آنفلوانزا در انگلیس 231 قربانی گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ کد خبر: 146027 منبع: پرینت

براثر شیوع ویروس آنفلوانزا در انگلیس تاکنون 231 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش شبکه العالم، نشریه دیلی میل روز پنجشنبه گزارش داد براثر شیوع ویروس آنفلوانزا در انگلیس تاکنون 231 نفر جان‌باخته‌اند.

این نشریه افزود: بر اساس گزارش منابع رسمی 193 نفر در انگلیس، 26 نفر در اسکاتلند و 12 نفر در ایرلند شمالی جان خود را براثر ابتلا به این بیماری ازدست‌داده‌اند. براثر شیوع ویروس آنفلوانزا از ابتدای زمستان جاری، هزاران نفر تاکنون در بیمارستان‌های انگلیس بستری و آمار بیمارانی که علائم مشابهی را به مراکز پزشکی گزارش داده‌اند به‌ شدت رو به افزایش است. این مساله سبب شده تا آمار مصرف واکسن آنفلوانزا در این کشور افزایش و این واکسن نایاب شودی

«ریچارد پی بادی» از سازمان سلامت انگلیس به دیلی میل گفته است: از ابتدای فصل زمستان بیش از یک‌میلیون و 500 هزار نفر بیشتر از سال‌های گذشته واکسن آنفولانزا تزریق کرده‌اند. در همین حال، سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس اخیرا به پزشکان دستور داده تا انجام بررسی کامل واکسن‌های آنفلوانزا، این روش درمانی را تجویز نکنند. این سازمان انگلیسی، زمستان سال جاری را به لحاظ شیوع ویروس آنفلوانزا بدترین زمستان در 8 سال گذشته پس از شیوع آنفلوانزای مرغی در سال 2008 توصیف کرده است.

سازمان یادشده به بیماران توصیه کرده که برای جلوگیری از سرایت این بیماری به مراکز درمانی مراجعه نکرده و با اشاره به اینکه استراحت بهترین شیوه درمان این بیماری است، به بیماران توصیه کرده در خانه‌های خود بمانند. بااین‌حال، منابع انگلیسی از ازدحام بیماران در بخش اورژانس بیمارستان‌ها و کمبود منابع انسانی برای رسیدگی به این معضل خبر می‌دهند.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که تازه‌ترین گزارش عملکرد سازمان بهداشت ملی انگلیس نشان می‌دهد دستکم 100 هزار بیمار در زمستان سال جاری برای انتقال به بخش اورژانس بیمارستان، ساعت‌ها در آمبولانس انتظار کشیده‌اند. این گزارش می‌افزاید در جریان ازدحام ایام کریسمس گذشته 20 تن در اثر انتظار بسیار طولانی در آمبولانس و عدم ارایه خدمات پزشکی از سوی پزشکان بیمارستان جان باختند.

پیش‌تر سازمان بهداشت ملی انگلیس برای کاهش ازدحام و افزایش سرعت رسیدگی به بیماران، از دانشجویان رشته پزشکی درخواست مساعدت کرده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انگلیس
آنفلوانزا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است