درخواست بودجه ۲۴ میلیاردی برای نوسازی ارتش آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ کد خبر: 146555 منبع: پرینت

رییس جمهوری آمریکا در راستای اجرای بلندپروازی های خود خواستار تصویب بودجه ۲۴ میلیارد دالری از سوی کنگره برای نوسازی ارتش این کشور کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای اجرای استراتژی تقویت بنیه نظامی هسته ای این کشور در قالب طرح موسوم به «تریاد»، درخواست تصویب ۲۴ میلیارد دالری از کنگره آمریکا کرده است.

بر اساس این گزارش، در پیش نویس طرح ارایه شده ترامپ به کنگره آمده است: (آمریکا) نیازمند بودجه ۲۴ میلیارد دالری برای به روز آوری و تثبیت سه ضلع مثلث (تریاد) زمین، دریا و هوا در کنار فرماندهی هسته ای و سیستم های کنترل و ارتباطی است.

همچنین در پیش نویس طرح ارایه شده از سوی ترامپ، برنامه توسعه توان دفاع موشکی آمریکا نیز دیده شده که شامل تاسیس ۲۰ سایت موشک های ضد بالستیک می شود.

وی همچنین برای حضور نیروهای نظامی آمریکا در خارج از مرزهای این کشور به ویژه حضور در شرایط جنگی کشورهایی چون سوریه، عراق و افغانستان در مجموع ۱۹۱ میلیون دالر بودجه درخواست کرده که این مقدار نسبت به سال گذشته ۳۷ میلیون دالر افزایش داشته است.

بخش اعظم بودجه مربوط به سوریه برای انجام اموری همچون ایجاد ثبات در مناطق خارج از کنترل دمشق و کمک به مناطق تازه آزاد شده از دست داعش تخصیص داده شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارتش آمریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است