معترضان پاکستانی: محتاج کمک هیچکس نیستیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ کد خبر: 144181 منبع: پرینت

توییت تحقیرآمیز رییس‌جمهور آمریکا و تعلیق کمک‌های مالی این کشور به پاکستان، موجی از نارضایتی را در این کشور جنوب آسیا به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، معترضانی علیه دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا به خیابان‌های کراچی آمدند و آدمک او و پرچم آمریکا را سوزاندند. معترضان پلاکاردها و نوشته‌های "دیگر ترامپ نمی‌خواهیم" در دست داشتند.

خشم پاکستانی‌ها با توییت اخیر ترامپ برانگیخته شد. او نوشته بود: ایالات متحده آمریکا با حماقت بیش از 33 میلیارد دالر طی 15 سال گذشته به پاکستان کمک کرد و آنها چیزی جز دروغ و نیرنگ تحویل ندادند و گمان کردند که رهبران ما نادان هستند. آنها پناهگاه‌ های امن به تروریست‌هایی دادند که ما در افغانستان آنها را تعقیب می‌کنیم و کمک اندکی کردند. دیگر کمکشان نمی‌کنیم.

محمد انیس خان، دانشجوی حقوق از اسلام‌آباد می‌گوید: برای پاکستانی‌ها تحقیرآمیز است که حرفی در توییت ترامپ می‌شنوند که کاملا با واقعیت متفاوت است. پاکستان میلیاردها روپیه هزینه کرده و سربازان بسیاری را در راه جنگ با ترور از دست داده است.

برخی از پاکستانی‌ها معتقدند کمک مالی آمریکا در حقیقت آنقدر که آمریکا مدعی است چشمگیر نیست.

یکی از معترضان می‌گوید: آن کمکی که آمریکایی‌ها به ما می‌کنند قابل مقایسه با حجم تلفات ما نیست.

برخی دیگر معتقدند که پاکستان اصلا به کمک واشنگتن نیازی ندارد. یکی از معترضان تاکید داشت: ما گرسنه کمک مالی آنها نیستیم. کشور ما محتاج کمک هیچکس نیست. اگر ترامپ پیشنهاد کمک به پاکستان را می‌دهد، ما پولش را توی صورتش پرت می‌کنیم.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است