مبارزه راه درازی که بارها در مسیر آن سر می خورید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۶    ۱۳۹۶/۱۰/۳ کد خبر: 143594 منبع: پرینت

قابلیت و مهارتی که سیاستگر را ماندگار می سازد حل اختلافات در سطح کل و بخصوص در صف خودی است. بحران، شکست، عقبگرد، بن بست و حتی دشواری های سیاه و بی پایان نباید از عفت در گفتار، وقار در رفتار و بلندا در نوشتار ما بکاهد. مهار احساسات در لحظات بحرانی خصلت انسان های بزرگ و هدفمند است. همه ی ما شاهدان زنده از تلاطم عصر شعارگرایی افراطی در ابعاد مختلف زندگی هستیم و این اعتدال و خونسردی محاسبه شده است که پایدار و مستحکم می ماند.

توسل به تندی و پرخاشگری در شرایط سیاسی آن هم در داخل صف به هیچ صورت درزهای ایجاد شده را پر نمی سازد و هیچ چیز را کند یا تیز نمی سازد. حداقل من از دوستان خویش خواهش صمیمانه می نمایم که در واکنش به تحولات و مسایل جاری رفتار و روش با وقار داشته باشند. مبارزه راه درازی است که بارها و بارها در مسیر آن به چند راه و دو راه سر می خورید و تنها با برنامه و نقشه ای درست می توانید مسیر اصلی و واقعی را تعقیب کنید.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسایل کشور
سیاست
نظرات بینندگان:

>>>   بیچارگی، بی‌عرضگی، بی برنامگی و تسلیمی شرم آور داکتر عبدالله در برابر تیم افزون طلب و تمامیت‌خواه ارگ سبب بی‌حوصلگی تمامی کسانی شد که او را نماینده خود می‌دانستند. خودکامگی مطلق او در اندکترین فرصت‌هایی هم که به دست آورد همپیمانانش در جمعیت و برون از جمعیت را به فغان آورد.

>>>   Fetrat
برای ماموران ریاست اجراییه که در آشفتگی کامل بسر میبرند، صبر و شکیبایی میخواهم. دشوار است که از یک آدم بی کاره و ضعیف دفاع کنند.

>>>   Haidary
ریاست اجرایی سمبولیک و افراد مشمول شان جایگاه مردمی خودرا از دست داده اند و نزد ملت منفور شدند واگر از گزینه نظامی استفاده کنند به باور کامل اردو و قوای مسلح تقسیم شده و عاقبت دولت داکتر نجیب الله همین اشتباه را کرده بود تکرار خواهد شد

>>>   Ariaie
برترى طلبى، تجاوز به حق ديگران و عبور از قانون و خطوط منطقى بلاخره فرياد و ايستادگى در پى دارد. اين ايستادگى كه امروز در قامت ارتشبد استاد عطا تجلى يافته، در واقع فرياد بلند ازادى خواهى و رد زور و ظلم است كه تاريخچه طولانى در اين سرزمين دارد. در همه برهه هاى تاريخ ظالم با استفاده از صفوف خائنين داخلى و خودى بر صف ازاده گان رخنه كرده است و اين بار هم به طور معجزه اسا تاريخ تكرار شده است. ملت ازاده كشور و انهايكه با تمام وجود براى يك كشور داراى ثبات اجتماعى و سياسى در قطار ملت هاى ازاد جهان كار ميكنند بيدار و اگاه باشند كه فرصت ها گاه گاهى خلق ميشوند، و اين فرصت بوجود امده را غنيمت شمرده براى يك "نه" بزرگ بر روى سياه فاشيزم، تبعيض و زورگوى اماده شوند و از حق دموكراتيك و مشروع خود دفاع كنند.

>>>   عطا از خلاف رفتاری شما پنشیری ها دچار مشکل شده دندان های شمارا خواهد کشید

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
من در شهنامه یک آرش را می شناسم البته کسی که خویشتن را قربانی میهن خود کرد.
اما نه این آرش که تیر را به سمت سینه تاریخ خود نشانه گرفته است.
آرش واقعی اگر کندز برود اسفندیار را ملاقات می کند نه اینکه گزارش را در خورجین رخش رستم پنهان کند. آرش واقعی نزدیک دربار نمی رود و واجب الاحترام بی صلاحیت نمی شود. آرش واقعی تنها و تنها یک موضع می گیرد و هیچ نگران تار موی سر سهراب از کرز کندهار نیست. آرش واقعی ما با مار های زیر سپیدار سروکار ندارد.

>>>   Mehr
أمير صاحب اسماعيل خان:
از وكيل صاحبانيكه ميگويند استاد عطا مطابق قانون ميبايد ديگر والي نباشد، ميخواهم بپرسم اينكه: هنگاميكه حتي دولت بر أساس توافق دو طرف و خلاف قانون شكل گرفته است، شما چگونه پديده يي خلاف قانون را به استاد عطا نسبت ميدهيد؟
مگر دولت وحدت ملي قانوني است ؟
به همان اندازه كه دولت وحدت ملي قانوني باشد به همان اندازه استاد عطا نيز قانوني است

>>>   Amirzada
پشتونیزم ارگ دارای سه بازوی قدرت است:
۱) بازوی خارجی بحیث تکیه گاه اصلی قدرت.
۲) بازی راست آن حکمتیار بحیث تکیه گاه غلزایی محور قدرت.
۳) بازوی چپ آن عبدالله بحیث غلام بچه قدرت.
با سقوط عبدالله در واقع بازوی چپ پشتونیزم حاکم قطع میشود. در نتیجه پشتونیزم نمی تواند به سادگی هویت مردم را در شناسنامه های برقی حذف کند و یا به کمک عبدالله جلو جنبش عدالت خواهی مردم را بگیرد.

>>>   Ariaie
شعار وحدت در اين چند دهه براى مردم چى داده است؟ هيچ
سياست مصلحت جز نقصان، چى سودى رسانده است؟ هيچ
شكم صالح سير، حساب بانكى اش پر، از ان مادر و پدر گرسنه بدخشان و اندراب كه اولاد خود ، حاصل زندگى خود را با دستان خود دفن كرده اند و ميكنند، و براى نان يتيم و بيوه زن فرزند خود جز خدا تكيه گاه ندارند ، چى اطلاعى دارد؟
مردم ! در هيچ جاه دنيا حق با تضرع گرفته نشده، اگر دشمنان انسانيت وجدان داشتند نياز به بحران نبود، خود ميساختند اين ويران شده را!

>>>   اقای صالح!
جوانان دو آتشه تاجیک که از محبوبیت و توانی شما گلو پاره میکردند و روند سبز را پایگاه جوانتر و رساتر در برابر شونیسم و حامیان آن میدانستند حالا این ننگ را به کجا ببرند!؟
شما از کدام وحدت ملی حرف میزنید؛ حالانکه تیم قبیله گرا میخواهد وجب وجب سرزمین را که با نام اجداد تو در تاریخ فرو رفته و هنوز زنده است زیر پای کثیف طالب و داعش خورد کنند؛ میخواهند شمال را به سوریه دوم مبدل سازند.
من ازینکه آقای نور این حقیقت را درک کرده و از ارزش های ما دفاع میکند شاگرد واقعی قهرمان ملی میدانم.
من به توانایی های نور باور دارم زیرا در شهامت و پایمردی او غرور هندوکش را میبینم.
شما رنگ اصلی خود را نشان دادید ما شناختیم تان!!
عبدالحی

>>>   طندار هموطن
امرالله گک فکر کرده اینها با پنجشیر هیچ کاری نخواهند داشت فاشیزم پنجشیر را زخم روی قلب خود میدانند ولی امراللهگک اینرا هنوز نمیداند

>>>   Tamkin
محمودی صاحب تمام هم و غم صالح رسیدن به یک وزارت است. هرچیزی که قهواره وزارت را هم داشته باشد مانند پُست ریشخند چند مدت پیش شان او آنرا به دل و جان قبول میکند.

>>>   Azaadmanish
من صالح را و قتى مشكو ك يا فتم كه علبه
جنبش خر ا سا نيان كه
بخا طرى عدم در ج و ا ژه افغان در شنا سنا مه هاى نو تظا هر ات كرده بود ند
و انها را تجز يه طلب خطاب كرد !

>>>   Panjshiri
«صالح » بیچاره با بودجه ی کرزی حزب ساخته است تا پایه های فاشیسم را محکم نگهدارد و بر مخالفین آنها بتازد. و هنوز از تاریخ جهاد آگاه نیست که چرا مسعود در زمان داود خان سلاح برداشت. فاشیسم زمان داود خان به مراتب بهتر از فاشیسم خلیل زاد-کرزی-غنی بود. این کودک سیاست خود به باز نگری نیاز دارد.

>>>   Panjshir. gedeeld.
همايون همايون: ستانكزى گفت ما بايد كوشش كنيم ديگران از قدرت خلع كنيم و قدرت اصلى دست ما پشتون ها بايد باشد...

>>>   Ariaie
اين را براى مخالفت با عبدالله و وقايع اخير نمى نويسم بلكه براى اين مينويسم تا سياسيون فكر نكنند كه ما حافظه ندريم!
اقاى صالح كه اين روز ها خود را منحيث حامى انتخاباتى عبدالله جا ميزند، در روند نخست انتخابات كه سرنوشت ساز بود، به ياد دارم كه بيطرفى اختيار كرده بود ، تنها در روند دوم كه برد عبدالله مسجل بود و زلمى رسول، استاد سياف و ديگر تيّم ها نيز پيوسته بودند، طرف داكتر را گرفت كه حركت بسيار فرصت طلبانه بود. حمايت هاى امروزى او را نيز نه در قالب حمايت استراتژيك بلكه در قالب منافع شخصى و سياسى ميتوان تحليل كرد...

>>>   Mansoor Badry
۲۵۰ سال است که حاکم و فرمان روا هستید ، از شما آموختیم ! مردم عادی تان خبر نداشتیم و از پادشاهان تان یاد گرفتیم ، کور کردن برادر را از امیر دوست می خان ، وطنفروشی را از امیر عبدالرحمن خان ، پدر کشتن را از امیر امان خان ، قسم خوردن به ورق قرآن را از نادر خان ، خواب کردن را از ظاهر خان ، مال مردم خوری را از وزیرمامد گل خان ، چال و نیرنگ مردم فریبی را از داود خان ، استاد خود توسط بالشت کشتن را از حفیظ الله امین خروتی ، گریختن شبانه را از داکتر نجیب ، آدم کشتن را از ملا عمر ، شیر شدن را از کرزی ، نان خوردن و به نمک دان شاشیدن را از غنی کوچی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است