حركت قومی پشتون ها و تاثيرات سياسی در منطقه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ کد خبر: 146477 منبع: پرینت

حركت و جنبش قومی پشتون ها در پاكستان تاثيرات و تغیيرات خيلی مهم سياسی و جغرافيایی را در منطقه به بار خواهد آورد و بخصوص اگر دولت پنجابی پاكستان در پی آزار و اذيت رهبران پشتون پاكستان شود و رهبران موصوف مجبورا با يک تعداد زيادی از پشتون های آزادیخواه به طرف افغانستان فرار خواهند كرد و از آنجا فعاليت های سياسی شان را عليه ظالمان پنجابی سازمان دهی خواهند نمود.

اما رهبران پشتون پاكستان به هيچ وجه با آن گروه های افغانی مانند گلبدين حكمتيار و ساير گروه هاي خود فروخته شده به ای اس ای پاكستان همدست نخواهند شد. پيش بينی خواهد شد كه رهبران پشتون پاكستان با اشخاصی مانند استاد عطا نور، جنرال رازق و استاد محقق كه مخالفين سر سخت دولت پنجابی پاكستان اند با هم يكجا شده و در فكر تشكيل لوی افغانستان شوند.

قابل يادآوری است كه لوی افغانستان به اساس توافقات اقوام افغانستان تشكيل خواهد شد و زعامت آن را يک قوم بخصوص در دست نخواهد داشت.

نادر صیقل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   در استانی که نمایندگی می کنید. چند درصد زمین های زراعتی تریاک کشت می شود؟ کدام پول رایج است؟ چرا جلو چلش کلدار پاکستانی را نمی گیرید؟ چرا تصاویر قاعد اعظم را پایین نمی کنید؟ چرا مانع رفتن فرزندان قوم افغان، به مدارس افراطی پاکستان نمی شوید؟ چرا مانع سربازگیری طالب از قوم افغان نمی شوید؟

>>>   اوغان ها اصلا از کوه سلیمان اند ، به غیر از کوه سلیمان ، در هر جایی اوغانستان که هستند ناقل هستند . تاریخ بخوانید .

>>>   به چى نام افغان افتخار كنم به انتحاريش به وطن فروشى ........ به نادانى افغان هايش به ايكه ميليون ها مهاجر داره به ايكه فاسدترين كشور جهان شناخته شد به ايكه وحشتناك ترين نام فعلا در جهان شده به چى نام افغان افتخار كنم هيچ بشرى انتحارى نمى كنه اما همي افغان هاى با افتخار انتحارى مى كنه

>>>   خراسان با افتخار و بدبختانه افغانستان انتحار و انفجار و برده . اين يك أصل پذيرفته شده جهاني است.

>>>   اگر افغان نيستى از كشور ما خارج شو"
در مقابل ان ناچار بايد گفت:"اگر خُراسانى نيستيد از كشور ما خارج شويد، ما خُراسان خود را دوباره ميخواهيم"

>>>   واقعیت امر این است که از هر طرف که مطالعه بفرمایید خاستگاه و زادگاه افغان کوه سلیمان و نواحی آن است.
بهترین راه برای حفظ یکپارچگی کشور رفتن به طرف یک ریفرندم با دو گزینه خراسان و افغانستان هستیم تا تکلیف برای همیشه مشخص گردد.

>>>   دروغ ، جعل ، دسیسه ، شعار های اعوام فریبانه، افتخارات و القاب کاذب ، تحقیر و توهین اقوام ، زورگوئی برای تطبیق جهل و جهالت ، وطن و خاک فروشی ، غضب دارائی های عامه و اقوام
بد بختانه جز از عملکرد های حاکمان و تاریخ کشور ماست

>>>   ریاست جمهوری هم میراثی نیست که همیشه به دست یک قوم باشد ولو با تقلب و خیانت.

>>>   صیقل صاحب اسمای پدرام بهزاد قوزیه کوقی مسرویس یاسینی همایون و طاهر قدیر را همراه با لالی حمیدزی فراموش کرده است

>>>   Qodoos Kazemi gedeeld.
جعل و تقلب فلسفه وجودی افغان ملت (پشتونیزم) را تشکیل می‌دهد.
اکادمی علوم دستگاه جعل و دستبرد تاریخ، هویت و فرهنگ در انحصار افغان ملتی ها می‌باشد؛ که با ارائه آمار و ارقام دروغ و خود ساخته؛ پشتونها را اکثریت، قوم برتر، با تاریخ و با فرهنگ و دیگر اقوام را اقلیت، مهاجر بی هویت و بی تاریخ معرفی میکنند.
یکی از تالیفات این دستگاه جعل؛ کتاب دایرةالمعارف آریانا می‌باشد؛ که ارقام ارائه شده در آن نمیتواند مورد قناعت هیچ انسان سالمی قرار گیرد.
یکی از عواملی که افغان ملتی ها مانع توزیع شناسنامه های برقی با هویت های اصلی میگردند؛ بیم آنها از افشای آمار های جعلی در این کتاب و برملا شدن واقعیت ها می‌باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است