پدر داوود قربانی سیاست غنی و عطا
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144922 منبع: پرینت

پدر انجینیر داوود والی معرفی شده غنی برای بلخ در شهر مزار شریف وفات یافته است. در حالیکه والی جدید با تهدید عطامحمد نور نمی تواند وارد بلخ شود.
پس از آنکه داوود به عنوان والی بلخ از طرف اشرف غنی معرفی شد، عطامحمد نور دستور بازداشت داوود را صادر کرد و اینک که پدرس داوود فوت کرده است وی نمی تواند به مراسم تشییع جنازه پدرش به بلخ برود.

يک منبع به دفتر جمعیت اسلامی گفته است که سلام رحیمی رییس دفتر اشرف غنی به نمایندگی از ارگ از عطا محمد نور والی بلخ خواسته است تا به انجنیر داوود والی پیشنهادی ارگ اجازه ورود به مزارشریف را به هدف شرکت در مراسم جنازه پدرش بدهد.

آقای نور با این موضوع موافقت کرده و گفته است آقای داوود به عنوان یک غیرنظامی می‌تواند وارد شهر شده و پس از ختم مراسم بلخ را ترک کند.

یک منبع به خبرنگار افتخاری ما در مزار شریف اذعان داشت که ممکن است وفات پدر والی معرفی شده ارگ به مزار بهانه ای برای ورود داوود به این ولایت باشد و احتمال دیگری وجود دارد که پدر داوود توسط ارگ به قتل رسیده باشد تا بدینوسیله بهانه برای ورود والی جدید به بلخ فراهم آید.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انجنیر داوود
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   پدر داوود وفات کرده یا به قتل رسیده است.
این داوود هم خیلی ...........است آیا او میتواند در مقابل عطا که 13 سال تمام آنجا حکومت کرده است ایستادگی کند؟ آیا او میتواند همچو وی موافق باشد. عطا از اسماعیل خان درس گرفته است.

>>>   دا رحمتش کند نور صاحب انسان کینه به دلنیست مسلمان است ومجاهد هر گز برای شان مزاحمت نخواهد کرد شاید به فاتحه شان هم برود

>>>   والی شدن بچه اش سر اش نرفت به گفته مردم .
خ از کابل

>>>   پدر داود را خفک کردند تا زمینه ورود او را به بلخ مساعد سازند.
من که میگویم سیاست پدر و مادر ندارد و پسر ها پدر ها را بخاطر قدرت خفک میکنند، دروغ نمیگویم.

>>>   نيويارك تايمز: از ماه گذشته بدينسو بلخ دو والى ( بدون والى نام نهاد طالبان) دارد. يكى عطا محمد نور كه مانند پادشاه حكم مى راند و جمع بزرگتر را در برابر غنى منسجم مى سازد و ديگرى مهندس دَاوُدَ كه دريشى سه پارچه يى را پوشيده، ريش را رنگ كرده و در كابل منتظر رفتن به بلخ است!

#مسلم_شيرزاد

>>>   Baha
در مورد مرگ پدر انجینیر داوود دو گزینه می تواند وجود داشته باشد.
1- شاید خودش مرده باشد نسبت بیماری و یا تشویش از بدنامی پسرش .
2 - شاید وی کدام بیماری داشته باشد اما غنی و یا خود داوود مرگش را سرعت بخشیده اند تا جنازه پدر بهانه یی برای رفتن داوود به بلخ شود ، سیاست در کشورمان توأم با جنایت اعمال می شود. غنی در توطیه و ترورمغز متفکر است.

>>>   خوب جنازه پدرش را به کابل انتقال بدهند و در کلیسای بی بی گل دفنش کنند و فاتحه اش را در ارگ بگیرند.

>>>   Esmat
خداکند دسیسه نهفته نباشد بعد در پی دیگران تمام کنند.
چون انتحاری در مراسم جنازه ها برای قبیله یک امر معمول است بعد چنین وانمود بسازد که عطامحمد نور رقیب اش را کشت.

>>>   Bakhshi
یکی از لغمانی .... های اتمر لنگ است.

>>>   هیچ شکی وجود ندارد که پدر قربانی ولایت خواهی پسر ‌نشده باشد

>>>   ويد بهادرى
مطمنم كه تعدادى از اجيران همدرد و غنى درين مراسم براه اندازى يك مظاهره عليه نور دست خواهند زِد .

>>>   شاید در جنازه انتحاری کنند و بگذارند به دوش آقای نور

>>>   Rahimi
شايد به بهانه جنازه طالبو داعش ، حقانی و گلبدین همه به بلخ سرازیر شوند

>>>   Mahmodi
در هردو حالت اجازه داده نشود کدام پلان غنی و ارگ دارند

>>>   اینه ..............ترین انسانهای روی زمین

>>>   Rafe
از این اولاد های جاسوس خانه ها که فعلان قدرت دارند شکی نیست.

>>>   Hayl
خانم بها درود به شما!
پیشنهاد می کنم که آن متوفی دلکفک شده را از مزار به کابل انتقال ودر جوار قبر نادر شاه تپه مرنجان کابل دفن کنند.
امید در جنازه اش شیخ المدبر حضرت المتفکرین محمد اشرف غنی نباید اشتراک کند زیرا جناب شان احساساتی شده در نماز جنازه سجده می کند.
از یک طرف نماز را باطل می سازد میت را روانه برزخ می سازد.
از طرف دگر در تعدادخیله خندی هایش یک فکت دگر افزود می شود.
شاید از جمله ریشخند ترین ریس های جهان محسوب شود.

>>>   Toghyan
آقای غنی شما به اطرافیان خویش در داخل ارک نظر اندازید، که با سیاست های تک تبارانه وشوونیستی در تبانی قوم و قبیله ی خاص خویش کشور را به بحران وتحزیه کشانده اید. دروغ، عوام فریبی، خو دکامگی هم اندازه و معیاری دارد. مردم ونسل جوان را با ابن گلو پاره کردنها و جیغ زدنها و قدرت طاغوتی خویش تهدید نکنید، ازتفکر قبیلوی وفاشیستی دست بکشید، همگرایی ملی ، همسوئی ملی وهمپذیری را راه وروش سیاست خود پیشه کنید. در غیر ان مردم از شما واز عملکرد های فاشیستی شما و همکاران تان خسته ومتنفر شده اند. وشمارا به میز عدالت وپاسخگویی خواهند کشاند.

>>>   پدر را در سیاست دادی از دست
چه آوردی بجز از شرم در دست

>>>   افسوس به حال تاجک که همیشه رهبری اش بدست مردم پوک و ناصالح بوده است!
مقوله مشهور است که اګر پدر پشستون غنی شد بچه اش به تجارت میپردازد،هزاره اګر غنی شود پسرش ماستری و دوکتورا میګیرد،ولی اګر تاجک غنی شود پسرش ... می شود!

>>>   زوال دزدان و چکره های بی فرهنگش نزدیک است ، نظریات بیریش های های اتان نفری میززا توتله نمایندگی از هویت شان میکند، کسی که از یک مجرم ،غاصب و دزد بیت المال دفاع میکند قربانی نه بلکه شریک جرم هستند

>>>   خداوند مغفرت کند سرخودش بسلامت باشد چوکی یافت میشود اما جان یافت نمیشود
بهتر است ازین شوربای چرب بگذرد وبرود همان دکانش ، نیم نان راحت جان ، این چوکی شگون خوب نداشت ،

>>>   دَاوُدَ ساده را داكتر لشمك بازي داد، و گرنه هيچ وقت عليه هموطن و همسنگرش ايستاد نميشد، و شايد بزودي بفهمد كه فريب داده شده و دوباره بعقل بيايد. بايد بداند كه بسيار والي ها رفت و آمد و هر كس نه اسماعيل خان ميشود و نه عطاء محمد، اگر باز سازي و إعمار مجدد در پول تنها ميبود، زيادترين عايد را جلال آباد و كندهار دارد، مگر كار مؤثري در اين دو ولايت صورت نگرفته است.
دَاوُدَ بعد از باز گشت از لندن ميداند كه سويه علمي اش حتي معادل به صنف دوازدهم انگليس نيست، و هم بداند كه يك لحظه در بلخ دوام نميتواند، و به محض رفتن عطاء اشرف غني وي را بر طرف ميكند و جهت تداوي لندن فرستاده ميشود، و أصل والي كه كدام پشتون باشد و به گمان اغلب مستري جمعه گل حزب حكمتيار بقدرت ميرسد.

>>>   اسلم سلیم
مشوره وپیام به انجنیر داود!
روح پدرش شاد
این پیام را به انجنیر داود بدون کم کاست برسانید!
اگر انجنیر داود زرهء وجدان وکمی عقل داشته باشد و اگر می خواهد برای خود و فرزندان و آینده گانش عزت و آبرو کمایی کند ، از همین زمینه فراهم شده استفاده عاقلانه نماید.
بعد از ختم عزای داری و مراسم فاتحه پدرش با عطا محمد نور ملاقات نموده و برای جلوگیری از تفرقه وخون ریزی و دشمنی بین مردم در ولایت بلخ ازهمان ولایت بلخ برای خنثی سازی برنامه کانون توطئه ارگ ، یکجا با عطامحمد نور پیام روشن انصراف از تحقق فرمان غنی مبنی برتقررش به حیث والی بلخ را اعلام بدارد.
عطامحمد نور نیز برای برگذاری مراسم فاتحه و عزاداری پدر انجنیر داود از هیچ نوع کمک وهمکاری و همدردی دریغ نورزد.
درین صورت هم توطئه ارگ خنثی می شود و هم رفع کدورت دربین مردم می شود.

>>>   Khalid
نمیدانم پدرش به مرگ طبیعی فوت نمود یا اینکه او را کشتند تا راه برای تطبیق پلانهای بعدی شورای امنیت به رهبری خاین ملی حنیف اتمر باز شود

>>>   Azizi
ترس ما اینجاست که خود این .............را در مراسم جنازه پدرش ترور نکنند تا این ترور را به والی بلخ عطامحمدنور پیوند بزنند.
چون هنوز هم پروژه ایشچی سازی ها ختم نشده و پلان سر پلان طرح می کنند.
به نظر شما موافقم عجب است.
باز هم خداوند پدر شان را رحمت کند.
اما خود این شخص ثابت شد که یک معامله گر و وطن فروش برامد.
و یاران دوران جهاد خودش را همانند عبدالله خاین فروخت.

>>>   مردم بلخ هوشیار باشید و مثل مردم هرات بازی توطعه های ارگ را نخورید اگر مردم هرات از اسماعیل خان حمایت میکردند روزگارشان مثل امروز سیاه نبود مردم هرات روز و شب ارامی ندارند در روز روشن اموال شان چور می شود و فرزندان شان اختطاف میشود و کسی نیست که پاسخگو باشد هرج مرجی که فعلا در هرات حاکم است به طول تاریخ هرات نیست تمام زمین های ولایت را مافیا قصب کردند و فروختند ساحات سبز از بین رفته جاده ها از بین رفته خدمات شهری اصلا وجود ندارد دولت پول برق و اب را به هر قیمتی که بخواهد سر مردم تحمیل می کند بخدا از نماز شام به بعد جرات بیرون رفتن از خانه را نداریم مردم بلخ هوشیار باشید هوشیار باشید هوشیار باشید

>>>   زنده باد زنده باد عطا نور امپراتور شمال امپراتور فارسی زبانان سالها زنده باشی حکومت کنی بیرقت بالا در34 ولایت

>>>   میگویند انجنیر داود از استاد عطا معغذرت خواسته وگفته است از طریق مزار شریف به حیرتان وازانجا دوباره به لندن میرود استاد عطا هم برایش پنج ملیون دالر کمک کرده است

>>>   چقدر مردم بی عقل وجود دارد انجنیر داود هم مانند دیگر افرادمملکت میخواهد درین مملکت خدمت نماید چرا حسودی دیگران میآید او که بیسواد نیست بیسوادان 15 سال حکومت میکنند او حق ندارد در وطن کار نماید - مرگ و زندگی بدست خداوند است شما قاضی نشوید تا روز کسی نرسد نمیمیرد شک کردن گناه هست به چشم ندیدید قضاوت های بیجا ننمائید بد است لطفا از راه خدا اگاه باشید و خود را شامل گناه ننمائید.

>>>   چند سخن دوستانه با آقای انجنیر داود :
امروز سخنان آقای رحمت الله فطرت سخنگوی پیشین والی جدید بلخ آقای مهندس داود را از که از طریق تلویزیون (میترا) تهیه و پخش شده بود شنیدم . سخنان آقای فطرت قابل تامل و اندیشه است . گرچی همه دوستانی که کمی الفبای سیاست می دانستند و بلد بودند پی برده بودند که پروژه نا امن سازی ولایت بلخ یک پلان تعرضی غرب و شوونیستان قبیله است که با پیشکش نمودن مهندس داود باید پیاده می شد . اما آقای فطرت از میان انجمن حیله گران سیاسی و ناقلین تمامیت خواه برخواسته و مستند حقایقی را بیان داشتند که پیشبینی ناظران سیاسی و صاحب نظران را به حقیقت پیوست داد .

امروز اینجانب منحیث یک همسایه ، هم کوچه و هم تبار برای محترم مهندس داود نخست تسلیت عرض می دارم نسبت در گذشت بزرگمرد کوچه و گذر ما حاجی صاحب فتاح خان و برایشان درین غم بزرگ صبر می خواهم . دوم ، صمیمانه آرزو دارم از ادعای گرفتن چوکی ولایت بلخ به خاطر منافع بزرگ میهنی و آرامش ضمنی شهروندان مزار و در مجموع شمال بگذرند . هنوز هم دیر نشده و فیری به سمت مردم ما نشده است . برای آقای مهندس داود ( گرچی بار دوم است اما فرق نمی کند ) چند پیشنهاد کاملا دوستانه دارم :

۱ -- با کمال سربلندی پیش مردم خود مزار بروید ، آغوش مردم همیشه به روی انسان های خیر خواه و اندیشمند باز بوده ، است و خواهد بود .
۲ -- همه پیشنهاد های جعلی و شاید هم فشار های نسبی غرب را که برای شما پیرامون به قدرت رسیدن تان در بلخ شده ، یکایک از طریق رسانه های دیداری و شنیداری به گوش مردم خود برسانید . باور کامل دارم مردم ما ناسپاس و نمک ناشناس نیستند ، از انتهای دل شما را دوست دارند و مجبوریت شما را درک می کنند .

۳ --همین گونه که امروز آقای فطرت از پهلوی تان بیرون شدند ، فردا همه آنهایی که شما را تشویق و ترغیب به گرفتن چوکی ولایت بلخ می کنند ، از پهلوی تان بیرون خواهند رفت و شما می مانید و کوه جنجال و پرابلم کار و امور دولت داری . آنهم در صورتی است که شما را زنده بگذارند . بهتر است به خواست و آرزوی مردم خود لبیک بگوئید.

باورمندم که آقای نور قابلیت تفاهم و نشست خودمانی را فراموش نکرده اند ، به ویژه با همسنگران دوران جهاد فی سبیل الله خود . شما یک کادر محل هستید و توانایی رهبری همه ارگان های دولتی و نظامی را دارید و شاید هم در یک پست بسیار حساس از جانب والی بلخ پیشنهاد شوید . خدمت به مردم به هر وسیله یی باعث افتخار است .

با این کار میهن و مردم دوستانه خود به همه ما افتخار خواهد بخشید . شوونیستی ها در پی انتقام از شما خواهند شد و آرزو دارم از مقامات بلخ که در حفظ و نگهداری جان و مال شما همه استعداد و توانایی خود را به خرچ بدهند . اگر چنین کردید و پلان های غرب و شوونیست های قبیله را مستند افشا کردید ، باور کنید در قلب همه جا خواهید یافت یافت .
مصطفی منصور بدری

>>>   کل نفس ذایقة الموت هر زی روح وزنده جان مرگ را می چشد
انا لله وانا الیه راجعون
به صفت یک انسان خود را با غم فامیل حاجی عبد الفتاح مرحوم شریک میدانم وبعد اضافه میکنم که الموت مذکرة مرگ باعث انتباه انسان میگردد واین را میرساند در هرمقام ومنزلت باشیم داعی اجل را لبیک ودار فانی را وداع میگویم خصوصامسلمان که به روز باز پسین وقیامت عقیده داشته از حساب وباز پرس در روز باز پسین هراس دارد این چوکی های دو روزه ایا به این می ارزد که خون یک افغان وانسان ومسلمان ریخته شود؟هرگز خصوصا که شخص در پهلوی استعمار وایادی ان قرار گرفته نقشه های اشغالگران در محل تطبیق قرار دهد
ببینید خداوند به حضرت ابراهیم هدایت میدهد با پدرت مراوده ای نیک انجام بده ولی نظریاتش را قبول مکن کسانی که دعوی معلمی واستادی دارند اول ببینند که موقفشان چیست ودر پهلوی که قرار گرفته؟ایا راهی را که میرودبه خیر ملت وکشور است ویا به ضرران ؟ به هرصورت این توصیه ها ورهنمای های نیک برای اهل غرض واشخاص مزدور ومحتاج وحریص مفید فایده نیست
حاجی جان محمد پارسا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است