آمریکا و حکومت برنامه ای برای مقابله با مخالفان ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۰۷    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144889 منبع: پرینت

نیروهای امنیتی تا کنون نتواسته اند اداره بیش از ده ولسوالی را که به دست طالبان است پس بگیرند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، هدایت الله رهایی آگاه مسایل نظامی در برنامه «همگام» معتقد است کسانیکه وظیفه اصلی تامین امنیت را در افغانستان داشتند چه حکومت و چه آمریکایی ها کوچکترین کاری برای آن نکردند و افزود: امروز بیش از چهل ولسوالی به دست مخالفان حکومت و داعشی ها می باشد و بیش از سی مرکز ولایات به دست مخالفین می باشد. اما حکومت افغانستان تا هنوز در این رابطه هیچگونه اقدامات عملی و جدی نکرده است. در حالیکه ما اردو داریم، پولیس داریم، امنیت ملی داریم، بخش نیروهای امنیتی ما کاملا مجهز است و نباید ولسوالی های ما به دست طالبان و مخالفین باشد و نباید اطراف ولسوالی ها به دست طالبان باشد و حکومت نباید چنین اجازه ای دهد.

وی افزود: امروز در بیشتر ولسوالی های افغانستان جنگ و کشتار و انتحار و انفجار است اما حکومت هیچگونه اقدامات جدی را روی دست نگرفته است. از این طرف آمریکا هم که علاوه بر افزایش نیروهای خود پی در پی استراتژی های جدید برای امنیت افغانستان می دهد هیچگونه برنامه ای در مقابل این مخالفین و تامین امنیت ندارد. برعکس هر گاه یک استراتژی از خارجی ها می آید چند روز بعد بلافاصله امنیت بدتر می شود. در حالیکه اینها مکلف بودند که در برابر بی ثباتی ها وارد عمل شوند و این ناامنی ها را ریشه کن کنند اما دیدیم که برعکس این امر اتفاق افتاد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   داعش و طالب را از زندان میکند آزاد
که مردم وطن را بدهد برباد
با گلبدین قاتل و جنایتکار میکند پیمان
که ریشه افغانستان را بسوزد از بنیان

>>>   طالب خیلی بیش از اندازه جاهل است ، در پاکستان دال خورده کلدار مصرف میکند ، بنام صلح بیابه کابل ملیون هادالر وپول افغانی بگیر ماهی وپلو چلو بخور وآدم کشی وجنایت وانفجار انتحار را از همین جا انجام بده کی مانع شما میشود؟

>>>   دقیقا که برنامه ندارند چونکه امریکا نمیخواهد که صلح در افغانستان بیایند. اگر افغانستان دآرام باشد پس امریکا به جی خاطر بماند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است