روابط اسلام آباد-واشنگتن به حالت عادی بازمی گردد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۱    ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ کد خبر: 144338 منبع: پرینت

وزیر دفاع آمریکا ضمن اعلام اینکه واشنگتن نگرانی از بابت افزایش روابط اسلام آباد- پکن پس از تعلیق کمک های خود به این کشور ندارد، گفت: احیای مجدد روابط آمریکا با پاکستان سالها زمان می برد.

به گزارش اکسپرس نیوز، متعاقب تعلیق کمک های 225 میلیارد دالری آمریکا به پاکستان و افزایش فشارها بر اسلام آباد از جانب واشنگتن، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا طی اظهاراتی اعلام کرد که جای هیچ گونه نگرانی نیست چرا که پاکستان هنوز هیچ اشاره ای مبنی بر قطع ارتباط با ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان نکرده است.

وی تاکید کرد: اسلام آباد همچنین اشاره ای به بستن حریم هوایی خود به روی پروازهای جنگنده های آمریکایی و همچنین بستن مسیر های زمینی که تسلیحات و ادوات نظامی از طریق آن منتقل می شود، نکرده است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت که کمک های مالی خود به پاکستان را با شروع تلاش های این کشور در مبارزه با تروریسم، احیا خواهیم کردیم.

ماتیس در ادامه تاکید کرد که واشنگتن هیچ نگرانی از افزایش همکاری های اسلام آباد با پکن پس از قطع حمایت های خود از این کشور ندارد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که سال ها طول می کشد تا روابط واشنگتن- اسلام آباد دوباره به حالت عادی خود بازگردد.

لازم به ذکر است که آمریکا روز پنج شنبه به صورت رسمی 225 میلیون دالر از کمک های خود را به پاکستان به حالت تعلیق در آورد.

به گفته مقامات آمریکا، تا زمانی که اسلام آباد با طالبان افغانستان و شبکه حقانی به طور جدی برخورد نکند، اعطای این کمک های مالی همچنان به تعویق خواهد افتاد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است