یکبار دیگر شرایط مذاکرات بلخ با ارگ را بخوانید
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۷    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143508 منبع: پرینت

برای جلوگیری از بحران سیاسی بیشتر در کشور و حرکت بسوی"بهار افغانستانی" شرایط ذیل برای مذاکره میان بلخ و ارگ پیشنهاد می گردد:

۱) ارگ اعلام می کند که سوء تفاهم میان رییس جمهور و والی محترم بلخ عطا محمد نور بر طرف شده، ایشان بحیث والی بلخ به کار شان ادامه بدهند.
۲) محترم جنرال عبدالرشید دوستم از تبعید به کشور بر گشته در مقام شان بحیث معاون اول با صلاحیت های کامل ابقا می گردند.
۳) داکتر عبدالله بحیث رئیس اجراییه از مقام شان غزل و محترم استاد محقق بحیث رئیس اجراییه تعیین می گردند.
۴) حنیف اتمر و استانکزی از مقامات شان بر کنار می گردند.
۵) شناسنامه های برقی مصوب شورای نمایندگان توزیع می گردد.
۶) اعضای کمیسیون جدید انتخابات بجای کمیسیون وابسته کنونی انتخاب می شوند.

اگر شرایط مذکور پذیرفته نشوند، مردم شمال در تحت قیادت رهبران شورای نجات تصامیمی ذیل را خواهند گرفت:
الف) حکومت موازی بنام ( جمهوری فدرال خراسان) در شمال با پایتخت بلخ اعلام می شود.
ب) مردم جمهوری فدرال خراسان و نیروهای نظامی و سیاسی آن از لوگر تا کابل از با میان تا عزنی، از هرات تا بدخشان قدرت را از ارگ گرفته و پایه های حکومت خود را تحکیم می نمایند.

اگر ارگ از خشونت و سیاست سرکوب، ترور، انتحار و انفجار را در پیش گیرد، مقامات "جمهوری فدرالی خراسان" برای دفاع از مردم خود مجبور است بسیج عمومی و تسلیحاتی را اعلام نمایند و خشونت را با خشونت پاسخ بدهند.
آیا پشتونیزم برتری طلب ارگ و باند منفور عبدالله عواقب توطئه های شان در برابر بلخ را تصور کرده می توانند؟

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   تو هم خودت را .........أفغانستان ساختى!!! يا در خواب هستى و يا روانى؟ أز اين دو حالت بيرون نيستى!!

>>>   آرون به وزن قارون روغنش را کم کو که بیازو ده چهل ...مبتلا استی

>>>   7 - گلبیدین دوباره برود پاکستان

>>>   .........جان بچيم چى خواب ديدى

>>>   بلخ از فأميل نور نيست هرچه عاجل بايد نور برود

>>>   او برادر تو خواب هستی یا بیدار من همین غیرت را در رهبران شمال اصلا نمیبینم

>>>   .........جان ! ديشب چه خوردي اشتهايت بلكل صاف است دمت گرم

>>>   نیرو های شمال برای خود تصمیم بگیرند نه برای ما هراتیان

>>>   هر .........هرچی دلش شد مینویسد اینجا افغانستان است .....................لندن نیست خوابت را به اب بگو که از سرت بخیر بگذرد

>>>   آنچه باید نمی شد میشود .
عزیز کندهاری ساکن بلخ

>>>   بهترین نظر است باید هر چه عاجل تطبیق شود

>>>   بيدار شو كه صبح شده است
خوابي. خوبي ديده ايد كه معكوس معني خواهد داد.
نوروز

>>>   جواب کاکای کلان ات را چی میدهی؟؟ اگر .........ات را خالی کرد و دالر های ماهانه شما و مانند شما ها بشمول گلبیدین را توقف داد خود بخود همه چیز را با شکران آن قبول میکنید...!!!!!

>>>   بيشك ، اورا، اورا

>>>   می گویند، مورچه که زوالش رسید، بال می کشد، به هوا پرواز می کند وشکار پرنده ها می شود.
زوال معلم عطا زمانی رسید که تجهیزات ناتو را در بندر حیرتان به بهانه های مختلف متوقف ساخت، به ایران و روسیه نزدیک شد و با این کار خود بادار کلان را خشمگین ساخت.
بادارکلان هم با یک پسگردنی نوکر را از چوکی به پایان پرتاب کرد.

اما اگر از نگاه قانونی گپ بزنیم، در کدام قانون افغانستان نوشته شده است که یک والی انتصابی باید 15 سال در مقامش پایدار بماند و یا بیشتر ازین مدت را دعوا کند، ولو که "جان کری" نصف قدرت را در دولت افغانستان به حزبِ که این والی به آن منسوب میشود، ارزانی فرموده باشد.
معیاد وظیفۀ یک والی انتصابی با ختم دورۀ کاری رئیس جمهورِ که او را انتصاب کرده است، تمام می شود. بعد رئیس جمهور جدید والی های خود ش را در ولایات نصب می کند.

اما چون در افغانستان گپ آخر را قانون نه ، بلکه زور می زند، پس باید انتظار بود که زور معلم عطا و حزب جمیعت به بادار کلان می رسد یا مانند آن دایم الخمر دیگرش به ترکیه، ایران یا روسیه تبعید می شود.
به نظر من یک چانس دیگر معلم عطا دارد، که نزد بادار کلان خط بینی بکشد، پیشانیش را به زمین بساید، رابطه هایش را با رقیبان بادارکلان قطع کند و وعده نماید که بار دیگر این گستاخی را نمی کند. درین صورت شاید بادارکلان به او اجازۀ نوکری را در خانۀ خود بدهد.

>>>   میگویند شخصی تا فهم از وضع بازار نزد کله و پاچه فروشی رفت و گفت: یک روپیه را پاچه تِه کله تِه. دوکاندار که از نا فهمی شخص تعجب نموده بود گفت: جِرت. شخص از دنیا بیخبر گفت: جرت اش را شوروا ته.
حالا این آقای از دنیا بیخبر با تقلید از بهار عربی میخواهد بهار افغانستانی را به مردم معرفی نماید. بابا بهار عربی خه گل به آب داد که شما بهار افغانستانی را میخواهید .

>>>   گلو دیشب مشکل صحی داشت.

>>>   من هم در کنار شما هستم زیرا این دولت یهودی است و علیه رژیم یهودی و دست نشا نده کفر جها د روا است من در هچ تنظیم و ابسته نیستم مگر به خاطر خدا جها د علیه این رژیم از خو ن خود هم تیر هستم

>>>   من منحیث یک شهروند تاسف میکنم که همین ما ها بخاطر بقای وظیفه گک های خویش متوصل به هزار ها کمنت طرفدارانه برای خوش خدمتی تحریر میکنیم مگر نادانسته از اینکه به صد ها پاکستانی و جاسوس از این کمنت های نفاق افگن من تو استفاده اعظمی برده .بنا متوجه باشید اول با این کمنت ها از دایره اسلام خارج نشوید .اگر یک خانه حریق شود در خاموش ساختن اتش همه باید سهیم شوند ورنه مواد سوخت اصلی من شما خواهیم بود.این پروزه بزرگ است هر کس سد راه پروزه شود توسط دولت مرکزی از مقام عزل شده تا یک تعداد مثل شما کمنت های احساساتی بنویسیم و باعث تشنج در اداره منطقه و محل بوجود اید در بین همین نابسامانی ها گروه های که منتظر رسیدن موها و ریش های بلند و گرم شدن هوای گرم سرحدات تاجکستان ترکمنستان که مسافرینش تکمیل شده صرف ازبکستان والی سد راه شده پروزه مختل ساخته .وای به حال مایان که دل به پکتیا هلمند سر پل میمنه و سایر ولایات نا امن نمیسوزانیم و یک گوش ای خاک ملت بیچاره نفس ارام میکشد ما حسادت میکنم الله رحم کند.

>>>   ارگ یا همان اوغانها فقط میخواهند تمام مناطق غیر اوغانها نا آرام و در جنگ و وحشت قرار گیرد تا که از مناطق خود اوغانها که در جنوب و جنوبشرق هستند کدام فرقی نداشته باشد.
وقتی در مناطق اوغان پسمانی جنگ ترور و وحشت باشد مناطق غیر اوغانها چرا آرام باشند و رو به پیشرفت باشند. به همین خاطر طالب را در شمال آوردند و آنها را حتی مناطق امن دادند چون دند غوری و به همین خاطر طالب را در شمال بصورت جدی ضربه نمیزنند.
این پروگرام اوغانها از زمان کرزی جریان داشت و حالا در زمان غنی کوچی شدت یافته است.
غیر اوغانها بیدار و متحد شوید ورنه یکه یکه و دانه دانه کوبیده و خورد و زبون میشوید و اولاد اولاد تان محروم از تمام حقوق اصلی ایشان غلام این اوغانها شده و حتی هویت تاریخی شان جعل و مطابق خواست اوغانها رقم خواهد خورد.
غیر اوغانها بیدار شوید، غیرت کنید، متحد و یکپارچه شوید، هنوز هم دیر نشده.

>>>   سلا برخادمان کشور نفرین برخاینان ملت
من به عنوان یک شهر وند ازخدمات اقای عطا
ازجمله تشریک مسا عی دربزرگداشت عاشورای حسینی درجوار مرقد نورانی امام شیعیان وخلیفه مسلمین .
تشکر می کنم
سید حسن احمدی تبار بلخی
مسول خانه قران ونهج البلاغه دربلخ
ومدیر موسسه قران ونهج البلاغه درکشور

>>>   باید بنام جمهوری دموگراتیک فدرال خراسان باشد واولین کارش اعزام وقبولی سفیر با کوریای شمالی باشد

>>>   اینجا نه قانون است و نه حکومت و نه هم دموکراسی بلکه همه چیز امریکا است.اگر امریکا نخواهد آب از جایش نکان نخواهد خورد.هیچ چیزی نمیشود و عطا هم هیچ کاری کرده نمی تواند.و مانند برادر نویسنده خیال بافی نکنید.

>>>   یعنی بغاوت مسلح شروع میکنید، خوب است ما هم تماشا گر خواهیم بود.
چرا ولایات دیگر را شامل این لست تان نه میکنید، خوش می شویم که ما هم جز قلمرو حکومت فدرالی شما شویم. کیف خواهد کرد.

>>>   خط بینی کشیدن نوکری کردن و .....کار قبیله است. آنکه نوشته استاد عطا خط بینی بکشد بازهم خطا فیر کرده و در تشخیص غلط کرده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است