ادامه سردرگمی‌های مقام های آمریکا و پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۳    ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ کد خبر: 145046 منبع: پرینت

با وجود گذشت حدود یک سال از آغاز ریاست جمهوری ترامپ، وی حتی نتوانسته درباره پاکستان به سیاستی مشخص دست پیدا کند و دایما سخنانش را نقض می‌کند.

به گزارش داون نیوز، مقام های آمریکا بازهم برای برقراری ارتباط با اسلام آباد فعال شده‌اند تا رسما اعلام کنند که هیچ سیاست واحد و مشخصی در خصوص پاکستان ندارند و کاملا سردرگم هستند.

معاون وزیر خارجه آمریکا که به پاکستان سفر کرده بود، گفت: ما تمایل داریم تا ارتباط خود با پاکستان را توسعه دهیم و منافع مشترک را نیز افزایش دهیم.

آلیس ولز افزود: ارتباط نظامی و اطلاعاتی میان واشنگتن و اسلام آباد بیشتر خواهد شد و همین عامل بهتر شدن روابط 2 کشور است.

وی حتی در گفتگو با خبرنگاران نیز سخن از روابط تاریخی و پیشینه ارتباط 2 کشور گفت و به مسایل و تنش‌های پیش آمده اخیر نپرداخت.

این سیاستمدار آمریکایی اظهار داشت: ما از گروه‌های جدایی طلب پاکستان حمایت نخواهیم کرد و همیشه پشتیبان دولت اسلام آباد هستیم.

وی گفت: ما از مبارزه دولت پاکستان با گروه‌های تروریستی نظیر تحریک طالبان پاکستان و جماعت الاحرار اطمینان داریم و اجازه نخواهیم داد از خاک افغانستان علیه امنیت پاکستان استفاده شود.

این درحالی است که ترامپ هر از گاهی با درج توییت پاکستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی فعال در افغانستان متهم کرده و کمک مالی به این کشور را حماقت محض می‌داند.

با وجود اتهامات ترامپ که توسط مقام های کابل بارها و بارها تکرار شده است، کنگره آمریکا 700 میلیون دالر کمک برای اسلام آباد در نظر گرفته بود.

به نظر می‌رسد واکنش‌های جدی پاکستان به سخنان ترامپ و گرایش این کشور به سمت ایران، روسیه و چین باعث شده تا آمریکا و طرفدارانش به بی‌فایده بودن سیاست سخت‌‌گیری درباره اسلام‌ آباد پی ببرند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است