عطامحمد نور: بیدی نیستم که با فوت حکومت بلرزم
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۳۴    ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ کد خبر: 144148 منبع: پرینت

ترس حکومت از نفوذ من است، ترس اینهاازجرات من است، ترس اینها از توانایی و عیاری من است، ترس اینها از انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عطامحمد والی بلخ در این نشست خبری شنبه 9 جدی 1396 در بلخ گفت: وقتی من این همه نقش در این حکومت داشتم. طرف مذاکره بودم. حزب ما کاندید داشته، وزیر ما یک طرف معامله است . پس کی می تواند مرا برطرف کند؟ مگر تفاهم. اگر رییس جمهور منتخب می بودی، من ناکام می بودم از مامور تا وزیر را هر لحظه می توانی برطرف کنی ولی وقتی من یک طرف معامله هستم بدون مشورت من نمی توانی من را برکنار کنی!

وی افزود: خبر داشتم که روز دوشنبه می خواهند این موضوع را اعلان کنند. از آنها خواهش کردم که اعلان نکنید من برگی نیستم که با امضای تو آمده باشم و با امضای تو برکنار شوم. بیدی نیستم که با فوت تو شمال بلرزد. من کسی نیستم که مانند دیگران که برکنارشان کردی و خانه نشین ساختی صدا بلند نکنم و مردم من از من حمایت نکنند. من نوکر مردم هستم و مردم مرا می شناسند و جز خدمتگزاری به مردم هدفی ندارم پس می ایستم. من آنچنانی که قهرمانانه آمده ام در رکاب و پای مردم بوده ام و خدمت کرده ام تا آخرین مرحله پیش می روم. ترس اینها از نفوذ من است، ترس اینهاازجرات من است، ترس اینها از توانایی و عیاری من است، ترس اینها از انتخابات ریاست جمهوری است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطامحمد نور
شمال
نظرات بینندگان:

>>>   ملت در کنارت است.
غنی آمده از غرب و بی خبر از شریعت وعرف
اتمر خادیست
ستانکزی خلقی
اینها از 40 سال پیش با مجاهدان و آزادگان دشمن بودند.
ایستادگی تا نجات وطن از طالب و داعش

>>>   با وجود ابن همه مردم داری ونه ترسی وسخاوت وجود وکرم و... اقای نور یکبار باید اعتراف نمایند!
من از بیگانگان هرگز ننالم
که با کن هرچه کردان نااشنا!!!کرد
با این تعبیر میشود هم از همسنگران ویارانش معذرت خواسته باشند وهم تعداد از جیره خواران عبدالله مانند انحینر داود انگلیسی وامر چوبان وکریم ارشد وسید اکرام و...را تنبیه نمایندبه دنبالفضله های دجال نه دوند وخود را درکنار ملت قرار دهند حال دوخط واضح رسم شده خط دیندار ها واشخاص با ایمان وصف تکنوکراتها ومزدوران وتورید کنندگان جان کیری هرکه درصف اول اند ولو قلبی باشدفلاح ورستگاری نصیب شان میشود و انهای که در خط دجال می ایستند حتما خسرالدنیا والاخره میگردند دیگر در پهلوی ملت جا ندارند وخوار وذلیل میگردند
قاری مستقیم

>>>   ذبیح الله محبوبی
از گفته های استاد محترم ما هم حمایت میکینم.و با او هستیم.

>>>   نور صاحب فراموش کردی که قدرت بدست دولت نه بلکه بدست امریکاه است او میخواهد ترا بر کنار سازد مگر از قدرت امریکاه میلرزی اگر قبول نکنی میدانی که چی میشود
چرخه بدست کسی دیگری است نا خق غر میزنی

>>>   زنده با قهرمانان دلیر وسنگر داران وطن .مرگ بروطنفروشان مزدور استادعطا ما با تمام نیرو مردمی خویش با توهستیم
احمدازکابل

>>>   او عطا از خدانمی ترسی .سخن می زنی که تمام افغا نستان خودت فتح کرده باشی .بخدا قسم که مه خجا لت می کشم که انقدر لاف می زنی . اکر خوب فکر کنی طالب را شما کلان کاران جهاد از بین نبردن .امریکاطالب را از بین بردو بعدا شمااقایون را به سر قدرت اورد. ودرغیر ازان در سوراخ پنچشیر باقی می ماندی و یا به طرف روس ها فرار میکردی. بس اینقدر لاف اکر مردم بیچاره خودت را چیزی نمی کویند.وجدان داری و یانی .
رحیم از مزار جا ن

>>>   حمایتت میکنیم جناب درخدمت استادبزرگواراستیم کابل جان %80 جوانان منتظر یک اشاره تواستند اگر قرارباشد سربازگیری شروع شود همه به یک صدا خودرا میرسانند من منحیث یک جوان میگویم که از توپ طیاره وغیره ترس نداریم یک خشتک کشال سال ازدوازده ماه بنام طالب جنگ کرده میتواند من نمیتوانم اگر نتوانم باید زنده نمانم مرگ هزار مرتبه بهتر ازاین است.
بااحترام
امپراطوری خشم

>>>   عطا چور همه میداند که شبشی دزد هستی و اثر از علم ودانش در وجود نداری و به ان چند دزد ولندغر مناز که در دور وپیشت ایستاده است در این چهل سال همه میداند که تو کی هستی جنرال شش ستاره نیست که اینقدر ګلون پاره میکنې بیاد داری که نزدیک بود دوباره در رحم مادر درایدتو عسکر کسی هستی که موتر لندکروزر را همرایی خر تبادله کرده بود کدام تاریخ نداری روزی نشود که باهمین همه غوغای خود از کولاب لاولهب را شروع نمایی

>>>   Badry gedeeld.

هموطنان ارجمند متوجه ناقلین تازه وارد در شمال زیر نام کوچی باشید .
دولت شوونیست و پیروان سنت اوغانوالی حاکم در قدرت سیاسی اوغانستان تصمیم گرفته اند در همه آستان های شمال به نام کوچی ها ، قبایل آنسوی سرحد را جا به جا نموده با احکام غیر قانونی برای این ناقلین تازه وارد زیر نام کوچی شناسنامه توزیع نماید . شرط گرفتن شناسنامه ناقلین تازه وارد هم تصدیق یک کوچی شناسنامه دار و تصدیق سرخیل یا کلان کوچی هاست . ( روباه را گفتند شاهدت کیست گفت دمم ) یک کوچی کوچی دیگر را تصدیق می کند که او هم از همین یا از فلان آستان است . این است قانونیت، اوغانیت و اسلامیت .
پیامد این کار دولت شوونیست کوچی ها مستقر در کابل چنین است که در انتخابات پوشالی آینده از هر آستان شاید یک یا دو کوچی را بر علاوه دیگر کوچی های انتصابی به نام وکیل منتخب کوچی ها در مجلس نماینده گان جا به جا نماید ،تا تصمیم های مجلس را برابر با خواست ارگ و شوونیست های حاکم در قدرت عیار نمایند .
با وجود اینکه ده ها ناقل سلیمانکوهی طالب دوست شمال امروز عملا در مجلس نماینده گان حضور دارند و سیاست طالب سازی را در همه عرصه های سیاسی ، نظامی ، فرهنگی و اجتماعی در عمل پیاده می کنند ، باز هم عطش این دولت کوچی ها در کوچی گری فرو نه نشسته است .
دولت کابل این پلان نهایت زیرکانه و خطرناک را گرفت استه و با چنین نیرنگ ها ، حیله ها و کوچی گری ها می خواهد در آینده زمام امور را کاملا در دست گیرد .
با چنین فرمان غیر قانونی که هیچگونه اساس اداری و پرنسیپ های قبول شده توزیع شناسنامه در آن دیده نمی شود ، همه صوبه سرحدی ها می توانند شناسنامه اوغانی بگیرند و کسی هم پیدا نخواهد شد بپرسد که قانون و قانونیت چی شد ؟

>>>   راست میگوید.
او آنچنان درخت محکم است که اگر هزار نفر سرش بالا شود، نه آخ می کشد و نه چپه میشود.

>>>   ما به همچو شخصیت های که از هویت، فرهنگ، زبان و تاریخ خود دلیرانه دفاع میکند نیاز داریم نه به هویت باختگان و معامله گران !
هر غیرافغانیکه خود را افغان مینامد و حاضر میشود هویت ( افغان) پشتونی را بپزیرد نابود باد !

>>>   Amirzada
موج سواری استاد عطا در نبرد قدرت

اوضاع کشور در حال انکشاف فرا تر از خواستهای محدود والی بلخ از ارگ بسوی موج بزرگ خواستهای مشروع و سرکوب شده میلیون ها انسان در شمال، جنوب، شرق و غرب تبدیل شده است. از بخت نیک استاد عطا بر این موج هیبتناک مردمی سوار است و بسوی ارگ کابل در حرکت است. حالا زمان آن رسیده که استاد نور این موج عدالت طلب و قدرتمند را در گفتگوها با جامعه جهانی و ارگ مدیریت کند.

>>>   Baha
شماری از استاد عطا طلب معجزه می کنند که یک شبه نظام را تغییر بدهد، حکومت را چپه کند، فدرالیسم بیاورد، موضوع شناسنامه را حل کند، سرود ملی را تغییر بدهد، نام بلخ را خراسان بگذارد، سیستم صدارتی بیاورد و اگر اینها را به تنهایی انجام نداد، دروغ می گوید معامله می کند، ما را می فروشد، اما هرگز نمی گوییم ما خود چقدر نقش خواهیم داشت و چه کرده می توانیم در کنار استاد عطا ؟
همان شعار پردازانی که از آقای نور اینهمه را می خواهند هنوز در زادگاه خود نتوانستند جای پوهنتو ن تنها یک واژه بنویسند (دانشگاه)

>>>   Ariaie
همان موج را كه در زمان انتخابات در حمايت از داكتر صاحب عبدالله راه انداختيد ، اكنون دو برابر ان را براى حمايت از استاد عطا بايد راه بيندازيد چون خواست اصلى استاد اين است كه چرا باند چند نفره ارگ دروغ گفتند و فريب كارى نموده اند. استاد خواستار اجراى توافق نامه است ، خواستار تغير است. اين خواسته ها زمانى جامه عمل مى پوشند كه همه يك صدا ، قاطعانه و بدون لغزش از هر قوم و گرايش در حمايت استاد و اين خواسته هاى برحق ايستاده شويم. ياد مان باشد استاد يك شخصيت مردمى است نه يك ارگان . و نيروى او همه ما منحيث مردم هستيم و اين نيرو بايد هميشه در صحنه اماده باشند.

>>>   Faiq
هنر مذاكره(Art of Negotiation)بر ما امر ميكند كه تفنگت را بردار تا گپت را بشنونند! سياست بدون #تفنگ و تفنگ بدون سياست در #اوغانستان كاربرد دينامكي ندارد و محكوم به باخت، باخت است. مذاكره كننده گان گرامي تفنگ(#قدرت_سخت)تان را فراموش نكنيد!

>>>   Tamkin
توانایی استاد عطا را بابت تبدیل نمودن یک بحران به یک فرصت برای مطرح کردن مسایل بنیادین در حوزه قدرت افغانستان باید ستود. او امروز مسایلی را مطرح کرد که معامله گران بی همت و مزدور در ۱۷ سال گذشته جرئت حتی دهن باز کردن در مورد آنهارا نداشتند. تغییر قانون اساسی و تقسیم قدرت بخاطر جلوگیری از متمرکز شدن آن به دست دیوانه های قبیله چون غنی چیزی است که هم خواست قهرمان ملی بود و هم خواست حوزه یی که استاد عطا امروز از آن نمایندگی می نماید.

>>>   دیروز مقاومت کردیم و در برابر زورگو سر تسلیم فرود نیاوردیم، در فرجام با حفظ شرف و عزت خویش به اقتدار سیاسی رسیدیم.
۲. در جلسه بن توافق به تسلیمی نمودیم خوار و ذلیل شدیم.
هر آدم عاقلی میتواند تشخیص بدهد که سختی مقاومت را انتخاب کند بهتر است یا ذلت تسلیمی را.

>>>   اشرف غنی دنبال نابودی کشوروسران تاجیک ازبک وهزاره است وبرای امنیت واقتدارکشورنیامده است طالب پروراست معلوم هست یک ریس جمهوراگرفکرخدمت داشته باشدافرالایق وتوانگرکه ضددشمنان کشوراست راازکارشان برکنارنمیکندبلکه به تعدادشان میفزایدغنی بایدهرچه زوتربایدنابودشود مردم اماده باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است