وزیر فرانسوی درباره اعدام داعشی‌ها هشدار داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145761 منبع: پرینت

وزیر دادگستری فرانسه درباره اعدام داعشی‌های فرانسوی در عراق و سوریه، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «نیکول بلوبه» وزیر دادگستری فرانسه، روز گذشته اعلام کرد، در صورتی‌که علیه فرانسوی‌هایی که در صفوف داعش جنگیده‌اند، در سوریه و عراق حکم اعدام صادر شود، پاریس «مداخله خواهد کرد».

بلوبه در گفتگوی مطبوعاتی گفت: «طبعا، اگر امور در ارتباط با مجازات اعدام باشد، دولت فرانسه وارد خواهد شد.»

وی در پاسخ به نحوه عمل دولت فرانسه در چنین وضعیت احتمالی، گفت که دولت فرانسه از طریق مذاکره با دولت ذی‌ربط مداخله خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بحث و جدل در فرانسه درخصوص شهروندان فرانسوی، که به گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق ملحق و توسط مسوولان این 2 کشور بازداشت شده‌اند، بالا گرفته است.

دولت فرانسه می‌گوید از محاکمه این فرانسوی‌ها در کشورهایی که بازداشت شده‌اند، حمایت می‌کند به شرطی که روند برگزاری این محاکمه‌ها عادلانه باشد.

در این میان، وکلای مدافع زنان و کودکان عناصر مسلح فرانسوی، که توسط شبه‌نظامیان کرد در سوریه بازداشت شده‌اند، اعلام کردند که چهارشنبه گذشته طی شکواییه‌ای از دولت فرانسه خواسته‌اند این افراد را به کشورشان بازگردانند.

یک منبع نزدیک به این پرونده، می‌گوید که حدود 40 شورشی فرانسوی (20 مرد و 20 زن) و 20 کودک، در سوریه و عراق در بازداشت به‌سر می‌برد که بیشتر این افراد توسط کردها زندانی شده‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرانسه
داعش
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است