حکومت به هر تجمع سیاسی برچسب غیر ملی می زند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۷    ۱۳۹۶/۱۱/۶ کد خبر: 145556 منبع: پرینت

اخیرا حکومت در برابر جریان های سیاسی بی تاب و بی قرار و دست و پاچه می شود و به هر تجمع سیاسی یک برچسب غیر ملی می زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، معین معین عضو هیات رهبری محور مردم افغانستان، معتقد است حکومت تمام عمرش را با منازعه به سر برده است و افزود: ارگ به تبعید معاون اول ریاست جمهوری دست زد. منازعه بعدی بازیهای مسعود بود و حکومت به نحوی احمد ضیا مسعود را از بدنه و ساخت دولت کنار زد. منازعه اخیر منازعه درون حکومتی با عطامحمدنور است. حکومتی که سرتاسر با منازعه به سر ببرد. چطور می تواند برنامه های استراتژیک را به پیش ببرد و چطور می تواند مردم افغانستان را به رفاه ببرد و خدمات ارایه کند و بتواند که از یک هویت ملی دفاع کند. حکومتی که تا امروز در منازعه به سر می برد. اخیرا هم در برابر جریان های سیاسی بی تاب می شود و بی قرار می شود و دست و پاچه می شود و به هر تجمع سیاسی یک برچسب غیر ملی می زند.

وی افزود: نشست قندهار عینی است. این ها نشان می دهد که حکومت عامل اصلی است. حکومت نگاه مستبدانه دارد و نگاه متمرکز به قدرت دارد. هیچ علاقمندی ندارد که انعطاف نشان دهد و هم در درون ساخت سیاسی و قدرت حکومت تعامل با افراد و نیروها کند. حکومتی که می خواهد کشور را به پیشرفت برساند یقینا باید هم با نیروهای درون حکومت وهم بیرون از آن سازش داشته باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
احزاب
تجمع
نظرات بینندگان:

>>>   از كدام حكومت سخن ميزنين از حكومتي كه كمرش را وزير خارجه امريكا بسته كرده
حكومت وجود نداره فقط غني نابي امر است

>>>   کسیکه هم ګل هم کوزه و هم کوزهګر باشد! چنین عمل را ایجاب میکند!!!
ربانی بوتل هم وزیر هم اپوزیسیون! ایا درست است؟

>>>   بیشتر از سه سال پس از آن توافقنامۀ سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی، امریکایی ها و انگلیس ها در حالی از حرمت قانون اساسی در افغانستان سخن می گویند و به رعایت و اجرای آن تاکید می کنند که: هم حرمت قانونی اساسی را با وساطت و فشار خود در هم شکستند، و هم با امتناع از ادای مسئولیت خویش به عنوان ضامن در تطبیق توافقنامه، به امضا و ضمانت خود حرمت و اعتباری نگذاشتند.
آیا امریکایی ها و انگلیس ها با خود شان و با ارگ کابل این حرمت شکنی ها و تبعات آن را به بحث و ارزیابی گرفته اند؟
آیا زور و سر نیزه می تواند این حرمت شکنی قانون و تعهد را جبران کند و موجب حل اصلی و پایدار بحران در افغانستان شود؟

>>>   Zaki Lalee
امروز در زیر نام واژه افغان Afghane در صفحه ویکیپدیا برخوردم ،تعریف های زیر از هویت ملی خود خواندم که، از هیچکدام آن نمیباشم.
من این جا نمی خواهم مباحثاتی نژادی و نژادپرستانه را دامن بزنم، چون از آن چیزی که نفرت دارم نژاد پرستی میباشد. اما این یک تذکری به آنهایی میباشد که امروز حتماً میخواهند واژه را بنام افغان در شناسنامه های ما درج نمایند.
سه چیز اینجا ذکر شده است
1- افغان اسم نژاد سگی میباشد که در کشور های آسیایی میانه زندگی میکند و چیزی جالب که اینجا خواندم که،اسم این سک از طرف انگلیس ها به حیث نژاد ثبت شده است.
2- قبایلی پشتون که در کشور های افغانستان و پاکستان زندگی می کنند.
3- یک نوع چرس (حشیش) که در افغانستان تولید میشود.

حالا من نه سگ تازی هستم که انگلیس ها اسم او را افغان نامیده اند، نه جز قبایل پشتون و نه چرس هم در زندگی خود کشیده ام چی برسد که اسمم چرس نامیده شود.
این جا از مسولین که حتماً اسم افغان را در شناسنامه من ثبت می کنند، خواهش داریم که تعریف های را که با من هیچ رابطه‌ای ندارند از ویکیپیدیا حذف کنند. تا فردا اگر من جایی خود را به اسم افغان معرفی دارم با چیزی های که در بالا ذکر شد عوضی گرفته نشوم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است