هویت ستیزی و تصفیه قومی، یگانه آجندای اشرف غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ کد خبر: 143985 منبع: پرینت

قانون ثبت احوال نفوس و توزیع شناسنامه های الکترونیکی در سال 2014 طبق خواست ملت افغانستان بعد از طی مراحل قانونی، بعد از تصویب مجلس نمایندگان، بعد از تایید مجلس سنا و بعد از توشیح اشرف غنی احمدزی نهایی و مرعی الاجرا شد و قانونا روند توزیع آن باید آغاز و تکمیل می شد اما تعدادی محدود از مزدوران و فرمانبرداران پاکستانی بنابر حس برتری جویی در مقابل تمام این پروسه های قانونی صدای مخالفت بلند نمودند و خواهان تغییر در این قانون شدند. متعاقبا اشرف غنی احمدزی طبق آجندای قومی اش به فرمایش یک مشت از تفرقه افکنان حکم اش را لغو و تمام پروسه قانونی را باطل نمود و طی حکم جداگانه خواهان تعدیل در این قانون شد.

خلاف تمام موازین قانونی و انسانی این قانون نهایی شده و توشیح شده یک بار دیگر به مجلس نمایندگان راجع شد تا طبق میل غنی احمدزی و تعدادی از انسان نماهای بیگانه پرور تغییرات بنیادی در این قانون ایجاد شود. مجلس نمایندگان با تمام نارسایی ها و ناهنجاری هایش منافع علیای کشور را در نظر گرفته و هرگونه تغییر و تعدیل در قانون ثبت احوال نفوس را غیرقانونی دانسته است. سیلی محکم به روی غنی احمدزی و سایر نفاق افکنان کوبیدند و این قانون دوباره به مجلس سنا فرستاده شد. بالاخره مجلس سنا در تقابل با مجلس نمایندگان علیه مصوبه مجلس نمایندگان و در هماهنگی با ارگ خواهان تغییر این قانون شدند که ایجاد کمیته مختلط را در پی داشت.

کمیته مختلط که متشکل از 8 عضو مجلس نمایندگان و 8 عضو مجلس سنا می باشد قرار بود تا در روشنی احکام قانون اساسی و سایر قوانین نافذه کشور مشترکا روی تغییر و تایید این قانون بحث می کردند اما متاسفانه همانگونه که سارقان اراده ملت ارگ را غیرقانونی در اختیار گرفتند اینبار در برابر نمایندگان ملت نیز دست به خیانت و جعل کاری زدند. این کمیته مختلط مکلف بود تا در هماهنگی و همکاری مشترکا در حضورداشت تمام اعضای شانزده گانه این کمیته به حل و فصل قانون ثبت احوال نفوس می پرداختند اما براساس جعل و تقلب و متکی بر حس تمامیت خواهی که از ارگ سرچشمه گرفته بود کمیته مختلط بدون حضورداشت تمامی اعضایش فیصله یک جانبه و غیرقانونی نمود.

نتیجه را اینگونه می توان گفت که خوشبختانه اقوام شریف، برادر و برابر افغانستان خواهان صلح، ثبات، همدلی و همدیگر پذیری هستند اما آنچه که دردناک است این است که تقابل اقوام، تصفیه اقوام و حتی شاخه بندی قوم شریف پشتون تحت نام غلجایی و درانی و نهایتا تجزیه افغانستان یگانه آجندای اشرف غنی احمدزی است که با بکارگیری آن می خواهد بقا و حضور اش را برای یک بار دیگر در ارگ حفظ نماید اما انجام این کار نتیجه خیلی سنگین را به دنبال خواهد داشت.

نهایتا تغییر، تعدیل و هرنوع عملکرد غیرقانونی در قبال قانون ثبت احوال نفوس در مغایرت آشکار فیصله ها، مصوبات و حتی حکم ریاست جمهوری قرار گرفته است و این روند به شکل بی سابقه و خیلی خطرناک اختلافات قومی را افزایش خواهد داد که آنگاه کنترل آن از توان شخصیت های تقلبی، باد آورده شده و جعل اندیش خارج خواهد بود و ملت افغانستان را یک بار دیگر در آستانه جنگ های قومی، فرقه ای و سمتی قرار خواهد داد.

محمدجواد رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
هویت ستیزی
نظرات بینندگان:

>>>   Lalee gedeeld.
تغیر نام افغانستان ، اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی است. زیرا این نام، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.
درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

>>>   Lalee
امروز در زیر نام واژه افغان Afghane در صفحه ویکیپدیا برخوردم ،تعریف های زیر از هویت ملی خود خواندم که، از هیچکدام آن نمیباشم.
من این جا نمی خواهم مباحثاتی نژادی و نژادپرستانه را دامن بزنم، چون از آن چیزی که نفرت دارم نژاد پرستی میباشد. اما این یک تذکری به آنهایی میباشد که امروز حتماً میخواهند واژه را بنام افغان در شناسنامه های ما درج نمایند.
سه چیز اینجا ذکر شده است
1- افغان اسم نژاد سگی میباشد که در کشور های آسیایی میانه زندگی میکند و چیزی جالب که اینجا خواندم که،اسم این سک از طرف انگلیس ها به حیث نژاد ثبت شده است.
2- قبایلی پشتون که در کشور های افغانستان و پاکستان زندگی می کنند.
3- یک نوع چرس (حشیش) که در افغانستان تولید میشود.

حالا من نه سگ تازی هستم که انگلیس ها اسم او را افغان نامیده اند، نه جز قبایل پشتون و نه چرس هم در زندگی خود کشیده ام چی برسد که اسمم چرس نامیده شود.
این جا از مسولین که حتماً اسم افغان را در شناسنامه من ثبت می کنند، خواهش داریم که تعریف های را که با من هیچ رابطه‌ای ندارند از ویکیپیدیا حذف کنند. تا فردا اگر من جایی خود را به اسم افغان معرفی دارم با چیزی های که در بالا ذکر شد عوضی گرفته نشوم.

>>>   Khurasani gedeeld.
توطیهٔ جدید ارگ؛
برای تقسیم هویت تاجیک ها و ازبیک ها به دهها هویت قومی، جهت تثبیت اکثریت جعلی پشتون ها( افغان‌ها) در افغانستان.
رئیس جمهور با صدور فرمان و ایجاد کمیسیون برای تهیه لیست اقوام افغانستان در شناسنامه های جدید شمشیر جراحی به دست گرفته و ما را هدف قرار داده است.
اسناد رسیده از ارگ ریاست جمهوری حاکی از آن است که تیم فاشیسم قبیله برای تقسیم هویت تاجیک ها و تثبیت اکثریت افغان‌ها ( پشتون) طی فرمانی دستور داده است تا تاجیک ها را به بیش از سی گروه قومی تقسیم نمایند و به این ترتیب این اکثریت قومی را به اقلیت های متعدد تقسیم و معرفی کنند.
هدف از این طرح تقسیم هویت تاجیک ها و ازبیک ها به خرده هویت ها و تثبیت اکثریت افغان ( پشتون) در افغانستان می باشد.
جوانان عزیز
تنها راه جلوگیری از این طرح شیطانی دفاع و حمایت از قانون شناسنامه ها مصوب مجلس نمایندگان است و بس.
ادامه سکوت نمایندگان ما در حکومت و دولت در برابر این شرارت ها و فتنه انگیزی ها شرم آور و ذلت بار می‌باشد

>>>   محمد اسلم سلیم
هویت من ، هستی من !
ملتم تاجیک ، هویتم خراسانی !
وقتی می خواهند ملتی را نابود شود ، قتل ها وکشتار های جمعی و زمین سوزی ها کار ساز نیست ، زیرا همه سردمداران جنایتکار درتمام جهان این شیوه و روش را تجربه کرده اند.
شیوه و روش جدید نابودی یک ملت حذف هویت شان است که در کشور ما فاشیزم اوغانی می خواهد ، که شیوه و روش را تجربه کند ، هویت من تاجیک ، ازبک و هزاره و بلوچ را حذف و برای من هویت جعلی اوغانی بسازد.
این هویت در فراز ونشیب های تاریخ چند هزار ساله شکل گرفته و به این آسانی هم با یک روش احمقانهء اوغانی ، هیچ نیرویی توان حذف وتغیر آن را ندارد .
من تاجیک ، من هزاره و من ازبک هیچگاه تن به این ذلت نخواهم داد که هویت من که همه هستی من است حذف شود.
تاجیک ها ، هزاره و ازبک ها هر مامور حکومتی و هر نماینده مجلس : باید بدانند که اگر پا به پای فاشیزم اوغانی در تحقق حذف هویت و تغیر آن هستید درین صورت حق رای تغیر در رابطه به هویت یک ملت و ملیت را و حق نمایندگی از من تاجیک ، هزاره و ازبک را ندارید.
هویت من تمام هستی من است .

>>>   Salam
من هم شخص را اينجا مخاطب قرار داده ام . عدالتخواهى قوم پرستى نيست ، قوم پرستى آن است كه قوم خود را بر تر از ديگر اقوام بدانى و حق حكمراوايى را تنها حق قوم خود . يك قوم سه سده است كشور را حق خود مى داند ، نام كشور ،،پول ، درفش ، سرود ملى ، تمام واژه هاى رسمى و نامگذارى ها ووووووو را فقط به خود اختصاص داده است و اكنون مى خواهند نام اوغان را هم بر همه به زور تحميل كنند !
ما كى مى گويم ما همه مساوى ايم و برابر !

>>>   افغان هویت قومی است نه ملی، درج واژه قومی افغانستان را به ملت شدن نمی رساند. این هویت تحمیلی را قبول نداریم و ما از خود هویت داریم.
#احمد_شاه_فرید

>>>   Raheel
هویت فروشان و آنهایی را که از هویت و عزت خود و مردم خود دفاع می کنند، از دربار تا بازار و از مجلس نمایندگان تا سنا باید دنبال و نشانی کرد. همنوایی با این تحمیل حساب خودش را دارد؛ خاموشی در برابرش این تجاوز جنایتکارانه نیز کمتر از همنوایی با جنایتکاران نیست.
تنها ایستادگی در دفاع از منافع جمعی است که می تواند معیار شرافت و عزت کسی باشد- برای منافع شخصی هر موجود جانداری می تواند بجنگد!

>>>   Salam
كدام احمق در كجاى تاريخ و آنتروپولوژى خوانده است كه تاجيك ، هزاره ، ازبيك و ايماق و هندو ........از نسل پشتون ( افغان) است . پذيرفتن هويت جعل ، تهمت كردن است !

>>>   از وکلای بدخشان می خواهیم که از هویت مردم شمالی بزرگ هم دفاع کنند.

یاد دهانی!
این روز ها بار دیگر بحث توزیع شناسنامه های برقی بالا گرفته است که جزچند تن از وکلای با وجدان مردم سلحشور و آزاده ی بدخشان همه وکلای دیگر مهر خاموشی بر لب نهاده اند. من منحیث یک جوان از این وکلا ابراز سپاس و قدر دانی می کنم و از این وکلای با وجدان خواهش می کنم که به جای وکلای مردم ولایات پروان، کاپیسا، پنجشیر و کوهدامن زمین نیز صدای شان را در مجلس بلند کنند چون از دید من مردم پروان، کاپیسا، پنجشیر و کوهدامن در مجلس نمانیده ی فعال و بیدار ندارند که از هویت مردم خویش در موقع حساس دفاع و در داخل مجلس نمایندگان در بحث هویت صدای شان را بلند کنند.
پ.ن:- جا دارد از جوانان بدخشانی نیز بخواهیم که در قسمت رساندن این پیام به وکلای خویش پل ارتباط شوند.
احمد ذکی زاهد

>>>   بخاطر عدالت قلابی قوم خود را در هزار مشکل غرق کردید و خود شما منفعت شخصی را دنبال میکنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است