تقابل مسلمیار و عبدالله بر سر توزیع شناسنامه ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ کد خبر: 144595 منبع: پرینت

موضوع شناسنامه های برقی به بحث بیشتر نیاز ندارد و توزیع آن باید آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا در نشست علنی روز سه شنبه 19 جدی 96 در خصوص اظهارات رییس اجرایی حکومت وحدت ملی درخصوص توزیع نشدن شناسنامه ها تا حاصل شدن قناعت مردم گفت: اگر داکتر عبدالله ملاحظه ای در مورد قانون ثبت احوال نفوس دارد از راه قانونی اقدام کند درغیر آنصورت طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس مطابق به قانون اساسی طی مراحل شده است.

مسلمیار بیان کرده است که مراحل قانونی فرمان تقنینی تعدیل ثبت احوال نفوس طی شده است و درست نیست که قانون شکنی صورت بگیرد و ملک اجاره کسی نیست.

وی افزوده است که به رییس اجرایی احترام داریم اما قانون وظایف هر سه قوه را مشخص کرده است.

گفتنی است که داکتر عبدالله در نشست شورای وزیران در روز دوشنبه هفته جاری درخصوص اعتراض برخی در گنجاندن کلمه افغان برای همه اقوام کشور در شناسنامه های برقی گفته بود که نظر مردم بسیار مهم و تاخیر صورت گرفته کاملا بجا است و از اینرو توزیع شناسنامه ها زمانی انجام خواهد گرفت که قناعت همه مردم حاصل شده باشد.

رییس اجرایی گفته بود که همه مردم باید نفع خود را در این مورد ببیند نه یک عده.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسلمیار
عبدالله
شناسنامه
نظرات بینندگان:

>>>   راست میگه ع هرکس اختیار تذکره خودرا دارد که دران چی نوشته شود مسلمیار هرچه می خواهد درتذکره خود بنویسد
ع هم باید هرچه دلش می خواهد در تذکره اش بنویسد
این انصاف نیست که در تذکره هندو بنویسند پشتون ( افغان)!!

>>>   عبدالله معلوم است که آدم بد است ولی مسلمیار هم ازو کم نیست.

>>>   مسلمیار شکم کته گردن کلفت اگر موضوع از طی مراحل قانونی در توزیع شناسنامه های برقی است قانون شناسنامه های برقی قبل از فرمان غیر قانونی ارگ مراحل قانونی خودرا طی کرده بود و به توشیح اشرف غنی احمدزی ریس جمهور هم رسیده بود و در جریده رسمی وزارت عدلیه نشر و پخش گردیده وکه در دسترس همه مردم قرار دارد چرا قانون توشیح شده گروگان گرفته میشود عملی نمیگردد و یک فرمان غیر قانونی در ارتباط ان از ارگ صادر میگردد انرا دری.ر صاحب سابق ریس نظامی طالبان در جلال اباد کهاکنون به هر طریقی ریس مجلس سنا ساخته شده کاغذ باطله را بجای قانون مدار اعتبار میداند درحالیکه اکثریتمردم مخالف فرمان غیر قانونی ارگ هستند بکدام منطق و عقل چنین سخن را دریور صاحب ریس سنا میزند .

>>>   آنقدر حال این وطن و این ملت خراب است که یک درایور فلانکوچ در لین کابل تورخم حالا ریس مجلس سنا شده است مردم را رهنمایی میکند و خواهان درج واژه اوغان در شناسنامه میشود .

>>>   هر دويشان ....قدرت هستند، منافع ملي را مراعت نميكنند.

>>>   اینجا کشور شیران است و هر .....نمیتواند تصمیم بگیرد مسلمیار یک ....انسان است حرفش هم زیاد تاثیر گذار نیست

>>>   گذشته بيش از صد سال نشان داد كه با واژه افغان نمى توان به ملت سازى رسيد.
ظ.آريايى

>>>   Salam
مگر پشتون تبار ها حاضر اند بگويند كه ما اوغان نيستيم بل پشتون و يا پختون ايم و آيا حاضر بگويند افغانستان بنام پشتون ها نيست و آيا حاضر اند افغان را در قانون غير پشتون بخوانند تا ما اين واژه را مترادف نام پشتون ننماميم و بدون هراش افغان را همان افغان و فغان تعريف كنيم !
اين واژه را در قانون تعريف كنيد تا وضاحت يابد !

>>>   مسلمیار داعشی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است