تذکر آمریکا به اشرف غنی درباره عطامحمد نور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۷    ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ کد خبر: 144985 منبع: پرینت

تنش هاى شديد يكماهه اخير ميان ارگ و جميعت اسلامى كه اوضاع سياسى و امنيتى را براى آمريكا بر آشفته و نگران كننده ساخته بود، سرانجام پاى شخص دوم بزرگترين كشور دنيا را به ميا نجیگرى كشانيد و با يك زنگ اشرف غنى را از خيال پرواز هاى ديكتاتورى اش بر زمين نشاند.

دیشب مایک پنس، معاون رییس جمهور امریکا، طی تماس تلفنی با اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، به وی گوشزد کرده است که تنش ها با حکومت محلی بلخ را فقط از راه گفتگو و با روش های مسالمت آمیز حل کند.

این در حالی است که وال استریت ژورنال در مقاله ای که روز گذشته منتشر کرده بود، فاش کرده است که غنی در هفته گذشته در جلسه ای با مسوولان امنیتی از آن ها خواسته بود که در صورت ناکام شدن گفتگوها با جمعیت از گزینه نظامی علیه نور استفاده کنند؛ مطالبه ای که باعث ناراحتی جنرال یفتلی، رییس ستاد مشترک ارتش، شده و در واکنش به آن جلسه را ترک می کند.

بها بقایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   سلام اقای بها بقایی!
تشکر از تحلیل شما! مګر حالا شما فکر میکنید که برای اشرف غنی ګفته که عطا بجایش باقی بماندحالا از عطا خواسته که زورترین فرصت ولایت بلخ را رها کند حکومت هم میخواست که به شکل مسالمت امیز ولایت را رها کند.

>>>   حالا کسی مرد است خلاف آن عمل کند !

>>>   هیچ نظامی بروی مردم خود تفنگ نشانه نمیگیرد نه درافغانستان ونه درامریکا
حتی مسئول سلاح هستوی امریکا در مصاحبه اش گفته است در صورتیکه ترامپ امر حمله هستوی صادر کند ومن تشخیص دهم که هدایت واقعا قانونی نیست آنرا عملی نمیکنم وسلاح اتمی استفاده نمیکنم !
ر

>>>   تمام شان پلان تجزیه رادارند وبرای تجزیه زمینه سازی میکند وبرای مردم خودراتگ وتگمارجورکرده

>>>   اشرف غنی باید مثل مادرکلان خود یک چادر کلان بپوشد و در کنج خانه بنشیند. "رییس جمهوری که "حکمش"؟! در برون از دفترش حتی شنونده نداشته باشد به چیزی بیشتر از آنچه گفته شد نمی ارزد!!!

>>>   Amirzada heeft 5 nieuwe foto's toegevoegd.
قدرت نمایی نور بلخ و جنون قدرت پای غنی را به شفاخانه علی آباد کشانید
اشرف غنی ذاتا یک انسان خودکامه عصبی و بی حوصله است. اما حوادث اخیر در کشور از یک طرف قدرت نمایی والی بلخ ، استاد عطا محمد نور ، نا فرمانی جنرال رزاق قندهار و از طرف دیگر فشار های امریکا او را بحیث یک روانی غیر قابل کنترول مبدل ساخته است. پاسخ های خشمگینانه و دیوانه وار او به یک خانم خبرنگار خارجی که نزدیک بود بالای این خانم حمله کند و او را بخورد نشان دهنده اوج جنون و اختلالات روانی او است.

قدرت نمایی ها و صحبت های تحریک آمیز والی بلخ جنون قدرت او را بحیث یک رئیس جمهور خود کلمه ولی بی قدرت به اوج رسانیده است.
تمام اتکای غنی امریکاییهاست، اما آمریکاییها بعد از چند هفته تاخیر بوی توصیه کردند که بحران بلخ را از طریق مسالمت آمیز حل و فصل کند.

افزون بر آن فرماندهان ارشد نظامی بویژه لوی درستیز، جنرال یفتلی از فرمان اشرف غنی سر پیچی کرده و حاضر نشد که بحران بلخ را از طریق نظامی حل کند. این نشان دهنده اینست که ارتش در جنگ قدرت میان شرکای قدرت بی طرف است و وظیفه آن صرف دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و جنگ با تروریزم است. در صورت وادار ساختن ارتش برای سرکوب والی بلخ، احتمال فروپاشی ارتش و پیوستن سربازان به والی بلخ بیشتر است. این خطر را آمریکاییها به او گفته اند. ازین رو او در آتش جنون میسوزد ولی کاری از دستش بر نمی آید.

اشرف غنی با صراحت اعلام می کند که اگر کمک آمریکا نباشد ارتش افغانستان در ظرف ۶ ماه فرو می پاشد. او اعتراف می کند که در محاصره است؛ از محاصره جزایر قدرت در ولایات گرفته تا محاصره تروریزم.

او به خبرنگار می گوید اگر لازم باشد برای چند نسل منتظر می ماند. آیا برای چند نسل زنده می مانی؟ آیا این نفرت قومی، انتحار و انفجار چند نسل دیگر هم دوام خواهد کرد؟

اما به باور من اشرف غنی را قبل از همه نفرت قومی، تکلیف روانی، جنون قدرت و خود کامگی محاصره نموده است که مجال فکر سالم و بینش باز نمی دهد. او کمر تباهی افغانستان را برای چند نسل دیگر بسته کرده است.

>>>   عبدالجلیل از مزار
اشرف غنی خاین است
اسلن فیروشم نکونین

>>>   سلام من جلیل از مزار استم
ازجنابی اشرف غنی میخاهم
ازخدابیترست وازمردومی افغانستان
این تقام نگیرت اگر اشرف غنی
افغانی باشد باید از آمریکا این تقان
بگرت نه از مردومی افغانستان

>>>   اصلا ما حکو مت قا نونی و صاحب اختیار نمی با شیم همه اختیار ما توسط کفر گرفته می شود
و ما دراین دولت دو غلام جلقه به گوش داریم که بالای دالر ها مستی می کنند

>>>   ازدست طالبان نافهم ................. نوکر هم که باشدبایدکشورتجزیه شود هرکسی میخواهدبرودبه جنت کاری به بقیه نداشته باشین ودست ازدیکتاتوری برداریدهزارسال دیگرهم درکشورجنگ باشدهیچ طالبی وملای به این ارزونخواهدرسیدانشاالله که به زوربه ماحکومت کنن تایک قطره خون داشته باشیم ایستاده ایم مرگ باعزت بهترزندگی باذلت است
پشتونها هیچ ابرودرجهان برای مانگذاشته اندوهمه جهان ملت افغان را................ وعقب مانده میبینن به خاطرچندتاملای بی عقل ونژادپرست روزی هزارنفرقربانی میشوددرکشورایاخون انسان دررگهای طالبان وجوددارد؟؟؟
ایاطالبان خدمتی برای ملت کرده اند؟؟؟؟ایاسیاستمدارن مادراین چهل سال موفق شده اند؟؟؟ایاجنگ علیه اقوام دیگربه صلح می انجامد
اگرجنگ نتیجه میدادطی این چهل سال میدادچرانمیفهمیدشما جنگ برسردین نیست ازخواب بیدارشویدجنگ برسرمنافعذکشورهای همسایه درکشوراست وهرروزاین افغانها هستن کشته میشون واواره نه پاکستانی یاغیره

>>>   اگر ملت هوشيارى واتحاد خود را حفظ نمايد اين مزدوران أمريكا و اسرائيل هيچكارى كرده نميتوانند.
مهاجر

>>>   اولآ ازجنرال پرافتخار کشور قدردانی میکنیم که کار نیک ومعقول را انجام داده اند ثانیآ به ارتباط اقای اشرف غنی واقای استاد عطا محمد نور باید بگویم که هردوجانب مردان و شخصیت های عالی این کشور هستند بخصوص متفکر دوم جهان وجناب اقای استاد عطامحمدنوربرای ایشان عرایض وپشنهاد من منحیث یک شروند اینست که درشرایط کنونی یک کشور جنگ زده که دشمنان کشورهرلحظه درکمین هستند باید با بهترین وجه منطق واستدلال ازفهم ودانش بهتر است که از راه گفتگو موصضوع سیاسی حل مطلب شود بهتر است نه ازتشنج وجنگ وخشونت وتبیض گرایی ازخشونت چیزی بدست نمی اید جزکینه -کدورت -موفق باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است