اردوگاه های خالی از پناهجویان در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۹    ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ کد خبر: 145011 منبع: پرینت

به گزارش رسانه‌ها، در ١٢ ایالت فدرال آلمان، اقامتگاه‌های مرکزی پناهجویان خالی مانده است.
آلمان دارای ١۶ ایالت فدرال است؛ پناهجویان معمولاً برای مدتی کوتاه در اقامتگاه‌های اولیه و مرکزی نگهداری می‌شوند و بعد به مراکز دیگر انتقال می‌یابند.

خالی ماندن افامتگاه‌های بزرگ پناهجویان در ١٢ ایالت آلمان، نشانه کاهش شدید تعداد پناهجویان این کشور است. آلمان در سال ٢٠۱۵ میلادی دروازه‌های خود را به روی پناهجویان گشود و بیش از یک میلیون و ١٠٠ هزار تن را پذیرفت.

دو سال پیش، بسیاری از شهرداری های آلمان مجبور به ایجاد اقامتگاه ها برای پناهجویان در اوج بحران مهاجرت ، این موج مهاجرت ها به تدریج کاهش یافته، به ویژه در مناطق روستایی در حال حاضر محل های خالی زیادی موجود است.

موج پناهجویان به آلمان کاهش یافته است تقریبا ۹۰ هزار پناهجو در نیمه اول سال ۲۰۱۷ وارد این کشور شده اند مقامات همچنین انتظار دارند که تعداد مشابهی مهاجران در نیمه دوم سال نیز وارد آلمان شده باشند بنابراین، این تعداد در مقایسه با سال های گذشته چندین برابر کاهش یافته است، اما این امر در هزینه های شهرداری ها منعکس نمی شود. دلیلش هم این است که بسیاری از اردوگاه های پناهجویان در شهرها و نواحی در حال حاضر خالی هستند، اما شهرداری ها همچنان برای این اردوگاه ها پول زیادی را پرداخت می کنند؛ زیرا قراردادهای کرایه این املاک برای مدت طولانی با صاحب شان صورت گرفته است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
اردوگاه ها
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است