شورای حقوق بشر خواستار آزادی فعالان عربستانی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۶/۱۰/۱۴ کد خبر: 144263 منبع: پرینت

کارشناسان 'شورای حقوق بشر' وابسته به 'سازمان ملل متحد' خواستار آزادی ده ها نفر از مبلغان، فعالان حقوقی و نویسندگان عربستان که از ماه سپتامبر (سنبله- میزان) در بازداشت هستند، شدند.

به گزارش شبکه خبری 'بی بی سی عربی'، این کارشناسان در بیانیه مشترک اعلام کردند که بیش از 60 شخصیت دینی، نویسنده و روزنامه نگار و فعال حقوقی بشری برجسته عربستان از سوی دولت این کشور بازداشت شده اند.

دولت عربستان وجود زندانیان سیاسی در زندان های این کشور را تکذیب می کند، اما مسوولان بلندپایه سعودی اذعان کرده اند که نظارت بر فعالیت فعالان حقوقی و اجتماعی برای حفظ ثبات اجتماعی ضروری است.

کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند که این فعالان به دلیل اهتمام به حقوق مدنی و سیاسی خود به شکل مسالمت آمیز، بازداشت شده اند.
سازمان دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل نیز اقدام عربستان برای بازداشت فعالان این کشور را محکوم کرده اند.

کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند که مقام های عربستان مدافعان از حقوق بشر را تنها به این دلیل که از حقوق خود مبنی بر آزادی بیان و برگزاری تجمعات و اعتراض ها را دفاع می کنند، بازداشت کرده اند و به دنبال انتقام گیری از آنها هستند.

در بیانیه کارشناسان شورای حقوق بشر همچنین آمده است که عربستان در سال 2016 به عنوان عضو شورای حقوق بشر انتخاب شد، در حالیکه این کشور به بازداشت اجباری، ظلم به مدافعین حقوق بشر و منتقدان می پردازد.

این بیانیه همچنین به بازداشت 200 شاهزاده، مسوول و بازرگان عربستانی که از ماه نوامبر در هتل 'ریتزکارلتون' ریاض بازداشت هستند، به بهانه شعارعربستان در مبارزه با فساد اشاره ای نشده است.

این درحالی است که مقامات عربستان ده ها نفر از این بازداشتی ها را تنها پس از تسویه حساب مالی با آنها آزاد می کنند و افرادی همانند 'ولید بن طلال' از ثروتمندترین شخصیت های عربستانی هنوز تن به تسویه حساب مالی با دولت این کشور نداده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
حقوق بشر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است