دومین دهلیز هوایی افغانستان-هند افتتاح شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۶/۱۰/۶ کد خبر: 143787 منبع: پرینت

مراسم گشایش رسمی دومین دهلیز هوایی افغانستان-هند برگزار شد.

قرار است در نخستین پرواز دومین دهلیز هوایی افغانستان-هند 40 تن محصول تجارتی به هند منتقل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، دومین مسیر دهلیز هوایی افغانستان – هند امروز چهارشنبه 6 جدی 96 با حضور سرور دانش معاون دوم رییس جمهور، خان جان الکوزی معاون اتاق های تجارت و صنایع، مشاور ارشد رییس جمهوری، معین وزارت خارجه، تجار ملی کشور، مسوولین اداره هوانوردی، روسای اتاق های تجارت، مسوولین میدان هوایی کام ایر و نمایندگان سفارت هند در کابل افتتاح شد.

سرور دانش معاون دوم رییس جمهور در افتتاح این دهلیز هوایی گفت: شاهد یک برنامه مهم در جهت توسعه روابط اقتصادی و تجارتی کشور با کشورهای منطقه هستیم و حکومت دارای پالیسی روشن و جامع اقتصادی در این رابطه است.

معاون دوم رییس جمهور بیان کرد که در سفر ماه گذشته اش به ولایت ممبی کشور هند، با والی این ولایت ملاقات کرده است و طرف هندی نه تنها افزایش مناسبات تجاری موافقت کرده بلکه وعده داده است که شخصا موضوع را پیگیری خواهد کرد و وی هم اکنون در ممبی منتظر استقبال از ما است.

گفتنی است که در جریان گشایش اولین دهلیز هوایی با هند، 54 پرواز از میدان های هوایی کابل و قندهار به هند صورت گرفت و در آن یک هزار و 640 تن محصولات تجاری بازرگانان کشور شامل میوه تازه، میوه خشک، قالین و صنایع دستی به دهلی نو صادر شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
دومین دهلیز هوایی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است