جنگ یمن از سیطره عربستان و امارات خارج شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ کد خبر: 146143 منبع: پرینت

یک رسانه روس در گزارشی درباره یمن به بر باد رفتن میلیون ها دالری که عربستان و امارات در یمن هزینه کرده اند، پرداخته است.

اسپوتنیک در گزارشی با عنوان «کودتای همپیمانان؛ جنگ یمن از سیطره عربستان و امارات خارج شده» آورده است: عربستان و امارات میلیون ها دالر در جنگ ضد انصارالله به ادعای حمایت از مشروعیت در یمن هزینه کردند اما هم اکنون جنگی که آنها از 3 سال قبل آغاز کرده اند با مخاطراتی پس از اینکه همپیمانان محلی آنها به جنگ با یکدیگر روی آورده اند، روبرو شده است.

این رسانه می نویسد: تلاش های ایتلاف به سبب حوادث اخیر در جنوب یمن ضد دولت عبد ربه منصور هادی با موانعی روبرو شده است و این برای ایتلاف تحت رهبری عربستان در یمن که تاکنون حمله های هوایی اش نتوانسته، دستاوری ضد حوثی ها به دنبال داشته باشد، خطرناک است. کارشناسان بر این باورند که عربستان و امارات به بازبینی در صورتی که درگیری ها میان همپیمانانشان در یمن ادامه یابد، نیاز دارند.

اسپوتنیک به نقل از آدام بارون پژوهشگر «شورای مناسبات خارجی اروپایی» آورده است: بسیاری از قدرت های اساسی فکر می کردند که می توانند همه تحرکات سیاسی همپیمانان خود را رها کنند و بی خیال آن باشند و فقط بر حوثی ها متمرکز شوند زیرا از نگاه آنها امور دیگر غیر از جنگ با حوثی ها به خودی خود حل می شد. این تفکر احمقانه ای است زیرا بدون راهکار سیاسی فراگیر، در جنگ دائما طرفهای جدید خود را مطرح می کنند.

این رسانه در ادامه به نقل از «آبریل لونگلی الی» تحلیلگر ارشد گروه بحرانهای بین المللی گفت: بسیاری از جنوبی ها از حکومت هادی انتظار بهبود شرایط خود را داشتند اما طی 3 سال گذشته اوضاع تغییر نکرده است و آنها سرخورده شده اند.

«جرالد فیرستاین» سفیر سابق آمریکا در یمن گفت: اقدام بسیار کمی برای برقراری ثبات انجام شده و مردم دایما احساس خطر می کنند. در میان دودستگی کشورهای ایتلاف سئوال جدی درباره حکومت هادی وجود دارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است