نور، فرصتی که نباید از دست برود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۶/۱۱/۴ کد خبر: 145436 منبع: پرینت

همیشه گفته اند که فرصت ها دیر به دست می آیند و زود از دست می روند.

هریک ما از تجارب خویش آموخته ایم که لحظه غفلت سال ها پشیمانی در پی دارد و به ویژه زمانی که فرصت ها مساعد می شوند و ما به دلایل مختلف فرصت سوزی می کنیم. پس از طالبان و ایجاد فرصت های کلان ملی و بین المللی امیدواری مردم افغانستان به فردایی عاری از بی عدالتی، تمامیت طلبی و تبعیض در سایه ی عدالت اجتماعی و رفاه اقتصادی بود که متاسفانه این مامول بر آورده نشد.

فرصت سوزی های حاکمان افغانستان که ناشی از عقده مندی، خودخواهی، تبارگرایی و انقیاد بی قید و شرط به بیگانه بود، روند دموکراتیزاسیون را به چالش کشید و به همگرایی نسبی ملی ضربه ای محکم وارد کرد. امروزه همه چیز در هاله ای از ابهام و ناامیدی گیر کرده و فردایی روشن در نگاه ناامیدانه ی شهروندان کشور موج نمی زند. آدم هایی که تعدادشان به شمار انگشتان دو دست نمی رسد، چیزی نمانده که نازیسم هیتلری و فاشیزم ایتالیایی را در کشور جنگ زده و فقیر افغانستان دوباره احیا کنند.

این تقصیر تنها متوجه آنها نیست بلکه تعدادی از ایلیت سیاسی افغانستان که دیروزها در مقام و منصب بودند و امروز معترض اند نیز نسبت خاموشی گناهکار اند و پاسخگو. مثل داریم که گفته اند "هیچ دردی نیست که دوایی نداشته باشد" اما به خاطر داشته باشیم که اگر در استفاده ی دوا توجه درست نکنیم نتیجه ی درست از محض وجود آن عاید حال ما نمی شود.

بنابراین در شرایط حاضر که امنیت نداریم، اقتصاد نداریم، مورد تبعیض قرار می گیریم و در کل کشور و نظام به سمت نابودی و انحطاط در حرکت است چاره ای جز محکم گرفتن و به پیش راندن فرصت جدیدی که والی بلخ در برابر حاکمان غیر پاسخگو و ناتوان ایجاد کرده نداریم. به خاطر داشته باشیم که این فرصت یک فرصت کلان ملی است نباید به یک دیکتاتوری دیگر بیانجامد، نباید متوقف شود و نباید در مسیر به معامله گرفته شود. استاد عطا یک شخص است اما بزرگی داعیه ی او به وسعت تمام مردم شریف افغانستان.

اگر این داعیه منجر به انتخابات شفاف، نظام غیر متمرکز و زدودن اختلاف میان اقوام ساکن کشور گردد کجای آن به ضرر کسی بوده می تواند؟ پس اگر با شخص نور مشکل دارید از داعیه ی او به نفع کشور دفاع و حمایت کنید.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
دفاع از کشور
نظرات بینندگان:

>>>   Ariaie
منبع
در نشست اخیر سران جمعیت اسلامی با استاد عطا روی شفاف سازى موضع داكتر عبدالله و ختم بازى دوگانه او بحث صورت گرفت. هيت رهبرى جمعيت با اظهار خستگى از موضع دو رو ى عبدالله نسبت به تعهدات اش اين وضعيت را غير قابل تحمل دانستند و با اتفاق اراء توافق نمودند كه عبدالله در اذهان مردم محكوم و زشت شده است و نا ديده گيرى راى و نظر توده هاى حامى جمعيت ميتواند به شهرت اين حزب صدمه بزند بنا از اين بعد اجرايه هيچ گونه حق راى در شرايط و مذاكرات جمعيت ندارد و نخواهد داشت. هر چند داكتر با فرستادن هيّئت خواسته است يك فرصت ديگر بدست بياورد اما رهبرى جمعيت داكتر عبدالله و صلاحيت او را ختم شده اعلان كرده و گفته است مدت كوتاه كه از عمر دولت باقى مانده را بگذارند اما هيچ گونه نقش در برنامه هاى اينده جمعيت ندارد و اين اجازه را نخواهد يافت. منبع مى افزايد با اين تصميم جمعيت خواب عبدالله براى يك دور ديگر برخوردارى حمايت جمعيت در انتخابات اينده به كابوس تبديل شده است!

>>>   خدا ملت را از شر جميع اشرار نگهدارد، همين آقاي نور هم سالهاي اشغال فعلي خركار نبود، نماينده با صلاحيت عام و تام رئيس هاي جمهور در شمال بود، اي كاش نصف توجه كه به خود و جيب خود داشت به همشهريان شمال و يا لاأقل مزار ميداشت، همان طوري كه تعميرات مفشن بِنَا كرد در دستر خوان غريب هم تغير مثبت مياورد.

>>>   اززبان نور زیاد منم منم شنیدیم مثل که بقیه هم است اگر بنا باشد خود محوری وخود خواهی وتکبر مسعود را. پیشه خود کند طبقه فارسی وان را یکبار دیگر به خاک یکسان میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است