد شود تاج ملوک یک کلمه بر ای گفتن ندارد ، اما زمانیکه یک تارموی زنی را دیدند زبان شان باز میشود وبجز نفرین وتهدید چیزی دیگری برای گفتن ندارند

>>>   ahimi
وطن نجات بتي از دست طالب و داعش پشت اي گپا نگرد هر كس جواب خوده ميته

>>>   Behroz Nikzad
زنده باد انسانیت و آزادی
سر بلند باد همیشه زنان رنج دیده وطن ومرگ بر دشمنان زنان و آزادی

>>>   Habib
فوتبالیست های جوان ما با اونیفورم سپورت جهانی.!
لباس شایسته فوتبالیست های جوان به استاندارد جهانی مطابق است.هر جاهل مذهبی که با اونیفورم سپورت دوشبزهگان مشکلاتی دارد.سپورت را مشاهده نکند و به جهنم وعربستان.بروند.

>>>   از بین صد ها سایت با موضوعات دینی ، علمی ، تاریخی ، اقتصادی ، نجومی ، ادبی ، این تاج ملوک چرا همه را گذاشته ورفته دنبال عکس دختران ؟ چرا بادیدن آنها عاقبتش را تباه ساخت ؟
انترنت برای دیدن عکس های زنان ودختران است؟
من آدرس ده ها سایت تفسیر تاویل آیات متبرکه قرآن مجید واحادیث شریف را داده میتوانم اما به این عکس ها زمانی برخوردم که نظر تاج الملوک رادیدم ،
نصوارت راهم بیانداز وکیف کن درضمن آن برویوتیوب تفسی ودکلمه اشعار مثنوی معنوی مولانارا از زبان سروش بشنو !
( ر )

>>>   تاج ملک داماد اشرف غنی شود بهتر است.

>>>   تاج ملوک یکی از زنان حرم قاجاری بود

>>>   وطن خراب شد خراب خدا خیر کند کدام مصیبت باز میاید.

خیر

>>>   اگر برهنه گی تمدن وافتخاراست پس حیوانات متمدن تر وباافتخارتر اند

>>>   بسیار خانمهای زیبایی هستند ماشاالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است