شورای امنیت و امنیت ملی، شاه کلید طالب
اتمر با اختیارات بی حد و اندازه حکم جایگزین جنرال دوستم در قدرت را دارد و در حالیکه امنیت به عنوان شاه کلید طالب عمل می کند کابل در میانه دیوارهای بتنی و لشکر نظامی در ناامنی فرو رفته است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۷    ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ کد خبر: 146602 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جنگ مناطق دورافتاده جنوب که در پایتخت شعله ور می باشد با تلفات گسترده غیرنظامی هراس فراگیر در میان پایتخت نشیان به وجود آورده در حالی که رییس جمهور با فریادهای بیشمار از اصلاحات امنیتی می گوید، کابل بیش از هر زمانی فرو رفته در حکومت نظامی شاهد تردد تانک و موتر زرهی و فشار بر مردم است اما آیا دیوارهای بتنی و لشکر نظامی امنیت را برقرار می کند؟

انگشت اتهام ضعف های امنیتی به اتمر و استانکزی نشانه رفته اما نزدیک ترین های رییس جمهور از حاشیه امن بقا تا بودن غنی بر سر قدرت برخوردار هستند و بدل به ابرمقام هایی در نظامی شده اند که تنها در یک قومیت خلاصه می شود و باقی مقام ها و رهبران در فشار ارگ، خانشین، تبعیدی و برکنار شده هستند.

کابل را می توان آینده تمام قد وضعیت اکنون افغانستان دانست که تنها جغرافیای کوچک ارگ از امنیت برخوردار است و باقی مردم بدون کم ترین اهمیت از جانب راس قدرت، حکم قربانی برای اهدافی را دارند که خلاصه در سلطه گری های تباری در داخل دارد و شومی سیاست قدرت های خارجی در خاورمیانه.

در این میان، همچنان که گفتگوها میان حزب جمعیت و ارگ با بن بست مواجه می شود عطا محمد اعلام اعتراض های سراسری با جمعیتی گسترده می دهد که با تجمع در کابل خواهان مقابله با سلطه گری های ارگ با استفاده از قدرت مردمی است در حالی که اعتراض و تجمع ها در برخورد حکومت صحنه کشتار انتحاری تروریستان می شود.

اشرف غنی در موفقیت های پی در پی حذف رهبران جهادی، تاکنون شکست خورده برکناری والی بلخ بوده به طوری که هم از مشروعیت اجتماعی وی چیزی نمانده هم قدرت وی با تهدید روبه رو است به همین منظور باید دید در صورت برگزار شدن اعتراض ها در 15 ولایت از سوی عطا محمد، ارگ چه خواهد کرد.

این در حالی است که گلبدین حکمتیار به عنوان رهبر بدنام دوران گذشته در کنار حکومت بدل به سخنگویی هم تراز با اختیارات یک رییس جمهور حکم تریبون قدرت را دارد و از هیچ سخن فتنه انگیزی فروگذار نیست و با تمامی توان در پی تصاحب کرسی های پارلمان در انتخابات آینده است و رویای ریاست جمهوری در سر می پرواند.

در همین راستا، با توجه به برکناری معاون اول ریاست جمهوری از حکومت و ریاست اجرایی که بیشتر دلخوش به ماندن در سپیدار است، هیچ خللی در عملکرد حکومت رخ نداده زیرا اتمر به عنوان مشاور مورد اعتماد غنی حکم جایگزین دوستم را دارد با اختیاراتی بی حد و اندازه.

با گسترده تر شدن دامنه ناامنی ها که اکنون به دروازه های بلخ هم رسیده است اگر عطا نیز به مانند اسماعیل خان خانه نشین شود، جبهه مقاومت شمال برای همیشه از صحنه سیاسی حذف می شود و این منطقه بدل به سرزمین موعودی برای داعش می شود اما نه آن نیروهای شکست خورده در سوریه و عراق بلکه نیروهای به جای مانده از طالب و دیگر افراط گرایان که نام این گروه تروریستی را بر خود نهاده اند.

و همانگونه که طالب از دل سیاست شوم کاخ سفید در این منطقه به ظهور رسید و به پایان تاریخ استفاده خود نزدیک می شود داعش از ننگرهار در مناطق مختلف کشور گسترش یافت و در هماهنگی های درون حکومتی، تکان دهنده ترین رویدادهای پایتخت را به عهده گرفت.

مشاوران بیشمار پشتون رییس جمهور با دسترسی کامل به منابع در اتخاد تصمیم های مهم حکومتی، دلیل ناامنی و تداوم جنگ هستند به طوری که استانکزی و اتمر شاه کلید رخنه طالب در حکومت، نزدیک ترین افراد به رییس جمهور می باشند.

و اینکه با رواج هراس در میان باشندگان پایتخت از مرگ به یکباره در کنار فقر و بیکاری همه گیر آنچه برای افغانستان مانده ، حکومت ضعیف و دولتمردانی خاین است و ملتی دهم شکسته که دیگر حتی توان مقابله با قدرت های سلطه گر را ندارند.

اشرف غنی که با تمامی تلاش در پی مدیریت انتخابات است راهی دیگر را نیز در پیش گرفته که در مواجبه با سقوط، خواهان برگزاری نشست بزرگان برای تداوم در قدرت است اما آیا با تجربه تلخ از فتنه و دسیسه برکناری دوستم، مسعود و بی اعتنایی به محقق در کنار عزل عطا، باز هم رهبران خواهان همراه شدن با حکومت بی اعتمادترین رییس جمهور خواهند بود؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
امنیت
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ریاست امنیت ملی چند فیصد پرسونلش ازکجاست ؟؟

>>>   انون چهل فصید از وردک و چهل و پینج فیصد از از قوم پشتون و پانزده فیصد دیگراش از تاجیک و هزاره و ازبک و ترکمن و غیره و در راس همه انجینر فاضل اب استانکزی قرار دارد .

>>>   کسانیکه بر رئیس صاحب جمهور ما اشرف غنی با ذره بین عیب می پالند یکبار ویدیوی دیوانگی ترامپ راببینند که درچی حالت است ، ازبس ترامپ را انتقاد کردند نزدیک است دیوانه شود
ر

>>>   ابتکار و شهکاری ستانکزی:
من چند سال قبل در یک ادره مهم ملکی کار میکردم. این اداره یک ریاست امنیت داشت. هفته لااقل یک مکتوب از ریاست متذکره عنوانی رهبری اداره از طریق آرشیف میرسید که بر روی پاکت ان بخط روشن نوشته میشد: اشد محرم. ولی چون مکتوب از طریق آرشیف میرسید قبل از اینکه برهبری اداره میرسید تمام کارمندان از محتویات مکتوب آگاه میشد. محتویات مکتوب که از طرف ریاست عمومی امنیت ملی یا استخبارات وزارت داخله میرسید مثلا چنین بود که راپورهای ما میرساند که پنج نفر تروریست که لباس یکی شان نصواری از دیگری سفیدو...... میباشد در موتر کرولای سرخ سفر میکنند شب را در خانه فلانی در فلانی ده فلانی ولسوالی سپری کرده اند و به فلانی تاریخ کابل میرسند و در فلانی جای شب دیگر را سپری میکنند و در نطر دارند فلانی اداره را انفجار دهند. امنیت خود را بگیرید. اینکار در زمان صالح و نبیل صورت میگرفت.
ولی به ابتکار و شهکار ستانکزی این موضوع بسیار ساده شده مثلا در بعضی از ادارات لوی ځارنوالی مکتوب ریاست عمومی امنیت ملی فوتوکاپی میشود و به تمام شعبات مربوطه توسط پیاده ها تقسیم می گردد.
از مسایل امنیتی که بگذریم آیا این موضوع بمعنی آن نیست که تروریستان حسم مردم را نابود میکند و ریاست امنیت روح مردم را شکنجه میدهد.

>>>   تصویر اتمر صاحب را طوری نشر کرده اید که گویا در سپاه فاطمیون بوده باشد این امکان ندارد

>>>   اتمر و استنا نکزی را هچ قدرتی نمی تو اند دور کند

>>>   کمی شرم کن، اتمر پرچمی و استانکزی یک غلام، خدا خو نیست که کسی اینها را دور کرده نتواند. حتی اطفال افغانستان قیام کنند این بادآورده ګان را دور کرده می تواند.

>>>   تصویر اتمر صاحب به داعش و طالب میماند

>>>   اتمر لنگ در سپاه فاطمیون نمیتواند باشد ولی نوکر آی اس آی و بادار انگلیسی اش حتمن است۰

>>>   پشتونها هیچگاهی از تمامیت خواهی خود دست نمیکشند۰
خلقی، گلبدینی، طالب، تکنوکرات، اوغان ملیتی، لنگی دار، نکتاهی دار، تعلیم یافته، بیسواد، نابغه شرق، متپکیرغرب، یا خرکار ویا هرچه باشند همه و همه متحدانه در جهت تمامیت خواهی ایشان کار میکنند۰
بر تمام غیر پشتون های کشور لازم است که تمام تفاوت های دیگر را با حوصله مندی کنار بگذارند و علیه این فاشیست ها باهم متحد شوند۰
پشتونها نام تمام اقوام دیگر را حذف میکنند و همه را بزور اوغان یا افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی نام گذاشته اند، در حالیکه در بین خودشان از یک قوم حتی یوسفزی را امرخیل یا احمدزی ویا پوپلزی را نیازی وغیره گفته نمیتوانی۰ ما نمیخواهیم این وحدت ملی یکطرفه و جبری را۰
پشتون از سره تا خشره، از متپکر تا خرکار، از تکنوکرات تا طالب، یا داعش، یا گلبدینی، یا خلقی، اوغان ملیتی، وغیره وغیره هیچکدام به احترم ارزش های متقابل، برادری و برابری، و به اصل مشراکت مسالمت آمیز و احترام متقابل باور ندارند۰ فقط و فقط زور و زر را میداند، و تقلب و خیانت را میدانند، و تمامیت خواهی را۰
هزاره ها، تاجیک ها، اوزبیک ها، ترکمن ها، بلوچ ها، پشه ئی ها، و غیره غیر پشتون ها باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این یک نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتوانند برضد تمامیت خواهی پشتون ها متحدانه برعلیه آنها ایستادگی کنند۰ در غیر آن یکی یکی سر به نیست میشوند، هویت قومی آنها نابود میشود، و همه را یکه یکه برده میسازند

>>>   هیچ اداره دولتی وخصوصی وجود ندارد که ریاست امنیت ملی یا این چوپان دروغگوی برای شان مکتوب نفرستاده باشد که شما زیرتهدید هستید !!!
با این فریب کاری اگر تصادفا کاری شد آنوقت ادعا میکنند که ما گفته بودیم!!!

>>>   در افغانستان همگی مقاماتش به دول دیگران رقص می کنند اگرنه اخود هیچ چیز ندارند جز تفرقه افگنی

>>>   اگر آمریکا و ناتو امروز از کشور بروند تا شب گروپ لنگ ها ولاش ها و بی پا های مریض و دیوانه در کشور نخواهند بود ، حاجت هیچ کسی نیست . این غلامان و نوکران کجا در بین مردم جا دارند بدون از چند تا فاشیست و قوم پرست.

>>>   ریاست امنیت ناملی : اینها همان مثال چوپان دروغگوی هستند غیر ازینکه بی کفایت وبیکاره هستند هرکس را که دل شان خواست دشمن وترورست معرفی میکنند یکی از کسانیکه حتی به نان خوردن شب وروز محتاج بود ته وبالا دوید تا معاون اپراتیفی یک ریاست امنیت ناملی شد صد ها دسیسه واختطاف وشکنجه را کاربرد تا حالا خانه ساخته که چندین ملیون دالر قیمت دارد همه از طریق ظلم وناروا تهمت وبهتان !
معونین ریاست عمومی مرکزی اکثریت شان صاحب کمپنی ها وشرکت ها شده اند پول های بیشمار امریکائی ربنام اوپراتیفی بین خود تقسیم میکنند
درهر حادثه بدروغ میگویند ما از قبل اطلاع داشتیم !!!

>>>   ارسال مکاتیبی که برادری زیر عنوان "ابتکار و شهکاری ستانکزی" نوشته اند در ادارات ستره محکمه امر کاملا عادی و مروج است.

>>>   او ملت غیور , اکنون فرصت است درمقابل ظلم و ستم غنی ، آرام نه نشیند:
استبدا همواره مانعی بزرگ برسرراه طریقت وپیشرفت در جامعه بوده است ,ای ملت خواب برده دشمنت در ارگ ارام با طالب نشته ولی تو هر روز ازدست چاپلوسان محافظ کار به خاک و خون غطه افتیده , مغز گنده غنی نمی تواند انسانی فکر کند ، برخیز تاچه زمانی خواب خواهید بود تا چه زمان اطفال ما بزرگان ما قربانی این جاهلان ارگ نیشن خواهدشد.
غنی مغز تعصب شوونیسنت ها فاشیست دشمنی اشدی از روی حسادت به اقوام غیر افغان درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو ملیت افغان ما این گزافه گوی غنی مغر تعثب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است جوان شده است در جامعه قبيله ای جوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب قبيله ای اش با طالبان است چنين مخلوطى نمى تواند انسانى فكر كند. اومردم شریف اعتما د نکنید
جوانان شجاع دلیر وارث این سرزمین آفتابی شما هستسد ، هرچه عاجل برخیز در مقابل ظلم و استبداد افراد شوونیسنت ها فاشیست وجنایت کاران ارگ نیشن همدستان تروریست , اکنون فرصت خوب است برای نجات مردم بی دفاع ما است سکوت نکنید ؛ جسارت کنید , به پا خیزید در قیام سهم گرفته و قیا م را برای سرنگونی شوویست ها سراسری نماید.

باید خاطر نشان ساخت که از هیچ تهدی نه ترسید نیروهای جامعه جهانی کشور های دوست بخاطریکه از بین بردن ظلم , ستم , استبداد و برتری جویی قومی در کشور ما حضور دارند و این فرصت خوب یک جانس طلای برای نجات وطن ما از دست حلقه ای های فاشیست و تروستان درون حکومتی است و این فرصت را هموطن دلسوزو مبارزان شجاع دلیر راه آزادی از دست ندهید.
مبارزان , دلیر شجاع وطن یک روز حرکت قیام برای نجات از ظلم , استبداد , ستم برتری جویی قومی ازحلقه فاشیست , شوونسم قبیله گرا را از بیخ بنیاد برکنید, موا فقیت ابدی را در این کشور زیبا آفتابی نیاکان تان به پیروزی رسانید و ادامه هرروز ریختن خون پاک کود کان ، پیر و برنا بی دفاع ما در شهر ها و دهات باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .
یگانه راه حل و بیرون رفت از این همه قتل و کشتارمردم بی دفاع ما قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه بیگانگاه آتش نفرت است , هموطن عزیزم سکوت و محافظه کاری راه حل نیست، با جسارت با دلیری روی میدان بیاید.
البته نه باید فراموش کرد هموطن عزیزم من متعصب نیستم همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده ام که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند.
هزاره عزیز م , تاجیک عزیزم ، افغان عزیزم ، ازبک عزیزم و ترکمن عزیزم طراح طرح ها ی ترورستی عاشقان حراست وطن و نخبگان با ننگ و ناموس کشورعزیز ما از طرف این حلقه تروستی درون حکومت طی این 17 سال صورت می گیرد کیست ؟
غنی مرد ِ چیغ و صدا و مرد بیمار و بدخوی و مرد غش و حیله و مرد بی برنامه رفاه و آسایش است و هم به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز باور ندارد . چون او مغز گنیده تعصب شیطان اقوام شریف افغانستان را بنام پشون زبان دارانی , غلجی , اوغان , تاجیک , هزاره , از بیک و ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع مسلمان کشور عریرما نفاق قوم انداخته و هیچ کار بنیادی نکرده است.

من انسان تو انسان از نسل انسان صدا کن
مسلمانیم « تاجک ؛ افغان ,هزاره , ترکمن» به ایمان صدا کن
ما آریایی , باختری , پتهان ؛ گورکانی در این خطه
فقط با اسم افغان , تاجیک , هزازه , ترکمن صدا کن
تاجیک گرسنبل است
افغان بلبل است
هزاره شاخ گل است
ازبیک خوگل است
پشه ای ساقه است
ترکمن خودل است
هرکس گوید همه افغان است
نادان ، جاهل و حیوان است
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره ، تاجک ، افغان , ترکـمن از این میهن

سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد استبدا میهن

بیاید ملک را از دست ظلم و استبداد آزادسازیم
با همدلی همپذیری یکدیگر این مهن را آباد سازیم

نورعلم و معرفت سازد بری
ملک آباد وصفای صادق رهبری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است