عبدالله: ضرورت کمک های بشری مبالغه نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144868 منبع: پرینت

نبود کمک های بشری روی زندگی همه مردم تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی صبح امروز دوشنبه 25 جدی 96 در مراسمی با موضوع دوام کمک های بشری به افغانستان گفت: جامعه بین المللی و نهادهای کمک رسان در سال 2017، 410 میلیون دالر کمک بشری به افغانستان را متعهد شدند که از این میان 317 میلیون دالر آن عملی شده است.

رییس اجرایی با بیان اینکه بدون کمک ها جان هزاران نفر در کشور با خطر روبرو است اظهار کرد: ضرورت کمک ها مبالغه نیست، کشور در حال جنگ است و در سال گذشته تنها 400 هزار نفر از محل سکونت شان بیجا شده ند، آنان با محدودترین وسایل زندگی می گذراندند اما با بیجا شدن از آن هم محروم شدند و زندگی شان متکی به کمک های بشری شده است و در کنار این مورد سال گذشته 700 هزار بازگشت کننده نیز داشته ایم.

وی اضافه کرد: اگر چه که بازگشت داوطلبانه یک فرصت است اما بسیاری از آنان و نیز بیجا شدگان با کوچکترین حادثه طبیعی زیر خط فقر قرار می گیرند و تا سال ها صحت، تعلیم و آینده آنها متاثر می شود.

این مقام ارشد حکومت وحدت ملی خواستار دوام کمک های بشری از سوی جامعه بین المللی شده و اظهار کرد: اگر چه که وضعیت نامطلوب بشری افغانستان به بیش از سه دهه طولانی شده است و بحران های بشری در کشورهای دیگر نیز توجه می طلبد اما در قضیه افغانستان بسیار واضح است که ما در یک وضعیت شکننده بیکاری، فقر، تاثیرات جنگ و حوادث طبیعی بسر می بریم و کم کاری در روند کمک ها زندگی بخش بزرگی از مردم را متاثر خواهد کرد.

عبدالله با بیان اینکه فرصت کم کاری وجود ندارد گفت: از همکاران بین المللی و نمایندگان دیپلماتیک کشورها توقع داریم که تاجاییکه می توانند از بیرون از کابل بازدید کنند، ارگ ریاست جمهوری، کابل و قصر سپیدار مکان های متفاوت از مکان های زندگی مردم است و حتی زندگی مردم اطراف کابل نیز این تفاوت را نشان می دهد.

وی درخصوص سفر هیات شورای امنیت به کابل اظهار کرد: هدف سفر آنان بررسی وضعیت کشور از نزدیک بود و در این دیدار بالای فرصت ها و چالش های کشور بحث شد و آنان نیز بحث های عمیقی درباره افغانستان داشتند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
کمک های بشری
نظرات بینندگان:

>>>   Ghaznavi
تا كي بايد پيش خارجي ها التماس كنيم ك حق ما را از دولت خودمان بگيرد. بايد در كنار عطا نور باشيم و از او حمايت كنيم تا تجزيه شويم بهترين راه همين است منتظر خارجي نباشيم

>>>   Ariaie
تقاضاي مردم اين است كه حقائق بِه ان صورتى كه است به اين هيّئت منتقل شود. اقتصاد ، امنيت، وحدت مردم، قوت گيرى مافيايى قومى، تبعيض، تعصب، دو رؤيه گى دولت، سياست توطيه، نگرانى از انتخابات ، تحميل هويت، تبعيض نظامند در ادارات،...

>>>   آصف آشنا
درنگ بر تبریک گویی های بی مقدار!
مساله نقض قانون انتخابات از سوی سران حکومت وحدت ملی باشد به جای خودش. من حیران یک عده از نسل جوان اهل ادعا هستم که از حالا شروع به تبریک گفتن به سید حفیظ الله هاشمی کرده اند.
حضرات تبریک گویک، چرا متوجه نیستند که آقای هاشمی هرکسی که هست و هر ظرفیت و توانایی که دارد، با نقض قانون انتخابات و از طریق یک قانون شکنی آشکارا، به عنوان عضو "کمیسیون مستقل انتخابات"، گماشته شده است. ما چرا متوجه نیستیم. چرا تا این حد حقیر، بی مساله هستیم؟
قانونشکنی ها را با چنین استقبال های........، تایید و حمایت کنیم. ما می‌توانیم کمی مسوول باشیم و حساب کتاب ارزشها و الزام‌های قانونی را داشته باشیم

>>>   پول پرستی را غرب ها و امریکای ها به کشور مان رواج ساختند و حالا بسیاری ها را پول وجدان شان را کشته است جز فکر کردن به چوکی های پر درامد از هر طریقی که شود چه از راه ی نوکری غلامی و جاسوسی به بیگانه و غیره!
بنابرین تا زمانیکه ما صاحب یک دولت قانونمند و عدالت محور نشویم و انسان های وطن پرست و دل سوز به جامعه مان در راس ان نباشد ما هیچ گاهی به یک جامعه سالم و عاری از خشونت و تبعیض نخواهیم داشت!

>>>   گرداننده به غنى: شما امنيت پايتخت تان را تأمين نمى توانيد؟
غنى به گرداننده: آيا شما از حمله به نيويارك و لندن جلوگيرى مى توانيد؟
خبرنگاران_هرات

>>>   عبدالله از این کمک های خارجی چند میلیارد دالر را برای فا میل خود از طریق بانک به هند فرستاد تا انها در انجا عیش و نوش کند

>>>   Osman
نه گل مرجان از درانی ها نمایندگی میکند ( به گفته برادر غنی احمدزی عبدالله زیاد مشکل داره یک مشکل این است که دو سه سال میشه پشتون شده

>>>   یعنی باز مثلث قومی است و دکتر عبدالله از تاجکها نمایندگی می‌کند؟

>>>   شری برخیزد که به خیری مردم تمام شود !
اکنون که مذاکرات پشتون های افراطی که ارگ را در کنترول خود دارند با نمایندگان تاجیک ها ، بدون نتیجه بالای تقسیم قدرت و ثروت به پایان رسیده است ، افغانستان وارد مرحله جدیدی از سرنوشت ساز خود گردیده است ، ترکیب هیات مذاکره کننده ارگ چنان مسخره آمیز بود که در اعضای آن حتی یک نفر از هزاره های که داوطلبانه حاضر شده اند در پیشانه خود کلمه افغان را حک نمایند ، از اوزبیک های که در کنار دسترخوان حنیف اتمر لولیده اند و بالاخره از تاجیک های که به زور آقای نور به قصر سفیدار رسیده اند و اکنون قصر سفیدار را به مهمان خانه سلطان محمود غزنوی تبدیل کرده اند وجود نداشت ، چون در مسایل حساس کسی آن ها را به اندازه دو تای ...به حساب نمی گیرند ، از ترکیب هیات تاجیک ها نباید چندان گله کرد ، چون آقای نور به مثابه یکی از مهره های کلیدی تاجیک ها مورد حمله ارگ نشینان قرار گرفته است ، لذا در قدم اول تاجیک ها باید مانع تهاجم ارگ می گردیدند که چنین کردند ، حالا که ذهنیت عامه تمام اقوام کشور به نفع آقای نور می چربد و چشم اکثریت مردم افغانستان به او به مثابه محور قدرت نگاه می کنند ، لازم است که آقای نور با رایزنی با تمام اقوام افغانستان یک طرح سیاسی دراز مدت برای نجات افغانستان ارایه نمایند و آن طرح سیاسی جز فدرالی شدن کشور در عمل نمی تواند طرح دگر باشد ، چون هر طرح دگر در افغانستان تجربه شده و در نهایت به شکست مواجه شده است ، از آن جایی که افغانستان کشور اقوام است پس لازم است که قدرت و ثروت بین همه اقوام کشور بصورت عادلانه توزیع گردد و این امر به جز از فدرالی شدن کشور غیر ممکن به نظر می رسد ، زیرا فدرالی شدن کشور به نفع تمام اقوام کشور است و خود به خود زمینه هم پذیری بین اقوام کشور را به میان می آورد .
حسن علی

>>>   آمر دین محمد:
ده جوان پنجشیری که در چوکات نیرو های ارتش در هلمند ایفای وظیفه مینمودند،وظیفه را ترک کرده به استاد عطا پیوستند.

>>>   Amirzada
حقیقت را نمی توان از زبان دروغگویان فهمید
هیات حقیقت یاب شورای امنیت سازمان ملل متحد به افغانستان آمده است تا حقایق را از دهان رهبران سیاسی دولت کابل بشنوند. اگر واقعا این هیات در جستجوی حقایق است نه یک بازی تبلیغاتی و نمایشی، حقایق را باید از زبان مردم افغانستان، قربانیان اصلی تروریزم و بی عدالتی بشنوند، نه از زبان پدران و مادران تروریست ها در ارگ کابل. این در حالیست که ارگ نشینان صد ها تروریست و قاتل مردم و سربازان را در معامله با تروریست بین المللی کاخ نشین از زندانها آزاد می سازند و یا توسط هلیکوپتر ها و امکانات دولتی در نقاط مختلف کشور انتقال می دهند. اما دولت پاکستان را متهم به تربیت و تسلیح تروریستان می کنند و خود را فرشتگان بی آزار.
واقعیت اینست که پاکستان مربی تروریسم است، ارگ پدر تروریسم طالبانی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است