ترامپ دوباره به عراقی ها توهین کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۲ کد خبر: 146439 منبع: پرینت

سایت های خبری عراق روز شنبه خبر دادند، رییس جمهور آمریکا یک باردیگر به مسوولان عراقی اهانت کرده و گفته است 'آنها مجموعه ای دزد هستند'.

این سایت های خبری به نقل از نشریه 'واشنگتن پست' آمریکا آورده اند که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بعد از آخرین دیدار با هیات عراقی در کاخ سفید آنها را به عنوان 'مجموعه ای از دزدان زبردست' توصیف کرده که 'قبلا هم با آنها دیدار کرده است.'

سایت های خبری عراق نوشته اند که بعید است که افشاگری های جدید درباره اظهار نظرهای ترامپ پیرامون مسوولان عراقی بتواند باعث آرام شدن روابط بین بغداد و واشنگتن شود، به ویژه اینکه آمریکا قبلا عراق را در زمره 6 کشوری قرار داده بود که اتباع آنها از سفر به آمریکا منع شده بودند، هرچند بعدها تحت فشارهای عراق، نام این کشور از این لیست برداشته شد.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست که مجله نیوزویک نیز آن را منتشر کرده است، مسوول آمریکایی که این اظهار نظر ترامپ را درباره مسوولان عراقی برملا کرده، آورده است 'ترامپ از باب مزاح این سخنان را گفته'، با اینحال سایت های خبری عراق نوشته اند که به نظر می رسد ترامپ در این سخنانش جدی بوده است.

به نوشته سایت های عراقی، ترامپ قبلا در اظهارنظری عراقی ها را به سرقت یک میلیارد و 700 میلیون دالر کمک های امریکا به عراق متهم کرده بود؛ کمک هایی که آمریکایی ها می گویند، برای سازندگی اقتصادی و زیرساخت های این کشور از سال 2014 میلادی پرداخت کرده اند.

این سایت ها افزوده اند که دونالد ترامپ اولین بار نیست که عراقی ها را متهم به سرقت می کند، بطوری که وی اولین بار در جریان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا در 2016 در برابر جمعی از مردم گفته بود که 'عراقی ها کاملا فاسد هستند، چه بر سر میلیون ها دالر که تحویل آنها شد، آمده است، نمی دانم کدام نیروها متولی این مسوولیت بوده اند زیرا معتقدم آنها (عراقی ها) از زندگی مرفهی در حال حاضر برخوردارند.'

این سایت های خبری خاطر نشان ساخته اند از ژانویه 2017 که آمریکا عراق را در فهرست منع سفر به آمریکا قرار داد، این روابط متشنج شد هرچند ترامپ در مارس همان سال براثر اعتراضات دولت عراق از تصمیم خود صرف نظر کرد.

این سایت های خبری اضافه کرده اند که بغداد نسبت به دولت دونالد ترامپ احساس می کند که مورد خیانت قرار گرفته است، بویژه اینکه آمریکا قبلا در جنگ با داعش، متحد بغداد بود.

روابط عراق و آمریکا در دوره دونالد ترامپ شاهد فراز و نشیب هایی بوده است و بسیاری از مسوولان و رهبران سیاسی عراق از تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس به خشم آمده و علیه آن موضع گرفته اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است