آمریکا از چارچوب مبارزه با تروریزم خارج شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ کد خبر: 146378 منبع: پرینت

نماینده دایم روسیه در سازمان ملل متحد، در نشست این شورا درباره سوریه متذکر شد که حضور آمریکایی‌ها در سوریه غیرقانونی است و با هدف مبارزه با تروریسم نیست.

به گزارش تاس، «واسیلی نبنزیا» نماینده دایم روسیه در سازمان ملل متحد، پنجشنبه‌شب بعد از نشست شورای امنیت درباره سوریه، که پشت درهای بسته برگزار شد، گفت: «در جریان این نشست، از آنها (آمریکایی‌ها) خواستم که به‌یاد بیاورند که حضور آنها در سوریه عملا غیرقانونی است. کسی آنها را به آنجا دعوت نکرده است. آنها دایما اصرار می‌کنند که در آنجا با تروریسم بین‌المللی مبارزه می‌کنند ولی ما می‌بینیم که آنها از این چارچوب خارج شده‌اند».

نبنزیا افزود، به نیروهای ایتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا هشدار می‌دهد که «مقابله با این افرادی، که در خاک سوریه واقعا با تروریسم بین‌المللی می‌جنگند، به‌مثابه جنایت است».

ایتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش به‌سرکردگی آمریکا، بامداد در بیانیه‌ای اعلام کرد، در پی حمله نیروهای حامی دولت سوریه به مقر نیروهای مورد حمایت آمریکا، جنگنده‌های آمریکایی دست به حمله تلافی‌جویانه علیه آنها زدند که در پی آن، بیش از 100 تن از این نیروهای همپیمان کشته شدند، در حالی که، وزارت دفاع روسیه شمار قربانیان این حمله جنایتکارانه را 25 نفر اعلام کرده است.

این حمله در 8 کیلومتری شرق خط‌فاصل میان نیروهای سوریه دمکراتیک و نیروهای دولتی در نزدیکی رود فرات صورت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای دراینباره، اعلام کرد که هدف آمریکا در سوریه مبارزه با داعش نیست، بلکه هدف این کشور تسلط بر منابع اقتصادی سوریه است.

وزارت خارجه روسیه نیز این حمله های را اقدامی جنایتکارانه و متجاوزانه از سوی ایتلاف آمریکایی خواند و این ایتلاف را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است