آلمان پذیرش پناهجویان را متوقف می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ کد خبر: 145843 منبع: پرینت

گزارش منتشر شده از سوی وزارت داخله آلمان نشان می‌دهد این کشور پذیرش پناهجویان از ایتالیا و یونان را متوقف خواهد کرد.

روزنامه آلمانی دی ولت گزارش داد این کشور دیگر پناهجویان را از ایتالیا و یونان نمی‌پذیرد.

نقش آلمان در نقل مکان پناهجویان از یونان و ایتالیا در حال به پایان رسیدن است. دی ولت روز دوشنبه به نقل از یک سخنگوی وزارت داخله آلمان گزارش داد: «آلمان در سال 2017، مسوولیت پذیرش مهاجران به عنوان بخشی از برنامه نقل مکان پناهجویان در اتحادیه اروپا را کامل کرده است.»

در این گزارش آمده است: توافق جابجایی مهاجران در تاریخ 26 سپتامبر سال گذشته به پایان رسید. در هفته‌های آینده، تنها پذیرش‌های اندکی انجام خواهد شد.

در ماه فوریه سال گذشته، ورود پناهجویان از ایتالیا و یونان به دیگر کشورها در اتحادیه اروپا رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد، به طوری که به گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، در این ماه بیش از 1200 مورد پذیرش در 13 کشور اروپایی ثبت شد. آلمان، فرانسه و هالند تحت این برنامه بیشترین پناهجویان را به خصوص از یونان پذیرفته اند.

پیش‌تر، وزارت داخله آلمان آمار جدیدی را منتشر کرد که نشان می‌داد اداره مهاجرت و پناهجویان در این کشور در سال 2017، تنها 186 هزار و 644 پناهجو را در خاک آلمان پذیرفته است؛ این در حالی است که در سال پیش از آن، این رقم 280 هزار نفر اعلام شده بود.

از ابتدای بحران پناهجویان در اروپا در سال 2015، بیش از یک میلیون پناهجو وارد خاک آلمان شده اند که موجب تشدید احساسات ضدمهاجرپذیری و اعتراضات علیه سیاست درهای بازِ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شد. در بلند مدت، حمایت مردمی از حزب پوپولیست «آلترناتیو برای آلمان» که در انتخابات اخیر این کشور برای نخستین بار وارد پارلمان آلمان شد، رو به افزایش است.

در دوران اوج بحران مهاجران، برخی از کشورهای اروپایی پذیرفتند از کشورهایی که با اتحادیه اروپا مرز مشترک دارند، پناهجو بپذیرند. بر اساس بیانیه وزارت داخله آلمان، در سال گذشته عده کمتری از مهاجران، واجد شرایط ورود به آلمان بوده اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
پناهجویان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است