صلح، جهاد و جهد است
صلح بعنوان یک راهکار برای خاتمه دادن به مشکلات و چالش های موجود در کشور تعقیب می شود چرا که روزانه ده ها مسلمان بر اثر حوادث جنگ و خشونت کشته و مجروح می شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۳۹۶/۱۰/۴ کد خبر: 143661 منبع: پرینت

صلح بعنوان یک راهکار برای خاتمه دادن به مشکلات و چالش های موجود در کشور تعقیب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد کریم خلیلی رییس شورای صلح صبح امروز دوشنبه 4 جدی 96 در مراسم حمایت علما از پروسه صلح گفت: هدف از برگزاری این جلسه در جریان قرار دادن علمای کشور از فعالیت های شورای صلح و شنیدن توصیه های مشورتی علما درباره صلح است چراکه به حمایت آنان در زمینه پیشبرد پروسه صلح نیاز اساسی داریم.

خلیلی بیان کرد: صلح یک موضوع مهم دینی و ملی و دیدگاه علما دراین خصوص مهم و راهبردی است؛ صلح بعنوان یک راهکار برای خاتمه دادن به مشکلات و چالش های موجود در کشور تعقیب می شود چرا که روزانه ده ها مسلمان بر اثر حوادث جنگ و خشونت کشته و مجروح می شوند در چنین شرایطی اگر تصمیمی در چهارچوب ارزش های دینی و منافع ملی منتج به ختم جنگ و ناامنی و برقرار ی صلح گردد اولین دستاورد آن نجات میلیون ها مسلمان از شر و مصایبی خواهد بود که بر آنها تحمیل شده است.

رییس شورای صلح، با بیان اینکه صلح یک جهاد و جهد است که از خونریزی میان مسلمان ها جلوگیری می کند اظهار کرد: نجات مسلمان ها از آفت و خسارت یک تکلیف شرعی است که به آن هدایت داده شده ایم و اگر جامعه روحانیون از صلح حمایت کنند یقینا برنامه صلح به واقعیت بدل خواهد شد و هیچ طرفی نمی تواند آن را تخریب کند.

وی بار دیگر بر لزوم صلح عزتمندانه با مخالفین مسلح تاکید کرده و گفت: شورای صلح بر حاکمیت و برقراری ارزش های پذیرفته شده نظر دارد و در کنار این به دیدگاه ملی مخالفان نیز احترام می گذارد.

خلیلی افزود: علما با استفاده از تریبون مساجد و منابر می توانند فضای کشور را بسوی صلح طلبی سوق بدهند و این فضا را رونق بدهند.

لازم به ذکر است که محمد کریم خلیلی به عنوان یکی از رهبران هزاره و معاون رییس جمهور سابق کشور از زمانیکه به عنوان رییس شورای صلح منصوب شده است، به امور مردم و مشکلات قوم خود کم توجه شده و بارها تلاش ورزیده است تا از زیر بار مسوولیت خطیری که بردوشش نهاده شده است شانه خالی کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلی
روحانیون
نظرات بینندگان:

>>>   خلیلی
وقتی صلح کاذب سرت را چون ربانی به باد داد آنوقت چگونه برایت بگویم که اشتباه کردی؟
صلح با کی
طالب 100% میخواهد و تو شله که بیا صلح کنیم
هیچ چیز را اگر از مسعود نیاموختی یک نکته را بیاموز که میگفت
تا زمانی با طالب میجنگیم که وادار به صلح شود
در جهنم ندامتت چه سود کند
هر هنری داری اینجا به کار ببند

>>>   این غ یهودی هم ننه در سیاست می داند و نه در امنیت ریس صلح باید شخص باشد که در گر نباشد شخص بی طرف با شد نه هزاره خدا زده

>>>   تفاوت حرف ها و نوشته های من با دیگران این است که دیگران می خواهند این «زخم» ها را پنهان کنند و یا با دادن چند تابلیت مسکن، درد آن را فراموش کنند...
مثلا می گویند: وحدت خوب است، جنگ بد است، نفاق را دامن نزنید، مسایل قومی را دامن نزنید، ما برادر هستیم و... ولی نمی گویند که چرا و چگونه به این حال مواجه شده ایم و راه علاجش چیست؟ چون در جامعه ما معمول این است که مرض را از مریض پنهان می کنند تا بی روحیه نشود!

اما من می گویم که جامعه ما به مرض «سرطان» گرفتار است و با پنهان کردن و مسکن خوردن جور نمی شود... باید راه علاج را از تشخیص مرض شروع کرد... حاکمیت ها چگونه بوجود آمدند، چگونه قدرت خود را تحکیم می کنند و مردم را از چه چیز های می ترسانند... یعنی در غرب، اول مریض را در جریان مرض او قرار می دهند تا برای مقاومت و مبارزه با آن آماده باشد!

ما باید تحمل شنیدن حقایق تلخ را داشته باشیم؛ در غیرآن با حواله مُهر و تاپه های ضد وحدت ملی، ضد پشتون، قوم پرست و... درد دل خود را تسکین می کنیم! ولی مرض و درد آن ادامه دارد

>>>   Lalzad
ترسانیدن از خارجی ها!
==============
حاکمان پشتون در طول یکصد سال گذشته کوشیده اند که خارجی ها را طرفدار خود و دشمن سایر اقوام قلمداد نموده و آنها را بترسانند... و چنین تبلیغ کرده اند که در صوردت عدم پذیرش حاکمیت پشتون ها توسط انگلیس ها و امریکایی ها سرکوب خواهند شد!

متاسفانه اقوام غیرپشتون هم از این تبلیغات ترسیده، از لابیگری با خارجی ها پرهیز نموده و دل خود را فقط با جاسوس گفتن و مزدور خواندن پشتون ها تسکین کرده اند... و در حالیکه پشتون ها را مزدور خارجی ها می دانند، خود شان مزدوری پشتون ها را «تحمل» کرده اند!

در همین یکصد سال گذشته کدام یک از اقوام غیرپشتون در مقابل این حاکمیت به مقابله برخاسته که از طرف غربی ها سرکوب شده باشد؟
صرفنظر از اینکه پشتون ها خود را اکثریت و صاحبان اصلی کشور و سایر اقوام را اقلیت و مهاجر گفته اند... و در تمام مقام ها و ارگان های غربی این «روایت» را پخش نموده و گسترش داده اند...
برعلاوه، سایر اقوام در کجای تاریخ رسمی افغانستان دیده می شود؟
کدام مقاله یا پژوهش قابل اعتباری در مورد نقش تاجیک ها و سایر اقوام در منابع غربی وجود دارد؟
آیا تمام رهبران و بزرگان اقوام غیرپشتون در تمام محافل و منابع و گزارش ها خود را «افغان» نه گفته اند (در حالیکه خارجی ها می دانند که افغان یعنی پشتون)؟

اگر اقوام غیرپشتون همت به خرچ دهند و در میدان مبارزه و مقاومت ایستاده شوند، هیچ قدرت غربی جرات و جسارت سرکوب آنها را نخواهد داشت؛ اگر کمی هم لابیگری و کار سیاسی صورت گیرد، وضع به سرعت تغییر خواهد کرد!

چون هیچ سندی وجود ندارد و یا هیچ مرجعی در غرب وجود ندارد که عاشق چشم پشتون ها و دشمن تاجیک ها یا سایر اقوام در کشور ما باشد... در اینجا احزاب مخالف، پارلمان و دهها مرجع قدرت و رسانه های مستقل وجود دارد که باید همرای آنها کار و لابیگری صورت گیرد؛ وضع اصلی و ترکیب جمعیت کشور به آنها تشریح شود و در جریان دقیق اوضاع قرار داده شوند...

متاسفانه یکتعداد دوستان ما آگاهانه یا ناآگاهانه این تیوری را تبلیغ می کنند که «همه چیز در اختیار غربی ها قرار دارد؛ یا همه چیز به مشوره آنها صورت می گیرد» و به این ترتیب «ارگ» را برائت داده و آب سردی بر روحیه مردم و مقاومت آنها می ریزند... در حالیکه این ها حق ندارند، در امور داخلی کشور ها مداخله کنند!
+ + +
خوشبختانه ماهیت اصلی این تبلیغات زهر آگین و توطیه ارگ نشینان در حال فرو ریزی است و مردم ما دیگر از این ترفند های ارگ نشینان نمی ترسند!

>>>   خاین ترین افراد جامعه خلیلی میباشد ومردم خود را برای چوکی فروخته است وشورای صلح در گذشته هم چیزی نبوده وحال طالب خلیلی را هیچ نمی شناسد .زره

>>>   بخاطر دادن چوکی بی صلاحیت دهن همه را بسته اند !!دراین نهاد چندین سال است که مدیریت آن به دست این و آن می افتد ولی گردانند اصلی آن ریس جمهور است آوردن صلح ربطی به موجودیت همچو نهاد های مصرفی ندارد. تو را خدا این برنامه مضحک را ببینید عآلما دین در آووردن صلح نقش دارد چند سال است که گفته میشود مردم به نآن و آب و سر پناه و کار ضرورت دارند شما عوام فریبی می کنید.
عوام فریبی میکنید یک پلان عقلانی که شرایط منطقه ساز گار باشد بیرون دهید . لعنت بر شما بی خاصیت ها .

>>>   اول به گذشته ها برگرد و استغفار کن و از مردم هزاره افغانستان به دلیل جفایی که به آنها در طی سالیان متمادی بر آنان روا داشتی معذرت خواهی کن. بعد صلح با دیگران را پی گیری کن. اول با خودت صلح کن بعد با دیگران

>>>   Mansoor Badry
۲۵۰ سال است که حاکم و فرمان روا هستید ، از شما آموختیم ! مردم عادی تان خبر نداشتیم و از پادشاهان تان یاد گرفتیم ، کور کردن برادر را از امیر دوست می خان ، وطنفروشی را از امیر عبدالرحمن خان ، پدر کشتن را از امیر امان خان ، قسم خوردن به ورق قرآن را از نادر خان ، خواب کردن را از ظاهر خان ، مال مردم خوری را از وزیرمامد گل خان ، چال و نیرنگ مردم فریبی را از داود خان ، استاد خود توسط بالشت کشتن را از حفیظ الله امین خروتی ، گریختن شبانه را از داکتر نجیب ، آدم کشتن را از ملا عمر ، شیر شدن را از کرزی ، نان خوردن و به نمک دان شاشیدن را از غنی کوچی .

>>>   Bakhtari heeft 4 nieuwe foto's toegevoegd.
صدور اعلامیه هزاران تن از عالمان دین در سرتاسر کشور بر سرکوبی حکومت اشرف غنی یهودی و خانمی عیسوی اش !

إِنْ جاهَداكَ عَلى أَنْ تُشْرِكَ بِي ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلا تُطِعْهُما وَ صاحِبْهُما فِي الدُّنْيا مَعْرُوفاً وَ اتَّبِعْ سَبِيلَ مَنْ أَنابَ إِلَيَّ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ.
ترجمه :
هرگاه آنها تلاش كنند (در این راه جهاد کنند) كه موجودی را شريك من قرار دهی كه از آن آگاهی نداری (بلكه می‏دانی باطل است) از آنها اطاعت مكن، و پيروی از راه كسانی بنما كه به سوی من آمده‏اند، سپس بازگشت همه شما به سوی من است و من شما را از آنچه عمل می كرديد آگاه می‏كنم.
عالمان دین بیان نمودن که از دسیسه‎های اشرف غنی یهودی و خانم عیسویش که متوجه این کشور و آئین مقدس این کشور است باید جلوگیری نمایم .
جنگ جاری، تلاش بخاطر نفاق مذهبی، دامن زدن به تعصبات قومی، زبانی و جنگ نیابتی برخی از کشورهای خارجی ، شماری از حلقات و به ویژه از طرف اشرف غنی یهودی و خانم عیسویش دامن زده می شود . باید جلوگیری نموده و جهاد را بر ضد این ملعدان اعلان میکنیم
همچنان حاجی ضیالحق به نمایندگی از علما گفت :
علما دین مقدس پاک اسلام آیابرای مان شرم نیست که ریس جمهور کشور یهودی و زنش عیسوی در یک کشوری مسلمان باشد ؟ آیا شرم آور نیست که یک ریس جمهور برای زنش از پول خون ملت کلیسا آباد کند ؟ به پاخیزید و حکومت یهودی اشرف غنی را از پا در آورید . علما زور شما زور الله است . پس زمانی که اینقدر قوت دارید خاموش نباشید . فراموش نکنید زمان که در منبر در برابر الله ایستاده می شوید شما حق را بیان کنید و در مقابل باطل ایستادگی نمایید .
ذروه سنام الاسلام الجهاد فی سبیل الله لا یناله الا افضلهم.
ترجمه :
اوج مسلمانی جهاد در راه خدا است که جز مسلمانان برجسته بدان نرسند

>>>   Bakhtari
بیشترینه مرد سرزمینم مسلمان اند ،و دوست ندارند که رهبر شان یهودی و خانمش عیسوی باشد ، چون در برگه من بیشتر از ۲۶۳۶ بیننده دارد از من خواهش نمودن تا این نگارش را پخش کنم . و منم پذیرفتم . حالا پرسش اینجاست ، شما که مسلمان و مسلمان زاده اید . باوجود که آگاه اید رهبرتان یهودی و زنش عیسوی است ، دین اسلام را قربانی پشتونوالی خود میکنید آه ،؟

>>>   Habibi
چون اشرف غنی مسلمان نیست، حتی یکی از سوره های قرآن عظیم الشان را یاد ندارد، زن و فرزندانش یهودی هستند، نزد مردم ما پذیرفتنی نیست، بنآ علیه اشرف غنی و خانواده اش اعلام جهاد فرض عین است، از تمام مردم مسلمان افغانستان تقاضا بعمل میآید تا علیه این کافر لعین به جهاد که وظیفهء اسلامی شان میباشد، برخیزند، و دین اسلامی و انسانی خود را ادا نمایند، تا مسلمان کامل بحساب روند.

>>>   نیروهای خارجی اگر توان میداشتند چند تا طالب بی سر و پا تا حال عربده نمیکشید.
اینها اینجا برای تمرینات نظامی آمده اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است