مشکل غنی تفاوت میان گفتار و عمل او است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ کد خبر: 146071 منبع: پرینت

به سخنان رییس جمهور در رابطه با استراتژی صلح گوش دادم بدون شک از نگاه ‌آکادمیک جامع و دقیق بود ولی افسوس که مشکل غنی تفاوت میان گفتار و عمل او است.

ساختار کنونی شورای صلح و بخصوص دارالانشای آن باعث نشد یک استراتژی مدون گردد. اجلاس این شورا بیشتر شباهت به چای خانه دارد تا به یک خانه فکر برای جستجوی راه حل های صلح و افزون بر آن اعضای این شورا از دسترسی با مخالفین عاجز اند و کشمکش میان رهبری شورا و دارالانشای آن نمونه دیگری از تنش سیاسی در داخل حکومت وحدت ملی است.

آیا نهاد شورای صلح تبدیل به دفتر استخدام موتلفین ناراضی هر دو جناح سیاسی در حکومت وحدت ملی گردیده است؟ با درنظرداشت این واقعیت ها آیا رییس جمهور خود فریب توجیهات خوش بینانه خویش را خورده است و یا با توقع کاذب از این شورا خاک به چشم مردم می زند؟

هارون میر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
شورای صلح
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت غنی به دلیل ضعف مدیریت در آستانه سقوط است! متفکر دو جهان داکتر صاحب اشرف غنی کشتی لرزان افغانستان را در طی بیشتر از سه سال به ساحل کشیده نتوانست . اشر ف غنى و اطرافيان اش يک باند مافياىی دارای عمل ناسالم بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام غیر افغان كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امو مانند ثواب الدين مخكش کوچی از گروه طالبان ترویست بحیث معاون اداره امور در ارگ جمع كرده است.
افغان تنها نام یک قوم از اقوام افغانستان است و انها نام ها تاریخ و فرهنگ و استوره یکسان با خراسانیان ندارند بلکه بر ضد مردم بومی آن هستند و تلاش دارند هویت تک قومی خود را بر‌دیگر اقوام تحمیل میکنند. آنها بتنهایی در افغانستان حکومت تک قومی در ولایت خود دارند و دیگر اقوام را در معادله قدرت صلاحیت راه نمی‌دهند.
بنا ؛ ای ملت خواب برده امروز دشمنت در ارگ ارام با طالب نشته ولی تو هر روز ازدست چاپلوسان محافظ کار به خاک و خون غطه افتیده , مغز... غنی نمی تواند انسانی فکر کند ، بناً ، برخیز تاچه زمانی خواب خواهید بود تا چه زمان اطفال ما بزرگان ما در شهر و دهات قربانی این جاهلان قدرت طلب ارگ نیشن خواهدشد.
شهد است که غنی مغز تعصب دشمنی از روی حسادت به اقوام غیر افغان کشور درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو به گزافه گوی های غنی شوونیسم در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردى جوان شده است و نيم قلب قبيله ای اش با طالبان تروریست است , اومردم شریف اعتما د به گپ های دروغین چرب غنی مکار نکنید. جوانان شجاع دلیر وارث این سرزمین آفتابی شما هستسد ، هرچه عاجل برخیز در مقابل ظلم ستم و استبداد فاشیست وجنایت کاران ارگ نیشن و همدستان تروریست خونخوار خودرا آماده کنید.
باید خاطر نشان ساخت که از هیچ تهدی نه ترسید نیروهای جامعه جهانی کشور های دوست بخاطریکه از بین بردن ظلم , ستم , استبداد و برتری جویی قومی در کشور ما حضور دارند و این فرصت خوب یک جانس طلای برای نجات وطن ما از دست حلقه ای های فاشیست و تروستان درون حکومتی است و این فرصت را هموطن دلسوزو مبارزان شجاع دلیر راه آزادی از دست ندهید.
مبارزان , دلیر شجاع وطن یک روز حرکت قیام برای نجات از ظلم , استبداد , ستم برتری جویی قومی ازحلقه فاشیست , شوونیسم قبیله گرا را از بیخ بنیاد برکنید, و موا فقیت ابدی را در این کشور زیبا آفتابی نیاکان تان به پیروزی رسانید و ادامه هرروز ریختن خون پاک کود کان ، پیر و برنا بی دفاع ما در شهر ها و دهات باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .
یگانه راه حل و بیرون رفت از این قتل و کشتارمردم بی دفاع ما قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه بیگانگاه آتش نفرت در کشور غزیز ما افغانستان است , هموطن عزیزو آگا هان قلم بدست سکوت و محافظه کاری راه حل نیست، با جسارت با دلیری روی میدان بیاید.
البته نه باید فراموش کرد هموطن عزیزم من متعصب نیستم همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده ام که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند. هزاره عزیز م , تاجیک عزیزم ، افغان عزیزم ، ازبک عزیزم و ترکمن عزیزم طراح طرح ها ی ترورستی عاشقان حراست وطن و نخبگان با ننگ و ناموس کشورعزیز ما از طرف این حلقه تروستی درون حکومت طی این 17 سال صورت می گیرد کیست ؟

غنی مرد عصبی بیمار روانی و جسمی است و شهود آن چیغ و صدا و مرد بدخوی غش و مکار و حیله و مرد بی برنامه رفاه و آسایش است و هم به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز باور ندارد .
چون غنی دارای مغز ... است از بابت رفتارتعصب و عمل شیطانی اقوام شریف افغانستان را بنام پشون زبان دارانی , غلجی , اوغان , تاجیک , هزاره , از بیک و ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع مسلمان کشور عریرما نفاق قوم انداخته و هیچ کار بنیادی در این سه سال انجام نداد و نکرده است.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و افغان ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد استبدا میهن
بیاید ملک را از دست ظلم و استبداد گر ران آزادسازیم با همدلی همپذیری یکدیگر این مهن افتابی ما را آباد سازیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است