بلخ نمادی از جوهر، فلسفه و فرهنگ یک تاریخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۶/۱۰/۲ کد خبر: 143544 منبع: پرینت

بلخ نمادی از جوهر، فلسفه و فرهنگ یک سرزمین تاریخی است. والی این شهر باید کسی شود که:

1. اهمیت جغرافیای سیاسی و استراتژیک این شهر را که بر همه ی سرزمین ما و حتی آسیای جنوبی اثرگذار است بفهمد و آن را در سطح منطقه و جهان به نمایش گذارد.

2. قدرتِ مذاکره و دادخواهی را داشته باشد تا بتواند این شهر را به فرغانه ی آسیای مرکزی و جنوبی تبدیل کند.

3. معنای فرهنگ را بفهمد و این مهد فرهنگی را با پژوهش، همایش و نمایش‌ های جهانی فرهنگی برساند.

4. جذاب، خوش‌ صحبت و با فرهنگ باشد تا ارزش‌ های شکوهمند یک مدنیت را به نمایش گذارد.

5. سیاستمدار و سیاست‌ شناس باشد تا اقتصاد این شهر را به قدرت‌ باثبات و دژ استوار سرمایه در برابر محاصره‌ گران پاکستانی و سایر رقبای منطقه‌ ای تبدیل کند.

ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
والی بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   6 - استعفا نامه پیشکی بدون تاریخ ندهد یعنی آب را نادیده موزه نکشد
7 - در اندوختن ثروت حرام وحلال را رعایت کند
8 - خواست هایش ملی وتاثیر گذار بر همه مردم باشد نه اینکه بخاطر یک سفارت بی ارزش کوچک در بنگله دیش این همه سروصدا بلند سازد ، چوکی دایمی نیست برای یک ودوسالی است
9 - گرگ های پله بین ابن الوقت متملق را از اطرافش دور سازد

>>>   Baha
یادداشتی برای آقای عطای نور
آقای نور اگرملیونها دالرهزینه می کرد به این چنین یک محبوبیت دست نمی یافتند که امروز به عنوان یگانه رهبرمبارز دربرابرحکومت خود کامه غنی عرض اندام کرده اند، به باورمن آقای نور باید فرهاد عظیمی را که جوان با شخصیتی است به ولایت بلخ بگمارند و خودشان ازاین چالشهای موجود که یک فرصت طلایی است بیرون شده وبیشترینه بهره برداری برای انتخابات آینده بکنند، با آن که غنی نخواهد گذاشت که انتخابات ریاست جمهوری آینده عملی شود واما آقای نور باید کار بیشتر روی جبهه ایتلاف نجات انجام بدهند و اگر با هزاره ها و اوزبیک ها یک مشت واحد وآهنین شوند و ستون پنجم را باز شناسی وازمیان خود بردارند و حتا اگربتوانند پشتون های انسانگرا را با خود داشته باشند سیل خروشانی خواهند شد که بنیاد استبداد عبدالرحمان خانی و نادر خانی را از ریشه برکند.
باور داشته باشید اگر یک ملت اراده کند هیچ نیرویی جلوش را گرفته نمی تواند ، زمانی که ملت قهرمان ویتنام برای آزادی خود جنگید امریکایی ها با هلکوپترها از بام های ویتنام فرار کردند.
عطای نورباید با ناتو و به خصوص با آلمانی ها که در بلخ لنگر انداخته اند وشاید خودعطای نور را چون جنرال داوود داوود قربانی اهداف استراتیژیک ناتو و دولت دست نشانده بکنند، هوشیارانه و دپلوماتیک برخورد کنند و نباید به تحریک چند تاجیک حسود که جز چند شعارعوام فریبانه چیزی دیگری در چانته ندارند، خود را در تقابل با دولت به کشتن بدهد، آقای نور چنین ماجراجویی را کرد ، اما امروز آن تاجیکان ترسوکجا اند وچرا خود دربرابرغنی وعبدالله موقف نمی گیرند و یا در کنار آقای نور ایستاده نمی شوند؟
آقای نور باید یک تیم لابی در امریکا بسازند و امروز پیروزی در سیاست با هوشیاری و لابی گری شکل گرفته است که اربابان قدرت این فرم را تحمیل کرده اند.

>>>   Amirzada

ای بلخ بیچاره!
بلخ چقدر بیچاره شده که پشتونیزم در همدستی با باند عبدالله برای سرنگونی والی مقتدر بلخ استاد عطا از انجینیر داوود بیچاره بحیث قربانی در کشمکش قدرت استفاده می کند.
وقتی به اشتیاق و هیجان جناب انجینیر داوود در نخستین مصاحبه های ایشان در تلویزیون فارسی و پشتوی بی بی سی نگاه کردم، دلم به این قربانی سوخت. سالهاست که آقای داوود را در لندن در برخی محافل می بینم، ایشان یک انسان گوشه گیر، بی علاقه به سیاست افغانستان بود و خیلی غافل از جهان سیاست اند. درجه سواد و درک ایشان از بازی های جاری در افغانستان را می توان در مصاحبه های ایشان بخوبی درک کرد.
در سالهای اخیر ایشان اکثر اوقات از مشتریان دایمی شفاخانه های لندن استند و از مریضی رنج می برند.
اما هنوز نام جناب انجینیر داوود در پنسل بحیث والی بلخ نوشته شده، باند عبدالله در لندن این مرد مریض و گوشه گیر را تحریک و تشویق می کنند که هر چه زود تر نزد رئیس اجراییه و رئیس جمهور به افغانستان شرفیاب شوند.
جالب اینست باند عبدالله به انجینیر وعده داده اند که تشویش نداشته باشند حتا سوار بر سر تانک های ناتو او را به کرسی چند ماهه بلخ می نشانند.
دلم به این مرد مریض و بیچاره می سوزد که چرا او را بحیث قربانی بازی پشتونیزم و باند عبدالله استفاده می کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است