حکمتیار در فرافکنی های ناتمام...!
رهبری که از هر فرصتی در جهت اهداف خود سود می برد با بقای چهل ساله در سیاست فتنه، خود را بهترین گزینه رهبری افغانستان می داند و با پله قرار دادن غنی همان مدافع اسلام آباد است و معتقد به اصول طالبان و داعش 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۳    ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ کد خبر: 145971 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جنگ سالار برخواسته از جنگ های گذشته و آلوده به کشتار غیرنظامیان در کنار رهبران جهادی نقش تعیین کننده در دوره های مختلف ناامنی ها داشته اند و پس از نبرد با شوروی، جنگ داخلی و مقابله با طالبان در نشست بن، ساختار جدید حکومت را پایه گذاری کرده اند و بدل به جزایر قدرت شدند.

حکمتیار از سوی موافقان سنبل مقاومت است و نماد وحشت برای مردمی که شاهد کشتار و ناپدید شدن هزارن هزار غیرنظامی در راکت های کور وی از سرآسیاب بودند و بازمانده و زخم خورده های جنگ هایی حزب اسلامی، اما این رهبر همواره خود را مبرا از کشتار افراد ملکی و جنگ را تحمیلی بر خود و حزب خود می داند.

توافقنامه صلح برای غنی و حکمتیار حکم فرصت طلایی را داشت، غنی همراهی قدرتمندی در دل پشتون با لشکر نظامی یافت و گلبدین دگرباره طعم قدرت و حکومت بدون گریز را چشید و افغانستان مملو از سخنرانی های فتنه برانگیز شد و قرار گرفتن رهبران باقی اقوام در تیرس حذف و ترور.

حکمتیار که با تمامی گروه و حکومت ها سر ناسازگاری داشته و دارد و براندازی فتنه مختص سیاست وی است به مانند طالبان با اقتدار در اهداف و اصول عمل می کند اما در مقابل، کرزی و غنی که به لطف امریکا و امتیاز قبیله گرایی به ریاست جمهوری رسیده اند در سردگمی دوست و دوشمن نه عملکردی مشخص در برابر تروریستان دارند و نه می دانند با پاکستان چه کنند.

رهبری که حزب اسلامی را پایه گذاری و بیشترین کمک های دوران جهاد را از پاکستان دریافت کرد در روابط پیچیده با گروه طالبان، خود را بهترین گزینه برای رهبری افغانستان می داند به طوری که با وجود بمباران کابل با راکت های کور، کودتاها و براندازی اختلاف و جنگ ها، هیچ گاه مسوولیت اعمال گذشته خود را نپذیرفت و دیگران را مقصر و مزدور، کمونیست و دست نشانده خطاب می کند.

تازه ترین گفتگوی وی با تلوزیون طلوع، سراسر فرافکنی و گریز از پاسخ های صریح بود در حالی که مصاحبه کننده با وجود استناد به مصاحبه های گذشته نتوانست از حکمتیار جواب قانع کننده دریافت کند.

حال، چرا مصاحبه های وی تهی از سوال های چالش برانگیز و روندی تکراری دارد؟ این رهبر با قدرت نظامی، تجربه ای به قدمت تاریخ در نابودی، ترور و کشتار عوامل دردسر ساز به ویژه خبرنگاران دارد و حال بماند که چند هزار بی گناه را به کام مرگ کشانده و چه جنایت هایی خاموشی بدون فرصت رسانه ای شدن طی دهه ها از سوی این حزب رخ داده است.

صراحت در دست نشانده خواندن حکومت کرزی و غنی در کنار اشاره به نقش کم اسلام آباد در برابر نفوذ امریکا، روسیه و ایران در نشست بن برای پایه گذاری حکومت جدید در کشور نشان می دهد که همچنان وابسته به چه قدرتی است و در راستای چه اهدافی عمل می کند.

در این میان، جنرال دوستم در مقام معاون اول ریاست جمهوری همزمان با حضور حکمتیار در حکومت به دورترین نقطه کابل تبعید شد، دو جنگ سالاری که جدای از اتحاد ناهمگون گذشته در دو سوی جبهه قرار داشته و دارند و بنا به گفته رهبر حزب اسلامی هیچ گاه مجاهد با کمونیست در یک ایتلاف قرار نمی گیرد.

دوستم برای حکمیتار، دشمن تر از هر دشمن خارجی می باشد همانگونه که عطا محمد و محقق به دلیل قومیتی در این رده قرار دارند و با وجودی که مسعود و ربانی مدت هاست از صحنه حذف شده اند در نزدیک ترین فاصله از قدرت و حکومت به سر می برد.

رهبری با لقب جلاد کابل اکنون بهترین همراه غنی در روزگار سخت نبردهای درون حکومتی می باشد و از طالبانی می گوید خسته از جنگ که در پذیریش شروط و شرایط آبرومند به صلح می پیوند اما هیچ گاه از ریشه و حامی این گروه نگفت و اینکه چگونه یک گروه تروریستی همچنان که مردم بی دفاع را قتل عام می کند خواهان صلح هم هست و تعریف زندگی آبرومندانه برای آنان چیست؟

اشتباه بزرگ جنرال دوستم، عطا محمد، محقق و ... با توجه به تجربه بسیار از تقابل و اتحاد با حکمتیار عدم درایت سیاسی در بازگشت دگرباره وی به کابل و قدرت بود، اگر حکمتیار و غنی توانستند در اتحاد هماهنگ به اهداف خود جامعه عمل بپوشاند چرا این رهبران، شکست خورده و در هجوم حذف قرار دارند؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
غنی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   Sinan
اقای غنی تو هر روز محبوسین خطر ناک اعم از داعش و طالب را تحت نام حزب اسلامی گلبدین از بند رها میکنید هنوز صفوف تروریست هارا نیرومند تر میکنید پس از کدام راه و چه قسم در صدد انتقام هستید؟ اصلا ما به گفتار و کردار شما باور نداریم .

>>>   حکمتیار:
من آموختن زبان دری را در ولایت قندوز نزد صوفی صاحب کرنکار شروع و در کابل نزد سرور سرخه ختم کردم و زبان فارسی را هم در ایران نزد حاج آغا هاشمی رفسنجانی آموختم.

>>>   ......به این غلام این نوکر به زبان شیرین ما چی

>>>   از اینکه شعار بدهیم مرگ بر پاکستان، بهتر است شعار دهیم که مرگ بر حماقت و زندگی قبیلوی خودمان

>>>   Hashmat Kohistani
چرا مرگ به پاكستان مرگ به جهالت خودما كدام پاكستاني خوده انتحار كرده است
پس بايد خوده را از وطن فروشي خلاص كنم
اگر اينقدر از پاكستان بد ميبريم چرا ٥٠ فيصد ولايت هاي سرحد نيشين مان شناختي كارت پاكستان را در جيب خود ميگردانند

>>>   عالم ساعی والی پیشین جوزجان

پدرانم گفته اند کسی که از اصلیت خود بگذرد .......است پس اصلیت من افغان نیست و نمیخواهم پیشی پدر کلان های مان ............ باشم ، به تاجیک ، هزاره و ازبیک بودن خود افتخار میکنیم !

>>>   پاكستان پاكستان :
اين پاكستان پاكستان گويي ها ، همه سنگ و كلوخ را برفرق پاكستان شكستن افگار عمومي را ازجنايت ، وحشت و كشتار طالبان و داعشيان و حاميان ارگ نشين آنها منحرف ساختن است .

>>>   Ahmad
از محصولات Alkozy فاشیت خرید نکنید

بگزارید اقتصاد مالی این شرکت فاشیست خراب شود

.....................................

>>>   حکمتیار باید محاکمه شود.
او جنایتکار جنگی است
او باید بابت جنایتهایش مجازات شود
این خواست همه عدالتخواهان است


>>>   حکمتیار تا دیروز مردم افغانستان را می کشت! و علمیات تروریستی انجام می داد و با تروریست ها و اجانب بی گانه همکاری می کرد!امروز با حرف های تفرقه افکنانه و فرار به جلو می خواهد ناجی مردم افغانستان باشد! این جنایت کاران باید به جای این حرف ها محاکمه بشنوند و این همه خون مردم بی گناه را ریختند باید مجازات بشوند نه اینکه برای ما تعیین تکلیف بکنند.

>>>   چرا مصاحبه با حکمتیار!؟
در سیاست روشی است که ان را قهرمان سازی مینامند بخاطربزرگ منشی وبلند بردن یک عمیل ومزدور ویا کسی را که در اینده بخواهند اورا مطرح سازند ان شحص را روی صحنه می اورند ودر جنگ های فرمایشی او را پیروز جلوه میدهند ویا چند کارنامه ای بزرگ را باسم او ثبت مینمایند در تا اذهان عامه مشهور گردیده همه اورا بشناسند وعده ای هم این جلوه های دروغین را واقعیت پنداشته به دنبال اوبروند قبل ازین که کرزی را بیاورند چند روزی زیر پوشش نیروهای خاص خود اورا ظاهرا در جبه های جنگ با طالبها فرستادند با وجود این که چندان درخششی از خود نشان نداد باز اورا سوار با طیاره های خارجی از محاصره ای طالب ها ومرگ حتمی نجات داده به ریاست ارگ کابل نصب نمودند ودرین اواخر نیز اورا چهره ای ضد خارجی ووطن پرست واقعی ساخته اهداف غیر ملموس خودرا توسط او به پیش می برند
اقای غنی را وزیر مالیه وبعد ریس پوهنتون واخیرا هم ریس انتقال قدرت از نیروهای خارجی به نیروهای افغانی ساختند وهمه جا وبا همه کس دیدن نموده ازین طریق معرفت نسبی کمای نموده تا بلاخره مانند سلفش به مقام نمایندگی خود در ارگ انتصاب نموده چند صباحی از نزدش استحصال خدمت کردند
عبدالله ای کچه را هم که از قدیم الایام درصف جهاد ومقاومت جازده بودند برایش گفتند تورا رهبر ملی وبزرگ قوم تاجک وپیروز ارا میسازیم ولی خواب ریاست جمهوری را از سر بیرون نما وبه مرتبه ومقام دوم قناعت کن وازین طریق تعداد ی از ملت عزیز را فریب داده در اطراف خود جمع نما واو نیز چنین کرد
حال نوبت اقای حکمتیار رسیده همه میدانند که او دربرابر سوالهای خبر نگار چه میگوید! حتی از مسایل بارز وروشن انکا می ورزد وهمه مسولیت های جنگ رابه دوش دیگران میگذارد وخودرا فرشته ای اسمانی!!! وانسان بی الایش ووطن پرست !!!جلوه میدهد با وجود این همه او حتی ریسپان سبیلتی خون یک افغان را هم بعهده نگرفت اما ناخود اگاه به پاسداری از زخمی ها شعله ای ها وارتباط خود با تنی واصف شوروامین ونجیب را اعتراف کرد واین که خواهان کانفدریشن با پاکستان بود اقرار نمود واز مقام والا وبالای تحریک اسلامی وجهاد بر حق وامت رسول الله بودن حرفی بمیان نیاورد ویکبار دیگر در اینده از طریق همین تریبون خواهد گفت که قبلا عضو حزب دموکراتیک خلق بوده وتنی واصف شور را از انجا میشناخته اند چون از لیسه ای حربی کسی رابه دو علت اخراج مینمدند نود درصد کسانی را که با اغحزاب چپی ارتباط داشتند وده در صد هم بخار بد اخلاقی واین که اورا از حربی شونحی اخراج نمودند خود دلیل بارز به مدعای او خواهد شد ودرانصورت مانند اتمر وستانکزی وعلومی و... چهره ای مرغوب ومطلوب خارجی ها شده اطمینان کامل را حاصل خواهد نمود
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم سانچارک
انا لله وانا الیه راجعون

>>>   حكمتيار هميش بيشتر از ديگران لاف ميزند، خودش زور خود را ديده است، يك روز در مقابل طالب مقاومت نتوانست، و از لوگر فرار كرد.

>>>   ارگ با کنارزدن مقام های بلندپایه مخالف و جابه جایی چهره های حزب اسلامی در ساختار قدرت دست به سازماندهی حکومتی زد که برای تشکیل کشوری پشتونیزم و در سایه قرار دادن دیگر اقوام از هر منبعی حال جانی باشد یا دشمن استفاده می کند.
با ادغام شدن حکمتیار در ساختار قدرت دیگر فضایی برای حضور جنرال دوستم و عبدالله و دیگر مخالفان نمی ماند، فرصت برای هر مخالفتی را از میان می برد و از این پس روند گفتگوهای عطا محمد نور با ارگ به خود شکل دیگر خواهد گرفت.
ع

>>>   صلح با حکمتیار صلح نیست فقط امتیاز دهی یکجانبه به یک مهره سوخته است، آنهم صرف بنام قوم و پشتونولی۰ اگر گلبدین صلح کند در کدام جبهات و کدام نقاط کشور جنگ ختم خواهد شد؟ هیچکدام۰ آیا تمام افراد گلبیدین همین حالا هم در همین حکومت فاسد شامل نیستد؟
هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها، ترکمن ها، و غیره باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها ویا همان اوغان ها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این نکته بسیار مهم است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتوانند برضد تمامیت خواهی این اوغان های بدوی ایستادگی کنند۰
این نکته حیاتی را نمیشود با جنگ و گلایه ویا رویه منفی بالمثل به یکدیگر آموخت۰ درینجا ازخودگزری، تحمل، و ایثار کار است۰
درین کشور که امروز به کمک انگلیس اوغانستان بدنام گذاری شده است هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها، ترکمن ها، و غیره غیر اوغانها متحد های طبعی هستند۰

>>>   صالح: من هفت لسان ياد دارم؛ یعنی فارسی، دری، تاجیکی، پشتو، پختو، افغانی، پیشوری و سه لسان اروپایی؛ انگلیسی، روسی و کمی فرانسوى!

#مسلم_شيرزاد

>>>   چه كسى متعصب و فاشيست است ؟
ما كه از قانون و هويت و تمدن و اقتدار سخن مى كوبيم يا تو كه تمام تاريخ و تمدن و هويت را به يك تار عنكبوتى جعل، جهل و استبداد بسته اى ؟

نماد هاى اقتدار و ملى يك كشور اين ها مى باشند.
نام كشور: افغانستان
١- سرود ملى : به زبان افغانى ( پشتو)
٢- واحد پول كشور: افغانى
٣- مليت : افغان / افغانى
٤- نشانهاى درجه اول : وزير محمد اكبر خان / وزير محمد ايوبخان / ملالى ، همه افغان
٥- اصطلاحات ادارى ( ملى) : افغانى ( پشتو)
٦- متن اعتماد نامه ها : به زبان افغانى
٧- تاريخ رسمى : مطابق روايت جعلى افغانى
٨- قانون نانوشته : رئيس جمهور بايد افغان باشد.

جوانان عزيز !
هيچ كدام از موارد بالا تابو نيست ، هيچكدام ساحه اى ممنوعه نيست ، با متانت ، مدارا و مبارزه مستمر همه اى اين نماد ها را بايد به چالش گرفت و مورد بحث قرار داد.
اما فعلاً شناسنامه ها در اولويت قرار دارد و زمان آزمون نمايندگان پارلمان فرارسيده است تا قانون را با دوثلث آراء برگرداند

>>>   با این نیت شوم ات خداوند از عمرت کوتاه کند تا دست ناپاک ات از بالای این ملت کوتاه شود

>>>   حكمتيار حكومت رولا غنى را مى پذيرد و تحت درفش و غرش هوا پيما هاى امريكاى ها مى خواهد زيست كند ، اما حكومت مجاهدين و همفكران خود را قبول نداشت و براى تخريب حاكميت مجاهدين بيش از هزار ها انسان كابلى را به قتل رساند . مگر رولا و غنى ، مسلمان تر از شهيد مسعود و ربانى اند ! بديهى است كه حكمتيار فاشيست حاكميت تاجيكها را بد تر از حاكميت عيسوى ها و كمونيست ها تلقى مى كرد و مى كند.
من از همين جا به عبدالله ، عطا و هر تاجيكى كه با هر بهانه و دليلى از حكمتيار استقبال مى كنند .... مى فرستم و اينها را هم دست جنايات و خيانت هاى حكمتيار مى دانم ، باور دارم كه هر انسانى با شرفى اين حقيقت را مى داند.
تاجيكان نبايد به خايين هاى صف خود بيش از اين فرصت دهند ورنه در انتظار توهين تاريخ باشند.
gerdez

>>>   ... براي حكمتيار و دولت ناكام نوكر أفغانستان

>>>   پیام یک جوان با احساسِ پشتون، به خاطر حمله ی دیروز #طالبان!
-------------------
جوان: من حمله ی دیروز را دیدم که یک کودک بی دفاع پاهایش را از دست داده بود، و اگر اسلام همین است پس من دیگر این اسلام را نخواسته ام و کافر می شوم.

جزییات بیشتر در ویدیو! هرچه میتوانید همرسانی کنید!

>>>   آزادی AZADI
پینگ پانگ با گلبدین حکمتیار:
طنزی از نبی ساقی، به سبک گفتگوهای هنری روزنامه هشت صبح

م: خوش آمدید حکمتیار صاحب!
ح: خیلی ممنون. تشکر.
م: ببخشید شما در رشتهٔ زبان و ادبیات تحصیل کرده اید؟
ح: نخیر( یعنی خیر).
م: پس رشته تحصلی تان چیست؟
ح: من به دلیل فشار های حکومت وقت و فشار های درس، از صنف اول انجنیری مهاجر شدم و به پاکستان رفتم و متاسفانه از تحصیل بازماندم.
م: بسیار خوب، یعنی شما تحصیل اکادمیک و سند فراغت در هیچ رشته ای ندارید؟
ح: درسته متاسفانه.
م: «خوب، شما زبان فارسی را در کجا آموختید؟»
ح: «در زندان ایران»
م: از کی؟
ح: از زندان‌بان به کمک خود آموز!
م: در چه مدتی؟
ح: در ظرف ده روز!
م: استعداد یا به عبارت دیگر، نبوغ تان شایستهٔ تحسین است. خوب به نظر شما الفبای فارسی و الفبای دری به قول شما، چه فرق دارد؟
ح: خوب... راستش اگه آدم دقیق شود، الفبا فرق ندارد.
من: لطفن از عدد یک تا ده ره به فارسی بگویید.
ح: یک، دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نُه ، ده!
من: خوب حالا به دری بگویید.
ح: یک، دو، سه ، چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نُه، ده!
من: پس فرق شان در چیست؟
ح: «اگر فرق شه بگویم، مجبور یک کتاب دیگر نوشته کنم!»
من: کلمات دری : روی، دست، پا، سر، چشم، بینی، گوش، گردن و بازو را به فارسی بگویید.
ح: روی، دست، پا، سر، چشم، بینی، گوش، گردن و بازو!
م: اینا خو، فرقی ندارند!
ح: بلی همطو معلوم میشه، اما فرق دارند.
م: شما در مورد،پارته/ پارسه، دولت اشکانی و ساسانی، کشور گشایی پارت ها به غرب، تاریخ تحول زبان فارسی، دولت های فارسی زبان خراسانی و انتقال زبان فارسی از بلخ و بخارا و غزنه به شیراز و اصفهان و تبریز، چه می دنید؟
ح: هیچی.
م: خوب، مولانا و سنایی و جامی از کجا بودند؟
ح: مولانا، ازبلخ، سنایی از غزنی و جامی از هرات.
م: زبان شان چه بود؟
ح: دری
م: پس چرا مردم ایران، آنهای که هرگز به افغانستان نیامده اند، شعر اینها را می خوانند و میفهمند.
ح: موضوع ره پیچیده نسازین، این سوال ره بعدن، جواب میتم.
م: خوب حافظ و سعدی ره میشناسید و می خوانید؟
ح: بلی کاملن. من شش زبان بلد هستم. اینها از شیراز هستند.
م: از کدام دوران تا حال می خوانید؟
ح: از دوران مکتب و فاکولته.
م: شما خو گفتید که فارسی را در زندان در سالهای اخیر یاد گرفتید، حرف تان تناقض ندارد؟
ح: نخیر من شاید از کودکی زندانی بودم. دنیا خودش زندان است. الدنیا سجن المومن.
م: خوب چرا کسان دیگری در افغانستان که هیچ ایران نرفتند و زندانی هم نشدند، حافظ و سعدی را می خوانند و می فهمند؟
ح: حتمن زندانی شده اند و حالا یاد شان رفته است که زندانی شده اند.
م: بسیار خوب، خوشحال خان ختک، رحمان بابا و عبدالحمید مومند از کدام شهر بودند؟
ح: از پشاور و نواحی آن.
م: پشاور امروز مربوط کدام کشور است؟
ح: پاکستان.
م: آیا به خاطر اینکه شهر آنها، امروز مربوط پاکستان است، ما حق داریم بگوییم آنها برای زبان پشتوی افغانستان خارجی و بیگانه هستند؟
ح: نخیر حق نداریم. این ظلم و تحریفِ کلان تاریخ است.
م: پس شما چرا در میان فارسی زبان های ایران و افغانستان و تاجکستان همین حکم را قبول ندارید؟
ح: او قضیه فرق می کند.
م: چه فرقی؟
ح: اگر فرق شه بگویم مجبور یک کتاب دیگر نوشته کنم.
م: به عنوان آخرین سوال: خدا یا خداوند را که لفظ دری هستند به فارسی چه می گویند؟
ح: خدا و خداوند می گویند.
م: پس فرق شان در چیست؟
ح: فرقی ندارند.
م: پس شما چرا می گویید فرق دارند وقتی فرق ندارند؟
ح: از مردا، یک حرف است!
م: سپاس از شما
ح: سپاس از شما

>>>   Arianfar
افشای جزئیات سفر اخیر حکمتیار به عربستان ؛ تلاش برای انتقال گروه‌های تکفیری به افغانستان

>>>   آزادی AZADI
من از اینکه هم وطن گلبدین حکمتیار هستم می شرمم.
اما نمی دانم آنانی که رهبرش گفته کف دهان شان می برآید چرا نمی شرمند.

>>>   Ayendagan
نگاره ای از : عتیق الله شاهد کاریکاتوریست مشهور کشور
دستان قصاب کابل هنوز آلوده بخون است ،وی میگوید دوسال با دوستم درگیر بودم و یکبار امر شلیک به ارگ را دادم.

>>>   گلو جلاد و جانی و پلید است
گلو آدمکشی سخت و شدید است
گلو قصاب کابل نام دارد
گلو از آی اس آی بکابل رسید است

>>>   عمر راوی
شاید در تمام جهان ، اما بدون شک در اوغانستان ، دالر و دروغ فرمانرواست .

>>>   عظیم صدیقی
یکی از اشتباهات بسیار بزرگ و نابخشودنی حکومت دوسره وحدت ملی مصالحه با این قصاب مردمان افغانستان است.
ولی ما همه میدانیم که کار ارباب بزرگ شان است.

>>>   آزادی AZADI
روباه واري پيخ كرده راكتيارصيب قبحه الله وقبح من ولده.
معذرت ميخواهم ازينكه به روباه توهين شده،چون روباه شرف راكتيارره دارد.

>>>   دفتر گلبدین به رسانه ها اخطار آمیز مطلبی را فرستاده که منبعد در اخبار ونوشتار خودگلبیدین یا راکتیار ویا گُلک و گلو ننویسند بلکه برادر مجاهد حکمتیار بنویسند با رسانه های متخلف برخورد جهادی میشود

>>>   وی دچار ناراحتی خود شیفتگی و یا Narcissism است ..بیماران خود شیفته با احساس عمیق«اهمیت خود ، خود بزرگ بینی و نوعی بی‌نظیر بودن» مشخص می‌شوند. این افراد خود را آدمهای خاصی می‌پندارند و انتظار دارند بطور خاصی نیز با آنها رفتارشود. تحمل انتقاد بر ایشان سخت است و در مقابل آن خشمگین شده ، فرد مورد نظر را به «نادانی ، حماقت و عدم درک واقعیت» متهم می‌کنند. خود را قوی ، مشهور ، داناترین و ... قلمداد کرده ، انتظار اطاعت و پیروی دیگران را دارند. چون دیگران نمی‌توانند خواسته‌های آنها را برآورده سازند. چون بزرگ بینی او در تضاد با واقعیت است، روابط اجتماعی شان شکننده بوده و مسائل بین فردی ، شغلی و فقدانهای زیادی دارند که با رفتارخود آنها را بوجود می‌آورند، در حالی که هیچ بینش و آگاهی نسبت به آنها ندارند.
انسان خودشيفته کسى است که بيش از حد تعادل و به شکلى بيمارگونه به خود توجه دارد. اين گونه افراد، بشدت دچار اضطراب هستند و بدترين درد برايشان اين است که کسى به آنها توجه نکند، بنابراين براى جلب توجه ديگران، دست به هر کارى مى زنند. خودشيفتگى هيچ پشتوانه اى ندارد و معمولاً متکى بر توهمات و خيالات فرد است. افراد خود شيفته تصور مى کنند بسيار آدم هاى مهم و بزرگى هستند و جالب اينجاست که مى خواهند ديگران را هم وادار کنندکه اين تصورات باطل را بپذيرند.
تمنا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است