یکصد سرباز گرجستانی به افغانستان اعزام شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ کد خبر: 144737 منبع: پرینت

در حالیکه آمریکا خواستار افزایش نظامیان ناتو در افغانستان شده است مقامات گرجستانی نیز از اعزام 100 نظامی این کشور به افغانستان خبر داده است. به گزارش "agenda.ge" مقامات گرجستان اعلام کردند که 100 نظامی گرجستانی پس از گذراندن دوره آموزشی هشت ماهه برای استقرار در شمال افغانستان عازم ولایت بلخ شدند. این نیروها پس از رسیدن به افغانستان برای مشارکت در ماموریت "حمایت قاطع" در یک پایگاه نظامی در شهر مزارشریف مستقر خواهند شد.

بر اساس این گزارش نیروهای گرجستانی پیش از اعزام به افغانستان به مدت دو ماه توسط تفنگداران دریایی آمریکایی در زمینه خنثی‌ سازی بمب‌ های دست‌ساز، انتقال مجروحین از مناطق تحت درگیری و جنگ شهری آموزش دیده‌ اند. به منظور آمادگی بیشتر نظامیان گرجستانی که به افغانستان اعزام شدند در آلمان نیز به مدت 6 ماه آموزش دیده‌ اند. لوان ایزوریا وزیر دفاع گرجستان قبل از اعزام این سربازان خطاب به آنها و خانواده هایشان از نقش آنها در حفاظت از صلح و امنیت بین المللی یادآوری نمود.

این در حالی است که گرجستان هنوز به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نیامده است اما در حال حاظر 885 نظامی مستقر در افغانستان دارد. گرجستان از سال 2009 نیروهای نظامی خود را تحت رهبری ناتو به افغانستان اعزام کرده و تاکنون 32 نظامی این کشور در افغانستان کشته شده‌ اند.

میراحمدخواجه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سربازان گرجستانی
ناتو
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   همین یکصد نفر که برسند امنیت کاملا در افغانستان تامین میشود ، امنیت گرفتن برای این سربازان به عهده کی است پولیس ملی یا اردوی ملی ؟؟؟

>>>   متاسفانه گرجستانی ها از قدیم در امور افغانستان دخالت داشته اند و از زمان صفوی همین گرجی ها در قندهار ریاست میکردند و والی شهر گرگین خان گرجی بوده است.
البته گاهی هم افغانها این رسم گرجی ها را تلافی کرده است و در قشون کشی نادرشاه افشار به گرجستان تعدادی از سرداران افغان سپاهش یک گوشمالی به این گرجی ها دادند.
گهی زین به پشت و گهی پشت به زین

>>>   گرجستانی ها وطندار استالین هستند

>>>   .... گرجستان هم البته .......اینجا افغانستان(گورستان) متجاوزین است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است