سران پشتون فاجعه خلق می‌کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۷    ۱۳۹۶/۱۱/۳ کد خبر: 145406 منبع: پرینت

ما باور داریم که سران پشتون در خلق فاجعه ها در هر دو طرف قضیه حضور فعال دارند و از این طریق بر تداوم قدرت پشتونیزم چشم دوخته اند.

از خلق فاجعه های اینچنینی (حمله انتحاری هوتل کانتینانتال) به عنوان اهرم گیج کننده و فشار علیه دیگران استفاده میکند که این حمله های تروریستی را از داخل نظام حکومت طراحی می کند.

دولتمردان پشتون می خواهد مملکت ناامن باشد و اقوام تاجیک، هزاره، و ازبک هر روز تکه پارچه شوند و تامین امنیت شهروندان کشور یکی از مکلفیت های نیروهای امنیتی و گارنیزیون کابل است، وقتی این سران پشتون خاین انتحاری را طراحی کنند و مزدور پاکستان باشد چرا انتحاری صورت نگیرد!؟ چرا دولت، نیروهای امنیتی و گارنیزیون کابل با این همه نیروی نظامی اش امنیت شهروندان پایتخت را نمی گیرد که هر روز انتحاری در داخل مردم خود را جابجا کرده فاجعه خلق می کنند.

ملت باید هوشیار شود یگانه راه حل و بیرون رفت از نسل کشی، متحد شدن تاجیک، هزاره و ازبک است اگرنه مثلث شیطانی و فاشیستی پشتونیزم مانند اشرف غنی خاین، شورای امنیت و گارنیزیون کابل بیشتر این سه اقوام را نسل کشی خواهند کرد.

محمد طاهر شهیدانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هوتل کانتینانتال
حمله
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان می تواند به راحتی از طریق افسران پشتون در نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی ما رخنه کند. از این رو با همه نیرو در آتش تفرقه های تباری در کشور هیمه می اندازد و ارگ نشینان را به راندان نمایندگان سایر اقوام از ارگان های مسلح بر می انگیزد تا راه را برای نفوذ بیشتر خود در ارگان های مورد نظر هموار سازد. در همین راستا طرح بیرون انداختن افسران ناباب شمال با بازنشسته ساختن منصبداران بالای 55 سال (مشتمل بر صدها جنرال و سرهنگ)از سوی اشرف غنی و اتمر روی دست گرفته شده است تا به گونه نهایی نیروهای مسلح را از عناصر ملی گرا و پاکستان ستیز تسویه نمایند.
فشرده سخن، با تند شدن راندمان پشتونیزاسیون نیروهای مسلح، با گذشت هر روز زمینه تسلط پاکستان بر نیروهای مسلح ما بیشتر فراهم شده، اوضاع بدتر و بدتر می شود. این گونه احمدزی و اتمر ناآگاهانه (و شاید هم آگاهانه) در مسیر راهبرد پاکستان گام بر می دارند.

>>>   خدا ترا ازسران پنشیر حفظ کند آن وقت پشتون هارا بدعا یاد خواهی کرد

>>>   اگر مردم و به ویژه جوانان کشور ما آرام و خونسرد ناظر ادامه کشتار خود باشند، بر ضد نظام استبدادی خود قیام نه کنند و دل خود را صرف با ملامت سازی خارجی ها و فحش و دشنام دادن به آنها تسکین دهند و یا متوقع تغییر حاکمان خود توسط خارجی ها باشند، هرگز چنین تغییری به وقوع نه پیوسته و این سریال خونین ادامه خواهد اشت…

+ + +

* جامعه با قصه و حکایت، شکوه و شکایت، وعظ و نصیحت و یا نفرین و لعنت تغییر نمی کند؛ بلکه با مبارزه و مقاومت تغییر می کند... بیایید ترس را کنار بگذاریم و از تماشاچی به «بازیگر»، از علاقمند به «عامل» و از واکنش گر به «کنشگر» تبدیل شویم!

>>>   امیر حبیب‌الله کلکانی را نتوانستند با زور شکست بدهند، بلکه اورا با سیاستِ تضرع و گردن‌پتی به‌دام انداختند. زمان‌که نادرِ غدار دریافت که دیگر نمی‌تواند در برابر نیروی این عیار‌بچه دست‌وپنجه نرم کند، در گوشه‌ای قرآن‌کریم مُهر کرد و سوگند قرآنی‌را به دست هیئتی در شمالی به امیر حبیب الله فرستاد؛ آن عیارمرد به‌پاس کلام خدا بر قول نادر اعتماد کرد تا این‌که مجموع اعضای کابینه‌اش قربانی دست دیگر نادر که شمشیر درآن بود، شدند. این درس تاریخی را نباید از حافظه پاک کرد. سیاسیون ما نخست از همه چیز، سیاست‌ورزی‌شان‌را بر بنیاد تاریخ و تجارب تلخ گذشته تدوین نمایند. یادمان باشد هرگاه در کابل سیاست «نادرخانی» شکل گرف، «غدر» و سیاست «به‌یک دست قرآن و به‌یک دست شمشیر» اورا نیز به خاطر داشته باشیم. رویا‌رویی امروز ارگ و بلخ مرا به‌یاد رویدادِ ۹۲ سال پیشِ نادر و امیر حبیب‌الله می‌اندازد. گمان من این است که دُرفشانی و قدرت‌نمایی کاذب غنی در برابر نور بلخ به نقطه بی‌وزنی رسیده و غنی ناگزیر شده شمشیر را پنهان نماید و از در «قرآن» این‌بار پیش ‌رود؛ اما غافل ازین‌که عطامحمد نور از گذشته‌ای تاریخ درس گرفته و فریب سیاست مکاره‌گی «نادر ثانی» را نمی‌خورد. تاریخ هر ازگاهی تکرار می‌شود، اما پیامد مشابه ندارد.

هارون معترف

>>>   Ali Faiq
من با #امريكا_ستيزي و #خارجي_ستيزي (فارسي زبانان و تركتباران) همنگر نيستم...چون چندين قرن است كه اوغان ها و لابي گران آنها در اذهان اين خارجي ها معلومات غلت، منفي گرايي، توطئه و تخريب را تزريق نموده اند.ما بهتر است براي پيدا كردن مخرج مشترك، منافع مشترك، ديپلوماسي فعال و ذهنيت سازي با آنها قلم و قدم برداريم.

>>>   خبر رسيده وزارت تعلیم و تربیه را که فاشیزم به آن حمله کرده دریابید .
بزرگ‌تر از فاجعه شناسنامه های برقی .
نصاب درسی را با تغیر ساعات فارسی به پشتو و تغیر کتاب‌ها ‌مضامین را اوغانی میسازند .
در اين زمينه به معلومات بيشتر نياز است ، هموطنان عزيزي كه در بخش هاي از وزارت معارف ايفاي وظيفه ميكنند ، اطلاعات خود را با هموطنان شريك بسازيد .
گم نام

>>>   مثلث شیطانی دیگر از هم فاشیده است، همه چیز عیان است

>>>   تا تاجك أوزبك هزاره برأي بقاي خود تصميم جدي نگيره پشتون به هيچ عنوان كوتاه نخواهد امد. و تا برنده ميدان نشود يكي را پي ديگري از بين خواهد برد.

>>>   برادردردهه 70 خوسران پشتون نبود اما دیدیم که سگ صاحبش را نمیافت
آنوقت خوتوجناب صدایت رانکشیدی
معلوم میشود که علنی به تخریب وتعصب دامن میزنی ومطمئین باش که چیزی هم بدست آورده نمیتوانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است