جنگ دو والی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ کد خبر: 146264 منبع: پرینت

غنی تنها والی کابل است و در ولایات دیگر نفوذ و قدرت ندارد که بتواند والی مقتدر بلخ را کنار بزند.

تفاوت والی بلخ نور با والی کابل غنی در این است که عطای نور در بلخ امنیت و آرامش آورد و مردم بلخ سخت دوست اش دارند و اما غنی والی کابل نه تنها امنیت و آرامش برای شهریان کابل آورده نتوانست بلکه مردم همه از وی متنفر اند.

او با توطیه و تصفیه نژادی با سه شیطان بزرگ اتمر، گلبدین و استانکزی به ولایت پوشالی خود تا زوال آن ادامه می دهد.

ثريا بها


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   به خانم بها !
دفتر حزب اسلامی به رسانه ها اخبار کردند که منبعد حرف های چون گلبیدین ، گلو راکت یار گُلک واین گونه اسامی ذکر نشود بلکه صرف برادرحکمتیار بنویسید

>>>   ثرايي جون؛ آش مردها دير پخته ميشه
بعدش عطا خان چند ملاقه يي داغ بر فرق اش ميخورد

>>>   شياطين ديكر همجون ضيا مسعود، دوستم و والى بازنشانده بلخ معلم عطا جور دور را كرد!! غم مخور اين شياطين ديكر هم كم مى شود!!

>>>   دشمن ، « پشه » هم باشد، فرصت یافت « فیل » میشود !
گام به گام ، قدم به قدم ، مرحله به مرحله ، فریب شان را خوردیم ، اما پند و عبرت نگرفتیم . پس از شهادت سالار آزاده گان مسعود قهرمان ( رح ) ، ما بازماندگانش در سیاست صفر بوده ایم . بیخی یک موجودات ناآگاه ، بی دانش ، کوتاه نگر، پیش پای بین، ساده پتول و بسیار بسیار از خود راضی و گپ نا شنو بوده ایم . روح آن مرد بزرگ ( رح ) را بی اندازه آزرده ایم . پس از او راهش را برابر به یک سانتی متر هم نپیموده ایم . تمام بیست و پنج سال جانفشانی و زحمت اش را به خاک سیاه برابرساختیم. به هزار خون جگر و به هزار دشواری و جان نثاری ، همه چیز را بدست آورد ، ما همه را بخاطر جیفه ای بسیار ناچیز دنیا، به خاطر چند تا چوکی و چند روپیه ، به دشمن سپردیم و آرام نشستیم و خوش بودیم که قهرمان دموکراسی و صلح و بازسازی و این حرفهای مفت دیگر هستیم . امروز، همین امروز و همین ساعت و همین لحظه هم که کارد به مغز استخوان ما رسیده است و سیلاب فاشیزم اوغانی و دسیسه های ظریفانه ای رقیبان و بدخواهان دیگر ما که در کمین نشسته اند، همه چیز ما را میبرد، از جای خود تکان نمی خوریم و به حال خود یک اندیشه ای نمی کنیم ، جلو تباهی را نمی گیریم و راهی برای رهایی نمی جوییم.
بالای اشرف غنی ریشخند می زنیم ، یک هزار فکاهی درباره اش ساخته ایم ، صدها لقب و نام برایش داده ایم، میگوییم هیچکاره و بی ریشه و پوچ و پف مطلق است ، میگوییم که قوت و قدرت و حیثیت یک « پشه » را هم ندارد. اما ، من میگویم که اگر جلو این فاشیست مجنون و مریض را به زودی نگیریم ، اگر برایش بازهم فرصت بدهیم ، همین مریض همراه با سه چهار نفر مریض و لنگ و لاش و زده و زخمی دیگرش ، کار ما را تمام میکنند و گلیم ما را جمع می سازند. باور کنید که همین پشه ها در حال فیل شدن استند و اگر خوش خیال بخوابیم ، بدون شک ، یکی از همین روزهای نزدیک پای مال و خورد و خمیرمان خواهند ساخت. مردم گفته اند که دشمن تان اگر پشه هم باشد ، فیل فکرش کنید و پیش از اینکه شما را کاملن تباه کند ، چاره اش را نمایید. خوابیدن ، به امید این و آن نشستن ، دست روی دست نهادن ، صرف و فقط گپهای مفت زدن ، ما را به جایی نمی رساند . برنامه در کار است ، حرکت درست و اساسی در کار است ، انسجام و همبستگی در کار است. با این پراگنده گی و هر سو پریدنهای فردی ، کاری از دست هیچکس ما ساخته نخواهد بود. با سپاس . تاجیکم با تاجیکانم زنده ام . عمر راوی .

>>>   ثریا گپ از این بزن که کدام چین برایت مانده یاخیر

>>>   پف کنید تا که میتوانید زوری هیج کس به عطا نمی رسد جان بیادر
رحیمی کابل

>>>   مسعود یک جنگجوی ورزیده بود بلی اما به عدالت اجتماعی برادری وبرابری ایمان وباور نداشت در دوران که قدرت دردستانش بود با عرض هزاران تاسف هرکسی که صدای عدالت خواهی را بلند میکرد جوابش بابیم چهل بمباران وتیر باران بود..خیلی نا سپاسی کرد ماراهم تباه کرد...

>>>   ثریا جان!
اشتباه میکنید، غنی تنها والی تعمیر ارگ است وعطا تنها والی تعمیر ولایت بلخ میباشد!!!!!!

>>>   ثریا بها بسیار موضوعات خوبی را دقیق اشاره کردند.همینطوراست واقعن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است