عطامحمد نور نباید با خلیلزاد دیدار کند
مهمترین ماموریت سفر خلیلزاد این است که از کارت بازی "ترساندن از قدرت آمریکا" طوریکه در گذشته استفاده کرده بود استفاده نموده و نور بلخ را به نفع پشتونیزم ارگ از بازی بیرون کند و بدین ترتیب نزد کاخ سفید کردیت بگیرد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145482 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد یک فرستاده فاشیست متبسم ولی خیلی ماهر و خطرناک باز سر و کله اش برای منافقت پیدا شد.

او نقش تباه کن را از اجلاس بن تا به امروز گاهی علنی و گاهی هم از پشت صحنه در افغانستان بازی نموده است. او نقش کلیدی در تحمیل قانون اساسی پشتون محور، حذف نیرو های شمال از قدرت، ساختن شبکه های فساد و مافیای قدرت، زمینه سازی به بازگشت طالبان در صحنه افغانستان در سایه قدرت سیاسی، مالی و نظامی آمریکا بازی نموده است.

او از سال های 80 بدینسو بحیث مار آستین پشتونیزم در نهادهای امنیتی و سیاسی آمریکا لانه کرده است و از آنجا بسیاری شخصیت های آزاده و وطندوست افغانستان نظیر احمد شاه مسعود و صدها تن دیگر را از غار آمریکایی و آی اس آی بارها نیش زده است. او همچنان آمران خود در کاخ سفید را در جنگ و گمراهی در افغانستان زمین گیر کرده است. روزگاری در خدمت آی اس آی و شریک پروژه طالبان بود ولی حالا رویکرد ضد پاکستانی را در پیش گرفته است. دولت اوباما او را تحویل نگرفت ولی در اداره بی سر و بی پای ترامپ او بحیث مشاور امور افغانستان فعال است.

او سیاست های پشتونیرم ارگ کابل را از پشت پرده در کاخ سفید مدیریت می کند. اظهارات اخیر سفیر جدید آمریکا جان بس در رابطه به بحران ارگ و بلخ بیشتر در تحت تاثیر خلیلزاد صورت گرفته است اما واکنش مدبرانه والی بلخ استاد نور و کم اهمیت جلوه دادن تهدیدات سفیر تازه کار آمریکا باعث شده که خلیلزاد از پشت صحنه مدیریت سیاست افغانستان بیرون شده و به روی صحنه وارد افغانستان شود.

مهمترین ماموریت سفر خلیلزاد این است که از کارت بازی "ترساندن از قدرت آمریکا" طوریکه در گذشته استفاده کرده بود استفاده نموده و نور بلخ را به نفع پشتونیزم ارگ از بازی بیرون کند و بدین ترتیب نزد کاخ سفید کردیت بگیرد. باری او گفته بود که من متخصص جنگسالاران افغانستان هستم و کمر آنها را شکستاندم. حالا به واشنگتن وعده کرده که قبرغه نافرمان سالاران را می شکناند.

واقعیت این است از زمانیکه خلیلزاد بحیث وایسرای آمریکایی فرعونوار در ارگ کابل در کنار کرزی حکومت می کرد بیش از 10 سال گذشته است. در بسیاری از بازی ها شکست خورده و یا افشا شده است. امروز کسی از بمب سوتی که خلیلزاد جنرال دوستم را ترساند دیگر نمی ترسد. حتی از مادر بمب ها نمی ترسند. ترس از آمریکایی هیبتناک سپری شده است. امروز آمریکا از خود و دولت دست نشانده اش در ارگ کابل در برابر جزایر قدرت و تروریزم دست پخت خود اش به سختی دفاع می کند. دست نشانده اش در ارگ کابل مظلومانه اعتراف می کند که محاصره است و ارباب اش نمی تواند او را نجات بدهد.

افزون بر آن مدل سرنگونی اسماعیل خان والی وقت هرات و کشته شدن فرزند او که توسط خلیلزاد مدیریت شد در بلخ کاربرد ندارد. به یاد خلیلزاد باید آورد حتی زمانیکه او "فرعونوار" بر افغانستان حکومت می کرد همه را ترساند و از قدرت بیرون انداخت ولی نتوانست عطا محمد نور را به حاشیه براند. مقام ولایت بلخ را 13 سال قبل استاد نور به زور و تدبیر خود در زمان فرمانروایی خلیلزاد بدست آورد و تا به امروز در این مقام باقی ماند.

واقعیت این است که نور بلخ امروز یکی از قدرت های مطرح و تکیه گاه میلیون ها انسان در افغانستان تبدیل شده است. حکومت وحدت ملی بدون نور بلخ نمی تواند نفس بکشد.
همچنان نور بلخ نه تنها در جنگاوری یک مرد نا ترس است بلکه در گفتگوهای سیاسی او انسان جسور است و هیچ نیرنگی نمی تواند او را از بازی بیرون کند چنانچه استراتژیست های ارگ در تحت رهبری اسرف غنی معروف به متفکر دوم جهانی نیز این را آزمودند.

اگر بجای نور بلخ باشم خلیلزاد را تحویل هم نمی گیرم و با او ملاقات نمی کنم. اگر او دست به بلند پروازی های شبه گذشته بزند به او چنان درس می دهم که دیگر هرگز جرات نکند به افغانستان برگردد به بیان دیگر انتقام هم رزمان ام را از او می گیرم. او را با سر افکندگی و یا با قبرغه های شکسته نزد ترامپ به کاخ سفید می فرستم که دیگر هیچ وقت جرات نکند برای شکستن کمر و یا قبرغه مردان افغانستان وارد میدان شود.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
نور
نظرات بینندگان:

>>>   استاد عطاباید درمیدان هوائی به استقبال خلیل زاد برود وراهش را قالین سرخ فرش کند ، بجای اینکه یک امریکائی بیاید وتوسط ترجمان صحبت کند بهتر است هموطن خودش بچه مزار خودش خلیل زاد بیاید ومشکل رابا مشوره حل کنندخلیل زاد وعطا هردو بچه بلخ هستند
ر

>>>   همين قهرمان تراشى هاى چاپلوسانه ى شماها بود كه معلم عطا را در خُم رنگ انداخت و بعد كه از خُم بيرون شد فكر كرد كه پلنگ شده است.(قصه اييكه مارشال فهيم در كنفرانس واليان كرده بود)معلم عطا چندين بار از دوستم و طالبان شكست هاى ننگين خورده و فرار كرده است و حالا هم مانند شير كاغذى غُر ميزند و خودش به گفته هاى خودش باور ندارد.معلم عطا فقط نگران دارايى هاى حرام و باد آورده اش است كه به هر نحوى ممكن آنرا حفظ كند ولى طوريكه ديده ميشود كمترين شانس را هم در دست ندارد.همين حالا اگر تيم ارگ به وى روى خوش نشان بدهند هم حكومت مشروع است و هم ريس جمهور و ريس احراييه و نه هم كدام پروژه داعش سازى و طالب سازى شمال وجود دارد.
سخت زن ديركش از تُتمدره

>>>   يك امركاي خو جهت اش مشخص است كي خارجي است ولي امدن هموطن درد ناك تراست كي در طول تاريخ فروخته و به خوش خدمتي خارجي ها ميايه و ان هم براي دادن امتياز به يك قوم كي پابند هيچ معاهده تا مساعد شدن زمينه تاخت تا پابند است پرواي اين را هم ندارد كي معاهده به پشت قران كريم هم نوشته و امضا شد باشد
نيستند

>>>   خداکند بچه های بلخ باستان یک ابتکارنمایند .که هم نفع خودشان وهم نفع کشور وجهان باشد.

>>>   عطامحمد نور نباید با خلیلزاد دیدار کند؟
نه دیدار حتمی است و باعث پرده او می شود ورنه سر امریکا سمبه اش میکنی! این مزدور تزار را خلیلزاد شناخته که دمش نزد تزار است!

>>>   همگی شناختن که خلیل زاد یک خاين ونژاد پرست است.چنین انسان های هیج وقت پیشرفت نداشته و ندارد.درتاریخ افغانستان همیشه از این مورد ها بوده و نمیدانم چرا درس عبرت نمیشود.خلیل زاد همیشه از موقعیت که داشته وجايگاه مثبت که در دست داشته سواستفاده کرده.وفکر کرده هر کاری دلش بخواهد میتواند انجام بدهد.سخت دراشتباه است.مگر داوود خان حفیظ آله امین.ببرک ونجیب این ها هرکدام شان قدرت های فوقالعاده در دست داشتن حالا به هر دلایل نیست نابود شدن.
عتیق آله.بگرام

>>>   من قربان همان مار شوم كه قبرغه جنگسالاران زروگو را بشكند
يك پسگردني شير روغني

>>>   Parwani
اقوام افغانستان غلامی را نمی پذیرند وزمانش گذشته این عصر جدید است مردم به شبکه های اجتماعی دست رسی دارند گپ پییر وپیرخانه حضرت وحضرت بازی ودست بوسی ها گذشت رادیو وروزنامه های دولتی ارزش خود را از دست داده اند افغانستان صاحب دارد کسانیکه درین سرزمین تولد شده اند شهید دادند واز خانه وکاشانه خود دفاع کردند واز وطن خود مردانه دفاع کرند همین سرزمین از آنها است فریب خود فروشان را نخورند

>>>   زور مردم زور خدا است ،
در مقاومت امریکا و پاکستان با طالبان بودند چی توانست بکند !!

>>>   Parwani
افغانستان مستعمره است این خبر وگفته خلیزاد شاید باشد نه از قصر سفید

>>>   Faizy
قصر سفید میتواند این مسائیل را به شکل مخفی وغیر رسمی حل کند وقتی اعلامیه صادر میکند سوال بر انگیز است زیر کاسه نیم کاسه است

>>>   رستگار دهگان

میانجیگری یا تلاش برای جلوگیری از شکست فاشیسم؟

خلیلزاد بنیانگذار فاشیسم نوین است. تلاش او برای نجات فاشیسم از شکست است نه میانجیگری. استاد عطا همانگونه که لاشخواران ارگ را پاسخ دندان شکن داد؛ خلیلزاد را نیز باید پاسخ دندان شکن دهد؛ ملت با اوست و نباید این فرصت بدست آمده را از دست دهد؛ و فاشیسم را جان دوباره ببخشد.

>>>   هدف آمریکا ، خلیلزاد و یا غنی و اتمر یکی است و بس.
استاد برود و راعش بیاید مردم بیناموس شوند چون داعش آمد دختر و زن نو جوان را بزور سلاح به افراد خود نکاح میکند.

>>>   جهادگری که 33 ولایت افغانستان را درمقابل کیسه بری مردم خود بخشیده اکنون یک ولایت هم متعلق جهادگر نیست .استاد خطا این دزد مشهوررا قصدا بازیچه ساختند تا پای شانرا بیشتر قایم نمایند . اگر یگان چوکی پردرآمد به استاد خطا بدهند مادرخودرا هم سودا خواهد کرد . هرگز جهادگر امکان فروش مجدد افغانستان را ندارد . بخیر گلیم شان جمع است .
خداسیز

>>>   لطفت شخصيتهاي acn از استاد عطا پشتيباني نكنند چرا كه روي شما را در اروپا همه ميشناسند

>>>   خدمت خوانندگان گرامی عرض کنم قبل از آنکه طالبان داخل هرات شوند وزیر جنگ آمریکا در میدان هوایی هرات با اسماعیل خان صحبت کرده بود کیکی از نزدیکان اسماعیل خان برایم گفت زمانیکه حاجی امیر صاحب از اتاق بیرون شد بکن گفت فلانی طالب حتمی به هرات آمدنیست.حالا ببینید این وزیر چه قدر اسماعیل خان را مورد فشار قرار داده است که شخص اسماعیل خان زیر تاثیر قرار گرفته بود. حالا هم آمدن خلیل زاد به همین موضوع است نباید ملاقاتی با او کرد.
شمس الدینی.

>>>   يك شخص مؤمن پيدا شود و خود را استشهادي كنه تا ... به مقصد نرسه.

>>>   از ارشادات استاد بزرګوار انسستيټوت علوم اجتماعی کمیته مرکزی حزب دموکراتیک خلق افغانستان.

>>>   خلیل زاد از دیر زمان بدینسو مسول روابط امریکا با اقای نور است گرچه او و خانمش از ابتدا وظیفه دارند تافرهنگ اصیل ملت افغان را تضعیف نموده مردم را به بی دینی والحاد سوق دهند ولی بصورت خصوصی هم ازین که او در بلخ تولد یافته ودرانجا بزرگ شده است وظیفه ای کنترول وتحت نظر داشتن اقای نور را نیز به او سپرده بودند اقای خلیل زاد دونفر از تاجر های شمال را وظیفه داده بود تا روابط خودرا با جناب نور صمیمی ونزدیک ساخته نگذارند اوخلاف منافع خارجی ها داخل اقدام شوداین دو تاجر دبی امتیازات زیادی را از اقای خلیل زاد کسب نموده میکوشیدند تا وظیفه ای را که از سوی خلیل زاد به انها تفویض گردیده بود به وجه احسن انجام دهند انها همیشه نور راتشویق مینمودند که در کارهای تجارتی سهیم شود وبه دنیا علاقه پیدا کند وحتی اورا در هوتل های لکس وازاد دعوت مینمودند تاشود بالای تقوی واخلاق نور تاثیر بگذارند اما لله الحمد نور مانند کوه استوار وهمت بلند ووالا همه ارزوها وبرنامه های نصیب ومحب را به خاک یکسان نموده نه تنها به نقشه های انها تسلیم نشد وبه مادیات علاقه نگرفت احیانا انها را به نماز وعبادت های ریا کارانه تشویق نموده هر از گاهی انها مجبور میشدند تا نماز بخوانند وخودرا روزه دار نشان دهند اما نور مجاهد وبا تقوی وزاهد با ناموس داری کامل ودیانت داری متین به زندگی خود ادامه داد وپروگرامهای خلیل زاد وتاجران ضعیف النفس وفاسد نقش بر اب گردید
رامش گر

>>>   همین امریکا وهمین خلیل زاد را همین عطا محمد نور ویارانش درافغانستان آوردند پس باکی ملاقات کند زیرا مرا خو قبول ندارد

>>>   هزاران ....و نفرین بر خلیل زاد
که باشد حامی فرعون و شداد
برون کن از وطن جاسوس دون را
چو باشد خائن و مزدور و بد زاد
خلیل زادی که بد ......است
از اول دشمن این سرزمین است
خیانتکار و مزدور سی آی ای
........... مار آستین است

>>>   نترسید از خلیل پست و بدزاد
ندارد قدرتی جاسوس شیاد
بحرفهایش مکن باور که این شخص
نگوید راست خالی میکند باد

>>>   زلمی خلیلزاد = مزدور امریکا و دشمن افغانستان

>>>   همین بهتر است که استاد عطا نور با خلیزاد ملاقات نماید به شرط که نه
مثلی آغای اشرف غنی سیاست دو روح همرایش بازی نکند و به تعدات اش صادق باشد.

>>>   این استاد وامثال شان درابتداء خوب ریش های دراز، مبارک و نورانی داشتند نمیدانم برای چی و خوشی کدام کافر ومنافع دنیا وزراندوزی ریشها راچپه تراش کردند
لله الحمد باغیرت وبا ایمان هم است
حالا میگویم کسیکه بالای سنت رسول الله مبارک بند ووازنباشد پروای مردم بیچاره راهرگزنخواهد داشت
ومجبوربه هربیگانه سرتعظیم فرودآرد

>>>   این کشور از پشتونها نیست۰ پشتونها آخرین گروه قومی هستند که در جمع اقوام مختلف این کشور اضافه شدند۰ آنها از کوه های سلیمان و جنوب آن به غرب و شمال به این دیار هجوم آورده و مرحله به مرحله همه چیز را با وحشت و زور تصاحب و تخریب کرده اند۰ یک قسمت عمده آنها از نسل گمشدگان بنی اسرائیل هستند و با فرهنگ محل هیچ سازشی ندارند۰
بهتر است حقیقت را بدانید و انسان شوید۰

>>>   تعریف خلیلزی در یک جمله:
خلیلزی کمزاد، ............درجه یک امریکا، تا حال هیچ کسی را در تاریخ دیده اید که حاضر شده باشد منحیث سفیر و نماینده یک کشور دومی در کشور پدری خود وظیفه اجرا کند، و بانی نگهداشت منافع آن کشور دومی در مقابل منافع کشور آبائی خود شود؟
چنین ..........خلیلزاد است۰

این ..........از منافع ملی کدام کشور دفاع میکند؟

>>>   آقای نور شحصیت افغانستانی میباشد و قابل دفاع است .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است