افغان، هویت قومی است نه ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۶/۱۰/۹ کد خبر: 143917 منبع: پرینت

# فرهنگستان پنچشیر
# روند پاسداری از ارزشهای ملی
#جنبش مدنی تامین عدالت اجتماعی
اعلامیه مطبوعاتی نهاد های مدنی، اجتماعی و شهروندان کشور در اعتراض به توزیع شناسنامه های برقی و تایید فرمان غیر قانونی رییس حکومت بنام وحدت ملی از سوی کمیته مختلط شورای ملی!

توزیع شناسنامه های برقی که یک روند قانونی و ملی می باشد، متضمن مزایای چون تثبیت دقیق جمعیت کشور، تضمین شفافیت در انتخابات، کاهش جرایم و دغدغه های امنیتی، تعین دقیق بودجه ملی و کسب اعتبار جهانی برای افغانستان برخوردار می باشد علیرغم تصویب این قانون از سوی شورای ملی و توشیح آن توسط رییس حکومت وحدت ملی ،همینطورتایید دادگاه عالی و فیصله شورای وزیران که حکومت وحدت ملی را ملزم ومکلف به توزیع آن می ساخت.

اما سران حکومت وحدت ملی بصورت غیرقانونی و با ترفند های سیاسی غیرمردمی تحت فشارمشتی ازحلقات متحجر وتمامیت خواه قومی قانون ثبت احوال نفوس تایید شده را با فرمان تقنینی تعدیل نموده و خلاف خواسته های اکثریت شهروندان کشور واژه افغان را که نشان دهنده هویت قومی است بالای سایر اقوام تحمیل می‌نمایند.

در حالی که هویت حق خداداد برای تمامی انسان ها بوده ونشان دهنده زبان، تاریخ وفرهنگ مشترک جمعی انسان ها می باشد اما حکومت با شبیه سازی قومی وتحمیل هویت جعلی یک قوم خاص در حال حذف سایر هویت ها بوده و با این روی کرد به دنبال گسترش اقتدار قومی در کشور می باشد. این مسله نهایت خطرناک وغیرقابل پذیرش بوده وزمینه را برای عمیق تر شدن هرچه بیشترتضاد های قومی و بحران سیاسی اجتماعی درکشورفراهم می سازد.

بنا براین ما خواسته خود را ازحکومت وحدت ملی قرار ذیل مطرح می داریم.
• ما جدا خواهان توقف توزیع چنین شناسنامه یی هستیم که به جای وحدت، تنش ونفاق را میان اقوام می افگند.
• توزیع شناسنامه های برقی یی که در آن هویت قومی تحمیلی درج شده باشد، خلاف خواست های برحق اکثریت شهروندان کشوربوده وما جدآ مخالف آن می باشیم.
• ارگ به جای تقسیم وتجزیه اقوام غرض بزرگ نمایی قوم خاص ، باید روی سرشماری دقیق نفوس کشورمبادرت ورزیده تا جمعیت واقعی کشور معلوم گردد.
• ما خواهان توزیع شناسنامه های برقی مطابق قانون توشیح شده بوده وفرمان تقنیی ارگ ریاست جمهوری را غیرقانونی می دانیم.

و من الله توفیق
مصطفی آریا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شناسنامه
افغان
نظرات بینندگان:

>>>   تاجیک ها ۱۲٪نفوس کل کشور را احتوا می کنند ؟؟؟؟؟
بی خبر

>>>   افغان هویت ملت افغان است و شما مجبور نیستین که افغان باشین بروید به ملکهای آبایی تان بطور مثل تاجکستان ازبکستان ترکمنستان و غیره .

>>>   افرین این خارجی ها ... که بخاطری رسیدن به اهداف شان عجب بازی های را توسط پست ترین مردم جامعه دنبال میکنن .... و خود شان سیاه پوستان را به اماکن خود نمیگذاشتن هههه آغا جان هویت ساخت و نسب ثابت کردن هزارها سال را در بر میگیرد در ۱۵ سال باد آوردگی نمیشه فرمایش داد .‌.. تبارهای دیگری از شما با رسوخ تر اصل تر شناخته تر نیز در گذشته بودن که در جغرافیای به نام افغانستان یعنی افغان میزیستن ... پدر کلان هایتان بود ... شاید به آنها احترام نداشتید

>>>   ای چای ناخوردهگان زود کنید تذکره بگیرید! گرزیهای تزاری نگیرند وبرود به دامن وطن روس!
در 100 سال گزشته تاجکان بر ضد روس چپ ماند .افسوس به چنین قوم!!!!!!!!! تا که در نتیجه جهاد نیمه ازاد شد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است