وقتی اروپا ترامپ را تهدید می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ کد خبر: 146122 منبع: پرینت

کمیسر امور بودجه اتحادیه اروپا در واکنش به تهدیدات اخیر رییس جمهوری آمریکا علیه بروکسل گفت: در صورتیکه ترامپ تدابیر تجاری علیه اروپا اتخاذ کند، بروکسل نیز مقابله به مثل خواهد کرد.

«گونتر اوتینگر» (Guenther Oettinger) کمیسر امور بودجه اتحادیه اروپا روز یکشنبه به تهدیدات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه این اتحادیه واکنش نشان داد.

کمیسر امور بودجه اتحادیه اروپا در اینباره گفت: در صورتیکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تدابیر تجاری علیه اروپا اتخاذ کند، بروکسل نیز تدابیر متقابلی را علیه واشنگتن در نظر خواهد گرفت.

«گونتر اوتینگر» در مصاحبه با یک نشریه آلمانی در این خصوص اعلام کرد: اگر صادرکنندگان اروپایی مجبور به پرداخت تعرفه شوند، اقدام مشابهی را با تجار آمریکایی انجام خواهیم داد.

وی در ادامه تصریح کرد: هر کسی که از این ابزار استفاده کند، باید بداند که طرف مقابل نیز از آن بهره خواهد برد.

لازم به ذکر است، رییس جمهوری آمریکا نهم دلو سال جاری در سخنانی اعلام کرد: مشکلات زیادی با اتحادیه اروپا دارم و زمانی که این موضوع به امور تجاری مربوط می شود می توانند گسترده تر هم شوند.

وی با غیرمنصفانه خواندن سیاست های تجاری اتحادیه اروپا، افزوده بود: ما نمی توانیم تولیدات خود را (به اتحادیه اروپا) صادر کنیم. در حالی که آنها تولیدات خود را به آمریکا صادر می کنند. عوارضی در کار نیست. عوارض کم است و این عادلانه نیست. اتحادیه اروپا تنها (طرفی) نیست (که به این صورت رفتار می کند). می توانم بسیاری از کشورها و نهادها را نام ببرم.

اما اتحادیه اروپا در قبال آمریکا بسیار بسیار ناعادلانه رفتار می کند. و به نظر من، این موضوع به خود آنها باز خواهد گشت.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
اروپا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است