بانوان هموطن با پیام صلح به اروپا رکاب می زنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ کد خبر: 144696 منبع: پرینت

سفیران صلح افغانستان با بایسکل به هشت کشور می روند

گروهی از بایسکل سواران افغانستانی سفرشان به هشت کشور جهان را با بایسکل آغاز کردند بیشتر این بایسکل سوران را بانوان تشکیل می دهند. این تیم سفیران صلح قرار است با دوچرخه هایشان به هدف رسیدن به فرانسه نخست به تاجیکستان بروند سپس از ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، بلاروس، لهستان و آلمان بگذرند.

سفیران جوان صلح افغانستان روز گذشته پس از یک حرکت نمادین رقابت های دوچرخه سواری در کابل سفرشان را 9 کشور آسیایی و اروپایی از بهر رسیدن پیام صلح آغاز کردند. گلثوم زهرا مسوول نهاد سفیران جوان صلح در این باره می گوید: هدف (دوچرخه سواران) از حرکت امروز بسیج افکار عمومی داخلی و خارجی است و نیز آگاه سازی جامعه ی جهانی از خطر جنگ در افغانستان است.

ستاره زمانی یک تن از شرکت کنندگان این رقابت های رکاب زنی نیز می افزاید: امروز ما اینجا (چهار راهی هنگرای شهر کابل) جمع شدیم تا یک امید تازه را برای شهروندان پیام بدهیم ما هنوز هم برای بهتر شدن و افغانستان بهتر امید داریم


بانوان افغانستان رکاب زنی اروپا پیام صلح



محمود منجم زاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بایسکل سواران
بانوان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بعد از ختم سفر درکدام کشور پناهنده میشوند ؟؟؟ تاحال این تصمیم مشخص نشده ؟

>>>   مردان که نتوانستند شما دختران تازه به دوران رسیده شاید. رسالت دختران چیست؟ دوچرخه سواری؟ آنهم در اقصی نقاط جهان؟ این کشور به کجا می رود؟

>>>   از کابل تا فرانسه هشت هزار کیلومتر راه است.
اگر روزانه پنجاه کیلومتر راه بایسکل سواری کنند،سه و نیم ماه طول میکشد.
باید همراه خود تمام وسایل از قبیل خیمه و اجاق و مواد خوراکی و آب و مواد پنچر گیری تایر بایسکل و ضروریات دیگر همراه خود داشته باشند تا این مسافه را طی کنند.
از همه اولتر آیا کدام وقت پیش خود فکر کرده اید که با بایسکل چگونه به تونل سالنگ که چند هزار متر بلندی دارد، بالا میشوید؟
من که در یکی از کشور های اروپایی زندگی میکنم، یگان وقت شوق بایسکل سواری برایم رخ میدهد و با بایسکل از پایین به خانه خویش که به بالای یک تپه است، بالا میشوم، نیم ساعت بع از رسیدن هنوز هم نفسک میزنم.
ها، اگر از ده افغانان همراه بایسکل تا کارته پروان بروید و از آنجا در موتر ها همراه بایسکل های خود سوار متر شده به مزار بروید و از آنجا بطرف حیرتان که پنجاه کیلومتر است و سرک ها هموار است با بایسکل بروید و بعدآ با ریل به تاجکستان و از بکستان و قزاقستان و روسیه و بیلو روسیه و اواکراین و پولند و آلمان و بالاخره به فرانسه، منتهی از یک ایستگاه ریل تا ایستگاه دیگر ریل،پنج پنج دقیقه بایسکل رانی کنید، امکان دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است