مظلوم نمایی در پاکستان تا قدرت نمایی در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ کد خبر: 146375 منبع: پرینت

از هر داعیه حق طلبانه و عادلانه در هر جایی که در جهان باشد باید حمایت اخلاقی و انسانی کرد زیرا بیش از هر کس دیگر ما این درد را در زیر استبداد فاشیزم و تروریزم قومی بیش از 200 سال است که احساس می کنیم.

واقعیت این است که پشتونیزم نژاد پرست افغان سیاست عجیبی را تعقیب می کند؛ در پاکستان مظلوم نمایی می کند ولی در افغانستان در زیر سایه قدرت نظامی، مالی و سیاسی آمریکا و تروریزم طالبانی از هیچ نوع استبداد و سرکوبگری دریغ نمی کند و شهروندان افغانستان را درجه بندی کرده است باید گفت از اعتراضات مدنی و مشروع مردم پاکستان صرف نظر از اینکه پشتون تبار باشد بلوچ و یا پنجابی به شرط اینکه روابط اجتماعی و ثبات افغانستان را برهم نزنند باید حمایت اخلاقی کرد.

همانگونه که ما حق مداخله پاکستانی ها و یا ایرانی ها را در امور داخلی مان نمی دهیم ما نیز نباید این حق را به خود بدهیم که از تنش ها و کشمکش‌ های داخلی همسایگان برای خود سودجویی کنیم چنانچه بهای مداخلات بی خردانه داوود خان و پشتونستان پرستان در امور پاکستان تحت نام داعیه حقوق پشتون و بلوچ را افغانستان سخت پرداخت و تا حال افغانستان در آتش جهنم این سیاست خانمانسور می سوزد.

به ارگ مشورت می دهم که در اعتراضات پاکستانی ها صرف نظر از تعلقات تباری آنها با افغانستان مداخله نکنید زیرا هر پاکستانی چه پشتون و یا پنجابی در آخرین تحلیل پاکستانی هستند پاکستان را دوست دارند و به پاکستانی بودن شان افتخار می کنند. پشتون های پاکستانی بدترین بی عدالتی های پنجابی ها را به عدالت پشتونیرم دست نشانده آمریکا در کابل تبدیل نمی کنند.

اعتراضات مدنی و حق طلبی در جهان یک امر معمول است و پاکستانی ها تجارب زیاد مدیریت آن را دارند همچنان از اعتراضات در پاکستان و شعارهای فریبنده احساساتی و خیالاتی نشوید و مثل داوود خان خواب های "لوی پشتونستان" را نبینید. فراموش نکنید که این اعتراضات به زودی فرو کش می کند ولی ستون پنجم آی اس آی که مدیریت ارگ و نیروهای امنیتی افغانستان را در دست دارند انتقام خونین خواهند گرفت.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
تظاهرات
پشتونیزم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است