اوضاع کنونی محصول سیاست فاجعه بار است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۶/۱۱/۳ کد خبر: 145360 منبع: پرینت

استراتژی ضد پاکستانی ترامپ نه تنها نتوانست سیاست تروریست پروری اسلام آباد را مهار کند بلکه باعث تحریک بیشتر این کشور در تشدید انتحار، انفجار و وحشت آفرینی در افغانستان شده است.

حادثه انترکانتینانتال پیام خونین اسلام آباد به استراتیژی کاخ سفید و ارگ کابل بود. حوادث اخیر نشان می دهد که ستون پنجم این کشور تسلط کامل در نیروهای امنیتی افغانستان و ارگ دارد. روی تصادفی نیست که چند روز پیش در مصاحبه با یکی از خبرنگاران غربی اشرف غنی با عصبانیت اعتراف می کند که "ما در تحت محاصره هستیم".

عوامل پاکستان در اعماق تصمیم گیری های دولت حضور دارند؛ از گلبدین حکمتیار گرفته تا سید حامد گیلانی، استانکزی، فاروق وردک و ضدها تن دیگر. سپنتا در کتاب "سیاست افغانستان، روایتی از درون" می نویسد که حامد کرزی بارها می گفت که او توسط عوامل پاکستان محاصره است ولی هیچگاه خود را از محاصره ستون پنجم که همه شناخته بودند آزاد نساخت.

غنی حرف از محاصره دشمن می زند ولی هرگز اراده ی رهایی از محاصره را ندارد. برخلاف غنی بجای نجات حکومت اش از محاصره با عوامل پاکستانی در اطراف اش همدست به حذف و توطیه علیه شخصیت ها و نیروهای ضد پاکستانی و دشمنان تروریزم می زند. اوضاع کنونی محصول همین سیاست فاجعه بار است.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاست افغانستان
غنی
تروریستان
نظرات بینندگان:

>>>   اخر این مردم بیچاره خدای دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است