روباه مكار و پيرسياست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ کد خبر: 145059 منبع: پرینت

روباه جانورى است كه در ميان مردمان جهان به موجودی مکار و حیله گر معروف است. روباه به طور آگاهانه حقه های بسیاری را به کار می بندد پنهان شدن، شکلی شبیه به مردن بخود گرفتن، همچنین پنهان کردن بسيار ماهرانه خود و ترسو بودن شکار روباه را دشوار مي سازد حتی در مواقعی که در تله گیر می افتد پای اسیر خود را برای نجات جان اش از بدن جدا می کند.

انگليس معروف به روباه پير است اما پيرسياست است اين پيرسياست روزگاری به فرمانداران خود در كشورهاي مستعمره اش دستور داده بود اگر ملتي برعليه ما اعتراض كردند هر شخص را برخلاف مسلک آن در وظيفه مقرر كنيد، ديوانه ها را بر آنها حاكم سازيد، متخصص ها را از وظيفه بركنار كنيد، در دست مهندس بيل بدهيد كشاورز را جاي مهندس بگذاريد، در دست نويسندگان جاي قلم عصا بدهيد تا گوسفندان را به چراگاه ببرد و... تا آن ملت در آشوب ها فرو رود حتي راه خود را نتواند پيدا كند! اين پيرسياست روباه پيرمكار ديوانه را بنام غني بر ما مسلط كرد تا روزهاي پرتنش سخت را مردم بيچاره سرزمين ما سپري كنند.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انگلیس
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   بهتر است شیر هوشیار با تدبیر گفته شود وروباه برای کشورهای ذلیل بدون قدرت واقعی ومنافق پیشه مانند پاکستان گفته شود

>>>   امان از خیانت و خود فروختگی عناصر داخلی !!!انگلستان و امریکا هر قدر هم حیله گر و زرنگ باشند تا از مزدوران خود فروخته داخلی در مقامات مختلف استفاده نکنند کاری از پیش نمیبرند پس موتور متحرکه انها عناصر بی دین و وطن و ناموس فروش داخلی در کشورهای اسلامی ه
......بر هر وطن فروش مزدور اجنبی چه مقامات حکومتی باشند چه طالبان وحشی عامل وهابیت تکفیری چه داعش خونخوار مزدور وحشی

>>>   Zahir Ariaie
حانيه ملك:

‏ارگ با غور تبعیض میکند. از میلیارد ها دالر کمک های خارجی حتی یک دالر هم به غور نرسیده. بیش از ۶۰۰۰ کودک غور به سرخکان و سینه بغل مبتلا اند، ۶۰ کودک طی ۹ ماه تلف شده. وزارت صحت کجاست؟

>>>   سرخکان بیشتر از غور در بادغیس است شما نگذارید اشرار از ارزگان وهلمند بیایند ولایت شمارا اشرار آلود سازند که داکتران نتوانند بروند وواکسین کنند شما که به هلمند وارزگان نمیروید چرا مسگذارید آنها بعد از جمع آوری محصوصلات چرس وتریاک شان بیایند بالای شما جهاد کنند؟؟؟

>>>   غنی اگر هرچه است پاکستان را در انزوا آورده حالتش ازحد زیاد خراب شده است هیچ رییس جمهور هوشیار این کار را نتوانست مگر بازهمین دیوانه به گفته شما . ما همیشه به خداوند دعا میکردیم که ازهوشیاران چیزی ساخته نشد غیر از دزدی وظلم وقتل وغارت گری وبی ناموسی. الهی یک دیوانه را سرقدرت برسان در افغانستان. حالا ببینید حالت پاکستان را . حالت ایران را که نفسک میزند. ازین ها گذشته حالت دزدان وچپاول گران وقدرت طلبان داخلی را که خواب ندارند. شما چه فکر میکنید هرگاه یک محکمه وسارنوالی درست میبود غنی در پلان های خود چه حالت را بالای این دزدان حرفوی میآورد . زنده باد غنی. ..........به دشمنانش

>>>   والله راست گفتید خداوند هیچ ملتی را خوار وذلیل نمیگرداند مگر آنکه کار به نادان ودیوانه سپرده شود
ودیوانه ونادان در راس کار باشد......... پیمانه را به دست هوسباز داده اند... دیوانه را وظیفه ممتاز داده اند
احمدازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است