قدرت ديپلماسي جمعيت، ارگ را به چالش كشيد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۰    ۱۳۹۶/۱۱/۴ کد خبر: 145450 منبع: پرینت

واقعا قدرت دیپلماسی جمعيت اسلامي ارگ را به چالش کشید و تمام مليت هاي ساكن در افغانستان و مهاجران و پناهندگان در خارج یکپارچه از موقف اين حزب اعلام حمایت کردند.

در موضوع بركناري استاد عطامحمد نور از مقام ولايت بلخ غني نتوانست و نمی تواند فرمان اش را تطبيق كند بلکه برعکس باعث افزایش قدرت جمعيت اسلامي شد. محافل سياسي چند روز اخير رييس جمهور و تيم او نشان داد كه غني براي ملت اش چیزی برای گفتن ندارد زيرا امروز مردم به حد اعظمي از شعور سياسي دست يافته اند.

تصميم محاسبه نشده اخير ارگ و سپيدار در جهت حذف نور از قدرت سياسي سبب گرديد كه اتحاد ملی و اعتبار بین المللی والي بلخ و در كل حزب سياسي جمعيت اسلامي افزایش یابد. با اين حال صلاح الدين رباني كه رياست تيم مذاكره كننده ی جمعيت اسلامي با جانب ارگ را برعهده دارد طرف مقابل اش را نزدیک است كه در ميدان گفتگوهاي سياسي به زانو در آورد.

رباني رهبري است جوان، با دانش و قاطع كه حتي رقباي سياسي اش نيز به قاطعيت و پايمردي او سر تسليم گذاشته اند. منابع مي گويند كه هشدارهاي تيم مذاكره كننده ی ارگ به گفتگوكنندگان جمعيت اسلامي شهامت بيشتر بخشيده و طي اين روزها مقربان دربار ارگ از هشدار به تضرع جامه بدل كرده و تلاش دارند كه از راه برانگيختن احساسات و عواطف انساني جمعيت اسلامي را متقاعد كنند.

فخرالدین قاریزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت اسلامی
ارگ
مذاکرات
نظرات بینندگان:

>>>   باور نمیکنم بخاطر که به چند پست دولتی و مقدار پول به نفع جمعیت قبول کردند و می کنند و منافع ملت که در حمایت از اینها چشم دوخته اند نا امید میکنند.
ع.غ از کابل

>>>   شعور سیاسی مردم بالا رفته وحال بخوبی مردم درک می نمایند ومیدانند که غنی ودار ودسته اش نمیتونند که خواست های غیر مشروع خویش را بالای مردم بقولانندواستاد مهدی مردی معامله گر نیست ومیتوند که خواست مردم را بازگو نمایدواز مردم دفاع نماید .هرنوع معامله باعث شرممدگی وسر افگندگی تیم مذاکره کننده جمعیت میشود وباید از معامله دوری جویند وبا گرفتن چند تا چوکی ومقام وسفارت تن در ندهندو

>>>   جمعیت دارای ظرفیت های فراوان است و مشکل درین است که ازین ظرفیت ها هرگز استفاده بجا نشده است.
یک مثال میدهم شما یکبار یک سخنگوی یا کلان جمعیت را با یک سخنگو یا کلان حزب گلبدین در یک مناظره دعوت کنید همه چیز هویدا می شود.
موضوع دیگر اینست که جمعیتی ها ساده لوحانه همیشه از کشور سرسختانه دفاع کردند و پلان های استعماری پاکستان را خنثی کردند که تا هنوز هزینه آن را می پردازند.

>>>   هرچیز از خود یک حد دارد زمانکه کاسه صبر لبریزشد هم جراآت است هم شهامت است هم استادگی است هم اقتصاد است همه چیزخود جوش بدست می آید . غوری

>>>   این حکومت فاشیستی دیکتاتوری قومی تیم پشتون از بین میرود. حکومت دیکتاتوری تکقومی نفسهای اخر خود را میکشد. و احمدزی هم به مرض روانی شدید گرفتار شده است.

>>>   بچه قاری طوری که معلوم میشود خودت هم یک ۳ روز در جزایر دیپلوماسی بود و باش داشتی.

>>>   ملا اسپش را به بازار برد تا بفروشد دلال بسیار تعریف کرد وباتوصیف های زایدالوصف خریدار را قناعت داد ونزدیک بود که اسپ ملا رابخرد ناگهان ملا تغییر عقیده داد وگفت اگر واقعا اسپ من موصوف به همین صفت هااست که دلال میگوید پس اسپ خودرا نمی فروشم وباخود خانه میبرم!
اگر واقعا صلاح الدین ربانی این قدر اگاه وروشن وپایدار وثابت قدم باشددیگر بالای او باورمند گردیده از او اطاعت نمایم تمام گلایه ای ما از او نسبت بی ثباتی وضعیف النفسی وبی تجربه بودن او بودهمیشه میگفتیم که از اتش خاکستر واز طلا مس به عمل امده است راستی هم باید چنان باشد که توصیف نمودند. مرحوم استاد موسی توانا معاون جمعیت میگفتند که ربانی سست محکم گیر است در برابر جمعی از رهبر های جهادی چنان می ایستد واستدلال مینماید تو گوی کوهی استواروسرو قامت برافراشته ومستحکم است گرچه دربرابر انها احترام وادب کامل بجا می اورد ولی از هدف مستدل خود نمی گذرد وقناعت همه را فراهم مینماید تا بلاخره توسط دشمن های دوست نمایش که یکی ازان جمله داکترصاحب عبدالله بودند از پشت خنجر خورد و در نتیجه به اشغال وتجاوز تن درداد وجلسه ای بن را قبولدار شد وبه حکومت بن قناعت کرد درحالی که نظر موصوف این بود هر نوع جلسه در داخل کشور دایر گردد وهرنوع تصمیم زیر نظر اوکه ریس جمهور معترف ازطرف ملل متحد وکشورهای جهان بود دابر گردد اما طغیان گران ومتمردین بدون مشوره ونظر اورفتند ومعامله کردند وافغانستان عزیز را دربدل پول ناچیز واندک فروختند بهرصور اگر صلاح الدین یگ هزارم حصه دانش وفضل وصبر وقاطعیت پدرش را میداشت جای هزار بار شکر وقدر دانی بود
یک عضو کوچک جمعیت اسلامی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است