نمایندگان طالبان در جلسه ترکیه چه می گویند
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۹    ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ کد خبر: 144821 منبع: پرینت

نمایندگان طالبان می گویند که پیش از این حکومت بارها تأکید کرده است که دست آوردهای افغانستان قابل گفتگو نیست.

مولوی عبدالروف، رییس هیات گفتگو کنندۀ طالبان در ترکیه می‏ گوید که حکومت افغانستان در شرط هایش در برابر طالبان «انعطاف» هایی دارد، اما شرط های گروه طالبان هنوز پا برجا است.
مولوی عبدالروف در یک گفتگو با طلوع نیوز می‎گوید که هیاتی که به رهبری او در گفتگوهای صلح ترکیه آمده است، تمامی از گروه طالبان نمایندگی می‎کنند و از آدرس این گروه به ترکیه فرستاده شده اند.

این در حالی است که پیش از این، ذبیح الله مجاهد که خودش را سخنگوی طالبان معرفی می کند، گفته است که شرکت کنندگان نشست ترکیه، از گروه طالبان نمایندگی نمی کنند.
اما، مولوی عبدالروف از ذبیح الله مجاهد به عنوان «اشخاصی» یاد می کند که به گفتۀ وی طرفدار گفت وگوهای «بین الافغانی» نیست و در تلاش پیشبرد این روند از آدرس «امریکایی» ها هستند: «ما از تمامی مجاهدین و از تمامی طالبان که در امارت اسلامی استند، این جا نماینده گی می کنیم. اما بعضی اشخاصی که طرف دار گفت‏وگوهای بین الافغانی نیستند و از طریق امریکا می خواهند گفتگو کنند.»

مولوی عبدالروف می گوید، پیش از این سمت والی خوست را از سوی طالبان داشت.
وی در این گفتگو مکررأ بیان کرد که وی از تمامی طالبان که به زعم وی زیر پرچم «امارت اسلامی» فعالیت می‎کنند، نمایندگی می‎کند.
این والی نام نهاد سابق طالبان برای ولایت خوست، از موقف کنونی اش در میان طالبان چیزی نمی‏ گوید و نیز نمی خواهد از مکانی نام ببرد که از آنجا به ترکیه آمده است.

به گفتۀ وی، پنج نمایندۀ طالبان تا کنون سه بار با نمایندگان حکومت افغانستان گفتگوهای «غیررسمی» داشته اند و این گفتگوها ادامه خواهد داشت.
با این همه، وی از زمان برگزاری نشست آیندۀ شان چیزی نمی ‏گوید و تأکید دارد که زمان و چگونگی نشست بعدی، پس از رایزنی با نمایندگان حکومت، اعلام خواهد شد.

این نشست در حالی در ترکیه برگزار می شود که جنگجویان گروه طالبان در بخش هایی از کشور مشغول نبرد با نیروهای امنیتی هستند.
مولوی عبدالروف اما آتش بس با حکومت را به توافقنامه ای که قرار است در فرجام این نشست امضا شود، موکول می کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   گلبیدین کجا تسلیم شده که شما شوید بیائید درکابل واز همین جا دست به شرارت آدم کشی وقتل وتخریب بزنید ومانند گل بی بی ماهانه ده ها ملیون پول از حکومت وسفارت خانه ها بگیرید
کلدار ودال و آی اس آی رابس کنید بجای آن دالر سی آی ای را انتخاب کنید

>>>   وقت دولت افغانستان به خواست ترکیه استادان مکتب را گرفتار وتحویل ترکیه میکند, آیا دولت ترکیه حاضرنیست که طالبان را گرفتار وتحویل دولت افغانستان کند , باید گفت که نه هرگز چون دولت افغانستان است که گوش آن را هرکس به میل خود می چرخاند ولی دیگردولت ها از خود استراتیژی واقتدار دارند, هرچه سیاست شان ایجاب کند انجام میدهند
فرهاد
نوری
دنمار

>>>   ای طالب !زور ترمپ است کهپاکستان شما را به مذاکره حاضر کرد!

>>>   خداکند که این ملا بازکدام دوکاندارنباشد

>>>   شورای صلح کچا است.
این دو مشاور غنی که یکی داماد گلبیدین و دیگرش گلبیدینی و حزب اسلامی است به کدام صلاحیت انعطاف نشان داده اند.
سورای صلح اصلن خبر ندارد باز چند تا دوکاندار آمده اند که پول بگیرند.
جریر قوم فروش در این دلالی ها مهارت دارد.
مگر از پرسان خدا نمیترسند که این همه بر خون مسلمانان تجارت میکنند؟

>>>   بعد از مرگ ملا محمد عمر مجاهد شکاف عمیقی در بین طالبان ایجاد شد و انان را به دو گروه تقسیم کرد ، بزرگ ترین گروه و در حال حاضر که تمام حملات را علیه رژیم کابل و امریکا سازماندهی می کند گروه هبت الله است که ذبیع الله مجاهد سخنگو ان است ! مذاکرات بین افغانی و اقعا مفید است و یک نیاز جدی بود ما از صلح حمایت می کنیم ۔
حبیب الله یوسف زی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است