منطق‌الفیر حکمتیار
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۱    ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ کد خبر: 146292 منبع: پرینت

به پیروی از منطق‌الطیر عطار، اشرف غنی احمدزی اثر منطق‌السیر را به چاپ سپرد.

در منطق‌السیر اشرف غنی انواع لاف، مسیر دست‌ها وقتی که آدمی جیغ می‌زند، همین طور مسیرهای منتهی به ارگ و مرگ به بحث گرفته شده است.

در این اثر به جای طیور، بحث فرستادن آدمی به مسیر قبور مطرح است. چنانچه که ایشان فرموده اند، در سه و نیم سال توانسته اند حدود هفتاد هزار تن را به مسیر قبور هدایت کنند البته قصه‌ عطار وحدت وجود و جستن گمشده‌ای در خویشتن‌خویش برای انسان امروز بسیار سخت و زمان بر است اما در اثر منطق‌السیر آدم بسیار ساده به مسیر هدایت می‌شود.

همچنان در یک رقابت علمی تنگاتنگ، جناب گلب‌الدین حکمتیار هم به ادامه‌ تالیفات خویش، منطق‌الفیر را به زیور چاپ آراسته اند. در اثر تازه‌ حکمتیار صاحب، شیوه‌های مختلف فیرکردن توضیح داده شده است که مثلا کدام خانه در چند فیر راکت تخریب می‌شود و کدام آدم به نسبت اندازه‌ قد و وزن و... به چند فیر مرمی کلاشینکوف پرواز می‌کند، تا به وحدت وجود برسد.

سنگ صبور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
منطق الطیر
نظرات بینندگان:

>>>   vrery good

>>>   من یک چیز میگویم: تاجکان همیشه شعر سرودند اما غیرت نکرد به شعر خود عمل کند!و به شاهی برسد! تنها کتاب سقاو را خوانده و دزدی و غارت کارشان است!

>>>   بهترین فرهنگ افغانستان ازآن فارسی زبانان درافغانستان است اما این مردم فقط خودبین هستند برای دیگران نمی اندیشد اگر همگانی کارنماید بدون شک قدرت ازدیگرقوم انتقال و حتمآ به قوم فارسی زبانان تعلق میگیرد
مثل نژاد ایرانی ها 70فیصد تورک 30 فیصدایرانی فارسی زبان است مگر30فیصدمردم ایرانی فارسی زبان کار را همگانی نموده قدرت به دست ایرانی فارسی زبان میباشد و70فیصد تورک های ایران به دلیل رسیدن حق هیچ شکایتی ندارد
گلبدین ازولایت تخار

>>>   فقط وفقط برایت به صفت یک برادر و. در قدم اول به صفت یک مسلمان که چنین ن شته ها سبب عدم عقلانیت انسانی است فلهذا کوشش کن تفکر وتعقل را در چیز های مثبت بکار بری
عبدالله ریحان

>>>   فلسفه وجودی گلبدین در کشور ما برای بیشتر مردمان روشن است.او گویا برای کشتن و فتنه انگیزی خلق شده است درست مانند شیطان.او سالها به نام جهاد و دفاع از اسلام مسلمانان کسور را به خاک و خون کشید و امروز هم در لفافه از داعش و طالب حمایت می کند. از نظر او انتحاری استشهادی است هر چند که باعث کستن مردم بی گناه زن و اطفال شود ولی باز هم کسانی هستند که شیفته اوست مانند گناهکاران و فتنه گرانی که شیفته شیطان هستند. او تا دیروز از نردن ما فاصله داست اما امروز از برکت الطاف غنی در میان مردم برای گول زدن مردم قرار گرفته و بسیاری را به دام ها و زنجیرهای شیطانی خود افسون می کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است