هزاره‌ها جاسوس ایران نیستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۴    ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ کد خبر: 144346 منبع: پرینت

جهان سوم، جهان بنا شده بر شانه های تئوری توطئه است. در جهان ما در پس همه کنش و واکنش های افراد و حتا اقوام، دست پنهانی یک قدرت بدخواه وجود دارد. در کشور ما و در ذهنیت مریض برخی از "ما" تهمت جاسوسی (اکثرا به ایران) به قوم شریف و ستم دیده هزاره زده می شود.

بگذارید تجربه اخیرم را بازگو کنم: استیضاح مهندسی شده جناب استاد عثمانی وزیر انرژی و آب، فرصت خوبی بود تا هزاره‌ها به اشاره آن و این همسایه نقش منفی و مخربی بازی می کردند.
روزی که استضاح اعلام شد، همه‌ی همکاران باور بالا را داشتند. اما، وضعیت خوش خوش فرق کرد و باور ها سرانجام دیگرگون گشت.

در حلقه های کمپاینی که از وکلا دیدن می کردند، بچه های هزاره پیش قراول شدند و حتی آقای ضیا ساحل یکی از همکار سابق ما که چندی پیش به وزارت تحصیلات عالی رفته بود، خود بصورت افتخاری آمد و به حلقه تبلغ گران پیوست. همین آقای ساحل همیشه در معرض تهمت جاسوسی قرار داشت.

من در طول یک هفته با وکلای زیادی از ولایات، اقوام و زبان های مختلفی نشستم و اگر خالصانه قضاوت کنم، وکلای هزاره‌ی ما سرشار از وطن دوستی، علم، حلم و نجابت اند.

آقای سعادتی یکی از آن وکلای ست که آدم از نشستن با او حظ می برد، این آدم سرشار از علم، حوصله و عیاری hست. او برایم گفت که من چون توسعه را راه بیرون رفت از این فلاکت می دانم و چون وقار و پای‌مردی را شاخص پختگی شخصیت می‌دانم به آقای عثمانی رآی میدهم و برایش کمپاین هم می‌کنم.

اکثر وکلای هزاره یا با رأی خود و یا با عدم حضور عمدی خود، از ما حمایت کردند. اگر هیچ درصد هم ریگی در کشف می داشتند، فرصت طلایی بسوی شان چشمک می زد.

من به همه قوم نجیب هزاره درود می فرستم و به پیش‌گاه خدا و مردم گواه ام که این قوم به شدت نجیب و با مروت است.

مهندس حازم اسفندیار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هراره
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   تمامش جاسوس نیستند خوب مردم هستند صرف یک چند نفر تیکه داران قوم

>>>   تمامی هزاره هایکه در پارلمان در حکومت جاسوس و فروخته شده به ایران است محقیق ندیدی جی گفت در ایران به سیاست دولت خود انتقاد کرد و به خیانتهای ایران مهر حقیقت تایید گذاشت وانها را قهرمان خطاب کرد پس به سویه ارگ ما جاسوس هزاره داشته باشیم دیگرها خو همه است و قابلاعتماد نیست مثلی احمد بهزاد و امثال ان ........به جاسوسای هزاره ......

>>>   عثمانی از هرات است و هرات نیز مثل هزاره ها رابطه نزدیک با ایران دارد.
همانطوری که پشتنو لر و بر یو دی،همانطور خراسان نیز شرق و غرب بکی هستند.

>>>   بلی دوستان همین تو هین بود که تمام ملت را بچاره
آواره در بدر کرد همین سران بی لیاقت بود که مردم
افغانستان اواره هفتاد پنج کشوری دنیا شدن
کجای کار هستید توهین کرا آدم خورا آدم کشا
انسانم آرزوست
هم وطن مهاجر وسلام زادکاه دایکندی

>>>   من ايرانى هستم! نام هاى استانها شهرهاى شهرستانها ايران شاهنامه فردوسى قابل شمار است ايران ايکه از زمان باستان تا دوران قرن ميانه آريانا نام داشت و از زمان رودکى تا و تا زمان قاجار و سرحد سازى برتانيه "ممالک ايران" و "ممالک محروسه ايران" امروز ايران و بعد ازمعاهده پاريس افغانستان نام از ايران جداشد. بخش شرقى ايران در جغرافيه کنونى کشوردولت هاى ساخته و پرداخته انگليس با روسيه تزارى وباز تقسيم شده از هند توسط مرزکشى هاى اجبارى
هندبرتانيوى ٬ سرجان ملکم و مونت استوارت الفيستون و قرارداد پاريس و
بلاخره آخرين مرزکشى جدايى ايران درسال ١٩٢٠ به يک کشور گويا مستقل اعلانموجوديت کرد. جاى شک و ترديد نيست که ایران زمان فردوسى تا «جهان نما» کاتب چلبی مولف کتاب کشف الظنون) جغرافیایی جهان نما از اراضی تحت مالکیت شاهان صفوی در ایران. در حاشیه همین کاتب چلبی: «شاهان صفویانین مالک اولدوقلاری ایرانین رسم اجمالیسی دیر»، حدود سال 1620 میلادی صفه 305 و نقشه ابراهیم متفرقه افندی از «ممالک ایران»، حدودا سال 1729 میلادی، اصل در استانبول٬ پهناورتر از "نقشه ايران و توران". نقشه ابراهیم متفرقه
اکنون با شماره 0103 HRT در آرشیو دولت ترکیه نگهداری می شود.
چیزی که روشن است نام هاى شهرهای در شاهنامه در کشورهاى قرار دارند که از
مادر کشور تجزيه شده اند. اين تقسيم بندى و مرزکشى ها در قرن نوزده ام از
سوى انگليس و روس و بيستم از سوى انگليس و سپس امريکا هنوز درجريان است.
شهرهاى ا يران در جغرافيه امروزى کشور نامنهاد افغانستان:
زابل ٬ کابل و کابلستان٬ بلخ ٬ سیستان و زابلستان٬ نیمروز٬ هرات٬
سمنگان ٬ بُست دهستان٬ طالقان٬ غرچگان٬ مرورود ٬ بامیان ٬ قندهار ٬
شغنان ٬ غزني٬ کُندوز يا قندوز
!فردوسى "غزنین"٬ "شگنان" ٬ "کندز" نگاريده!
اين فهرست که نامهاى بالا در ايران وجود داشت و هنوز دارند واقعيت تاريخى است زيرا با جدايى و مرزکشى نمى تواند نامهاى با پسوند ان فارسى ازبين رود ويا تغير کنند. باوجود که حاکمان پشتون ملقب به افغانب سيارى از شهرها و نامها راتغير داد مانند سبزوار به شيندند
در بخش شرقی فلات ایران تاجيکستان افغانستان امروزی٬ پاکستان امروزى) واقع شده‌اند. گذشته از آن منطقه کردستان که در آن کاوه آهنگر زاده اصفهان بود. درفش کاويانى ايران
کاوه آهنگراستوره ماندگار مانند رستم بود . نقش رستم در کجاست؟ شهر جمشيد٬? تخت رستم ها از بلخ تا به استان پارس و بغداد (بغ پارسى ميانه است نوشته مى شد مانند بگرام و بغلان
آذرابادگان و ياآذرآبادگان (معرب آذربايجان)٬آمل (یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که در استان مازندران قرار دارد) بابل شهر٬ بابل ستان مازندران٬ اردبیل٬ گرگان٬ دامغان٬ توس٬ خراسان٬ هامون٬ کرمان٬ همدان٬ اصفهان٬ ساوه(ساوه از شهرهای استان مرکزی) مرند٬ یک شهر و شهرستان در غرب تبريزشهرستان
زابل٬ شهرستان نیمروز٬ طالقان٬ دماوند کوه٬ دهستان٬ نشاپور٬ مازندران٬ کوه سیل( شهرستان خوانسار )٬ البرز (استان)٬ کوه البرز٬ قم و دشت سروچ (نام دشتی است در نواحی کرمان)٬ دیلمان٬( شهرى در استان گيلان(بفرمود٬تا عهد قم و
اصفهان)٬ گیلاناهواز٬ گنبد کاووس٬

نخواهد ز اهواز تا قندهار
م از پهلو و پارس و کوچ و بلوچ ز
ز گیلان و ز دیلمان لشکری
ز کوه بلوج و ز دشت سروچ)
نخستین خراسان از و یاد کرد
دل نامداران بدو شاد کرد
دگر بهره زان بد قم و اصفهان
نهاد بزرگان و جای مهان
وزین بهره بود آذرابادگان
که بخشش نهادند آزادگان
وز ارمینیه تا در اردبیل
بپیمود بینادل و بوم گیل
سیوم پارس و اهواز و مرز خزر
ز خاور ورا بود تا باختر
سيستان جهرم1 (جَهرُم)٬ (جهرم پارسی شتر خواست از دشت جهرم هزار)٬ شیراز٬
پارس2 ٬ اهواز 3٬ ری٬ کاووس4 ٬ ایرانشهر٬ (شهر ایران)

من امروز بخش کوچک از نامها و شهرها و ستانهاى بخش شمالى و غربى ايران را
نگاريدم. بگونه نمونه اصلن مى دانستى که غرب و شمال غرب ايران و بويژه در
عراق کردستان نوروز آباد ها قرار داشتند و دارند.
آسیای میانه (تاجکستان و ترکمنستان وازبکستان)
شنگان٬ مرو ٬ بخارا و سغد و سمرقند و چاچ (تاشکند)٬ شهر ختلان٬ برم٬ ترمذ٬
ویسه٬ بارمان٬ سومان٬ زم

هندوستان( بخش از آن 1947 پا کستان)
: قنوج در ناحیه ٔ فرخ آباد در 50میلی رود گنگ واقع است ٬ شهرهاى بلوچستان
مکران ز قنوج ٬ مای (مای "جایگاه مادر" نام شهری
در هندوستان)
ز قنوج وز دنور و مرغ و مایدنور = دنبر= دنپور نام شهری است به هندوستان
که در نزديک رود "لمغان" است"مرغنام شهرى در هندوستان"
هندوستان" نام ايرانى براى "بهارت " سانسکريت "
مهراب شاه هند و کابل

>>>   عوام جاسوس شده نميتوانند ، تنها رهبران استعداد أجير شدن و وطن فروشي را دارند، كه همه رهبران بدون استثناء طالب، جهادي، كمونيست، پشتون، هزاره، تاجك، ازبيك، هندو، سيد، حتي رهبران پشه ئي و بلوچ هم از چندين جهت خارجي پول ميگيرند و جاسوسي ميكنند.

>>>   مگر پشتون ها جاسوس پاکستان هستند یا تاجیک ها جاسوس تاجیکستان .وازبک ها جاسوس ازبکستان، که هزاره ها جاسوس ایران باشند؟؟؟

>>>   مسلمان بودن وشیعه بودن یک مسئله شخصی است .مهم انسان بودن است. ودر درجه دوم وطن دوستی و وطن پرستی از همه چیز حتی دین ومذهب بالاتر است.
هزاره.

>>>   حرف آخر: هرگز نباید مطلق گرایی کرد، دردنیای مدرن امروز بشربه عقلانیت رسیده وهرگز جرم فرد یا افرادی را به دیگران سرایت نمیدهند، اما افغانستان همچنان در توحش وبیخردی سیاسی وامنیتی وفرهنگی واجتماعی واقتصادی و...قراردارد آفتاب آمد دلیل آفتاب، نیازی به دلیل ندارد.
اگربعض هزاره ها جاسوس ایران است، حداقل ترور نمیکند، آنهای که درهرروز دهها نفررا به کام مرگ میفرستند، جاسوسی اینها بد ومحکوم است. خودهزاره توسط ایران موردستم فراوان قرارگرفته است، مهاجرین مقیم ایران، هزاره ها مهاجرند چراکه قیافه شان ازایرانیان متفاوتند، نه پشتون وتاجیک، دائم سیلی مهاجرت راهزاره هابصورت خود گرفته اند.
بهتراست برای قضاوت به تاریخ کشورمراجعه وازحرف های پوچ وتهمتهای ناروا عقل وشعور انسانی خودرا موردسوال وچالش قرارنداده وبه خود توهین نکنیم. هزاره ها دراوج مظلومیت جاسوسی نکرده وغیرت درذات ایت مردم است، این چرندیات ازانسانهای منفی به این قوم نمیچسپد. غوربندی

>>>   بعد از ارتباط گیری شهید استاد ربانی و آمر مسعود و پناهندگی گلبدین حکمتیار و هماهنگی طالبان کرام پشتون با ایران، جاسوسی هزاره ها مطلبی بی محتوا شده است و کسی بدان اشاره نمی نماید.طرح این موضوع نوعی غرض ورزی است.

>>>   این گپ ها بخاطر دور نمودن ملت افغان از جمهوری اسلامی ایران می باشد و کار مشتی اراذل طرفدار سعودی و امریکا می باشد وگرنه در کنار حق ایستادن نشانه افتخار می باشد . آیا در کنار پاکستان و سعودی و امریکا ایستادن افتخار است. عایشه از ایران

>>>   در هر قوم خوب وبد خود را دارد زیادتر جاسوسان ایران است

>>>   مسئول لشکر فاطمیون در ایران: نیروهای افغان 'دو هزار کشته' داده‌اند
زهیر مجاهد از 'بی‌توجهی' به نیروهای افغان در سوریه انتقاد کرد
یکی از مسئولان لشکر فاطمیون زیر نظر سپاه ایران از کشته شدن دست‌کم دو هزار نفر و زخمی شدن هشت هزار افغان دیگر "در راه اسلام" خبر داده است.
لشکر فاطمیون از جمله نیروهای تحت نظر نیروی قدس سپاه پاسداران ایران است که از مهاجران افغان ساکن ایران تشکیل شده و نفرات آن برای جنگ به سوریه اعزام می‌شوند.
به اساس گزارش بسیح نویز، زهیر مجاهد، مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون گفته است که با وجود "فداکاری" نیروهای افغان، آنچنان که باید به این نیروها توجه نشده است.
در واکنش به این خبر، شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، از به کار گرفتن شهروندان افغانستان در جنگ‌های نیابتی انتقاد کرده است.
دیده‌بان حقوق بشر: ایران نوجوانان افغان را برای جنگ به سوریه می‌فرستد
جنگجوی افغان در سوریه؛ دست‌پرورده‌ آمریکا در لشکر فاطمیون
افغانستان: ایران باید مانع شرکت مهاجران افغان در جنگ سوریه شود
سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به بی‌بی‌سی گفت: "درباره آمار و ارقام صحبت نمی‌‌کنیم، اما دیدگاه رسمی دولت این است که همان طور که ما اجازه جنگ نیابتی در افغانستان نمی‌دهیم، مخالف هر نوع جنگ نیابتی در کشورهای دیگر نیز هستیم."
نیروهای فاطمیون در راهپیمایی روز قدس در ایران مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا بیرق افغانستان در دست شان میباشد
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که "نباید از احساسات و مشکلات افغان‌های مهاجر ایران برای توسعه طلبی و اهداف سیاسی کشورهای همسایه استفاده شود."
زهیر مجاهد، مسئول رسانه‌ای لشکر فاطمیون چندی پیش به خبرگزاری تسنیم گفته بود که در ایران، نیروهای افغان که "برای اسلام" می‌جنگند، با تبعیض مواجه هستند تا جایی که حتی کشته‌های جنگ سوریه را هم با عنوان "شهید افغانی" یا "شهید ایرانی" از هم جدا می‌کنند.
به گفته آقای مجاهد، سربازان افغان مقیم ایران در حالی برای جنگ به سوریه اعزام می‌شوند که خود افغانستانی‌ها به آنها "طعنه" می‌زنند که چرا برای "رژیم اسد یا ایران می‌جنگند."
مسئول بنیاد شهید ایران سال گذشته گفته بود که ۲۰۰ نفر از نیروهای لشکر فاطمیون که در سوریه کشته شده‌اند، تحت پوشش این بنیاد قرار گرفته‌اند.
لشکر فاطمیون سال ۱۳۹۴ از ادغام نیروهای تیپ ابوذر در زمان جنگ ایران و عراق و نیروهای مجاهد افغانستان زیر نظر سپاه ایران شکل گرفت.

>>>   مردم عادی از همه گروه های انسانی در اکثریت قاطع -صاف دل ، اخلاص مند ،
بی غش ، همدیگر دوست ، دیگر پذیر ، دل سوز خلاصه دارای همه اوصاف انسانی
اند .اما سیاسیون و مسابقه داران زر و سیم ، جاه و قدرت چه پادشاهان و طلایه کیشان به اساس انگیزه های خود آفرینی شان و لوانگیزه های ایده یالیستی - مردم ، اقشار و کتله های انسانی را به هم می اندازند .
من در اصلاح این اهداف و عداوت زایی ها به اعتقاد انسانی خودم
به تعلیمات و سواد عالی سراسری جوامع بشری تا اقصای زمین کوه و ده ودره
باورمندم . باشد روزگاری که این ارمان تحقق پیدا کند.
البته ما خاک خواهیم بود و خشت حتی گرد و غبار یا هیچ و نیست .
م.ش. فروغ

>>>   اینکه هرثزاره ها از خود‌شجاعت نشان‌می دهند و در عراق و سوزیه با تمام قوا با ذاعشی و طالب میجنگد را باید تحسین کرد نه این جاسوس خطابشان کرد اگر دگر اقوام تمایل ندارن با این تروریست ها بجنکن مسله ای نیست اما حق جاسوس خواندن این قوم شریف را هم‌ندارن یک ایرانی

>>>   این تهمت ها همه از جانب یک گروه خاص است همان هایی که به لطیف پدرام نماینده بدخشان هم اتهام جاسوسی برای ایران را میزنند یا حتی به احمد شاه مسعود و استاد عطامحمد نور هم میگویند جاسوس ایران.خلاصه کلام هر کسی حاضر نباشد در مقابل آن گروه خاص سر تعظیم فرود آورد تهمت جاسوسی میخورد!

>>>   این چه توهین است پس آنچه یقیینی است آن که پس پشتون هم غلام پاکستان است..

>>>   هزاره ها از قومهای برادر این سرزمین است وقابل احترام است اما افسوس که تعداد زیاد شان مثل ....در عقب دزدان ومزدوران ایران روان اند!
من به قوم هزاره میګویم: ما همه اقوام باهم برادر و قانون ما دیموکراسی است . ایرانی ...: زمانیکه انګلیس بر ایران حمله کرد در ۳۳ روز این ذوب شد ودر تمام دفاع ایران ۳ نفر شهید شد اما دیګر غیرتش در مقابل انګلیس ثبت نشده است اګر هستجاب دهید! اما در جنګ دوم افغان وانګلیس از ۱۲۰۰۰ عسکر انګلیس تها یکه داکتر برایدن به کمک پدرکلان ظاهر قدیر این جاسوس قدیمی انګلیس و یار نور به جلال اباد نیمجان که براپ اویزان بود نجات یافت! این هم نشان میدهد کهاولاد اصیل اریانا در افغانستان امروز بود وهست!!!!!!!!

>>>   باسلام‌خدمت‌دوستان‌اگه‌هزارها‌جاسوس‌ایران‌هم‌نباشند‌نباید‌توی جنگ‌دیگر‌کشورها‌دخالت‌بکنند‌

>>>   واه به جان ان مادران ستمدیده هزاره که با خون دل جان دادن اولاد را کلان کرد و به دوستان محقق در ایران تسلیم و مانند ګوسفندان ګوشت وکاردشان کرد. تسلیت به ان مادران رنج دیده!
هزاره ګان هموطن! بیایید خانه خودرا مشترکا اباد و در جهان امروزه برادروار زندګی کنیم!وبه دشمنان وطن برزمیم!
سورگل از پکتیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است