صیقل در بلخ، فاز دیپلوماتیک مساله
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۲    ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ کد خبر: 145023 منبع: پرینت

برآیند چانه زنی های جمعیت اسلامی و ارگ ریاست جمهوری تا اینجای کار نشان می دهد که در هر دو حوزه ی ملی و فراملی مساله، ارگ ریاست جمهوری در برابر جمعیت اسلامی کم آورده است. در سطح ملی از قبل معلوم بود که ارگ در به کرسی نشاندن خواست خویش توفیق چندانی نداشته و نخواهد داشت اما سطح فراملی و آن هم موقف آمریکا در این زمینه به نسبت ناروشن بودن نزد رسانه ها و عام مردم افغانستان طوری نشان داده می شد که گویا آمریکایی ها تا سرحد استفاده از زور برای تحقق هدف رهبری حکومت وحدت ملی در این مساله پشت سر غنی خواهند ایستاد.

پس از نشر پیام معاون ترامپ طوری معلوم می شود که نه تنها از آمریکا بلکه از اعضای هیات اعزامی شورای امنیت ملل متحد هم غنی شاید درخواست کمک کرده باشد ولی سفر صیقل به بلخ، دیدار او با نور، لحن متفاوت پیام کاخ سفید و همینطور استقبال ربانی از این پیام نمایانگر آن است که در فاز دیپلوماتیک مساله هم جانب جمعیت اسلامی یک سر و گردن از حریف بلندتر است.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
نور
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   نه كل باند و نه كدو، هر دو جهت خادمان طاغوت هستند و تا هنوز بادار شان برايشان ضرورت دارد، و هر جهتي كه تاريخ زده شد بعد به زباله انداخته شده در زير زمين دفن ميشوند.

>>>   ایکاش چنین باشد!
اماهمه ای ایت تلاش هابرای این است تا فرمان برکناری نور که نه از قصر سپیدار بلکه از قصر سفید صادر شده به کرسی نشیند وخارجی ها با زهر چشم نشان دادن به نور وهمراهان اورا وادار به کناره گیری نمایند صیقل که از نزدیکان عبدالله وبهمرکز حکمروای واشنتن ولندن نزدیک تر از همه است رغته است تا نور را تطمیع وتخویف نماید واو را با سخنان حکیمانه اش!!! مجبور به عقب گرد نماید اما واضح است که خارجی ها دیگر نور وهرانکه دربرابر فرامین انها مقاومت نماید نمی بخشند ومانند مسعود واستاد ربانی انتقام میگیرندازین رو کرنش وپوزیش مفید فایده نیست خداوند پاک یار ومددگارش باسد
جاندار از جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است