سرنوشت مردم افغانستان را به بازی نگیرید
حکمتیار اشکار می گوید جنوب و شرق افغانستان همواره در جنگ می سوزد باید جنگ به مناطق تاجیک که منظور اش شمال افغانستان می باشد برود، حالا رییس جمهور دقیق این پلان را برنامه ریزی می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۱    ۱۳۹۶/۹/۲۹ کد خبر: 143465 منبع: پرینت

جناب اشرف غنی انرژی تان را برای از بین بردن طالبان و داعش صرف نمایید نه والی بلخ.

درحالیکه آتش توبخانه حملات طالبان و داغش خون هزاران نفر از مردم ملکی و سرباران کشور را می ریزد غیر عاقلانه است انرژی خود را برای از بین بردن والی بلخ که هیچ تهدیدی برای کشور نیست را در دستور کار خود قرار دهید. این در حالی است که دشمنان روز به روز ولسوالی ها را تصرف می کنند و داعش در مناطق مختلف افغانستان پیشروی هایی دارد.

والی بلخ که 16 سال است در کنار حکومت های گذشته و حال کار کرده و یکی از ارکان های مهم این کشور بوده حالا باید روی مخالفت های شخصی رییس جمهور برکنار شود؟

جناب اشرف غنی دشمنی شما با والی بلخ جناب آیا شما زلمی ویسا را چندین سال در کنار خود داشته و پست های حساس را برایش داده اید آیا می دانید که زلمی ویسا والی فعلی قندهار از طرف استخبارات ناتو متهم می باشد با شبکه حقانی و دیگر گروه های مخالف مسلح حکومت در تماس بوده و می باشد آیا از این خطرات هراسی ندارید ولی فقط والی بلخ خواب را بر شما دشوار نموده است؟

عدم پیشروی طالبان در مناطق شمال، کوشش و تلاش های والی بلخ بوده است. این در حالی است که در جنوب و شرق افغانستان طالبان در اکثر ولایات قدرت بیشتری دارند و هر زمان اقدام نمایند می توانند قندهار و هلمند را به کنترل خود درآورند. در چنین حالی بر طرف نمودن والی بلخ فقط می تواند روی پلان های نامشخص و مشکوک حکومت و ارگان های امنیتی ارگ باشد که جز ناامنی و اشوب چیز دیگری را به دنبال نخواهد داشت.

بدون شک با آمدن حکمتیار به کابل پلان های ارگ تفاوت نموده است. طوری که حکمتیار اشکار می گوید جنوب و شرق افغانستان همواره در جنگ می سوزد باید جنگ به مناطق تاجیک که منظور اش شمال افغانستان می باشد برود، حالا رییس جمهور دقیق این پلان را برنامه ریزی می کند.

پس از سقوط طالبان اکثریت احزاب اسلام اسلحه را کنار گذاشته و در کنار دولت افغانستان همکاری جدی نموده و در مقابل دشمنان مسلح افغانستان مقاومت نمودند، اشرف غنی باید متوجه افراد و احزابی باشد که 15 سال علیه دولت افغانستان داخل جنگ بوده و خون هزاران زن و مرد و سرباران این کشور را به خاک و خون کشیدند و شماری از مقامات ارشد حکومت افغانستان را به قتل رساندند و حالا به جناب اشرف غنی دستور می دهد، والی بلخ باید برکنار شود تا طالبان و افراد مسلح حزب اسلامی آن مناطق را تحت کنترل خود بگیرند.

جناب اشرف غنی بدون علت افغانستان را به آشوب نکشید و با سرنوشت مردم افغانستان به بازی نگیرید و به افراد خودخواه که از برون آمده خود را به شما وصل نموده اند اعتماد نکنید. اگر روی وضعیت افغانستان بسیار خطرناک شود شما و ارگ نشینان مانند چند دهه اخیر از افغانستان فرار خواهید نمود و با گذرنامه ها که در جیب دارید فرار را بر قرار ترجیع خواهید داد و باز همان مجاهدان پا برهنه به اسلحه به کوه ها رفته از مردم این کشور دفاع خواهند نمود و در همین کشور خواهند ماند.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   از این معلوم میشود که در این کله ........خود دو ګرام .......ندارید اګر حکومت یک دزد را وقت داد که دزدی کند اختطاف کند قتل کند و ګوشهای انسانها را بخورد باز ریس جمهور خوب ادم است و اګر پیشروی این همه فجایع و ظلم را ګرفت باز انسان بد است. بلخ از پدر نور نیست که مردم بیچاره بلخ را مانند غلام استعمال نماید و اګر کسی در مقابل ظلم اش استاده شد باز مانند ... ....ګوش های مردم را دندان بکند وقتیکه در یک قریه ......پیدا میشود باید هر چه زودتر راه علاج انران پیدا کرد چون اګر .........برای هرکس دهن انداخت تداوی ان مشکلتر میشود بهتر است جلو ګیری شود

>>>   غنی=داعش

>>>   سياسيون بيسواد و إز جمله يكى هم ............! همه احزاب و أشخاص ديكر كه ضد منافع دزدى كروه شر و فساد كه حالا به همه دنيا معلوم (معلوماالبلفساد) هستند تروريست و ضد دولت هستند!! مكر شما دزدان و سارقين، خائنين ملى، ووطنفروشان همه تان كفتر سفيد هستيد!! شما بد نام ترين قشر جامعه أفغانستان هستيد!! عطا و باند شمالى بايد همه محاكمه شود نه تقدير!!

>>>   اشرف غنی و حکمتیار به جای اینکه جنگ را از جنوب ریشه کن کند دوست دارند که شمال افغانستان گرفتار جنگ و نا امن شود. علت برکناری نور نیز همین مسئله است
هرکسی در مقابل پروژه اشرف غنی و حکمتیار بایستد باید از سر راه برداشته شود. هدف اشرف غنی و حکمتیار گسترش جنگ در افغانستان است نه نابودی جنگ و امدن امنیت در کشور.

>>>   بتایید اقای منجم زاده باید گفت که چرا فاروق وردک دزد ملیون ها دالر وزارت معارف که سیگار انرا افشا کرد و خودت هم هیت گماشتی و تایید کردن دزدی فاروق وردک عضو باند گلبدین راکتیار ووزیر معارف زمان کرزی که حلا خودت انرا وزیر پارالمانی و مشاور خاص خودت تعین و مقرر کرده اید چرا این دزد کلان و مفسد اداری را حمایت میکندو همچنان ماهانه ده ملیون افغانی را بکدام صلاحیت قانونی به قاتل ملت کشور ما خاین ملی جاسوس پاکستان گلبدین راکتیار قصاب کابل میدهد و ده ها ملیون دیگر را بخاطر تیل موتر و بادیگارد و امکنیت ان خاین مصرف میکند اما در مقابل با کسانی سر خصومت و دشمنی را گرفته که از وطن و ملت دفاع میکند در اوردن همین رزیم نقش اساسی داشته و در بازسازی و امنیت جان فدایی کرده و مردم هم ناراضی از ان ندارد .

>>>   اي كاش جناب عالي با اين تحليل ...... نام ...را نه مي داشتيد!!!!
اشرف غني در صدد پاك كاري انحصار گرا ها بوده وميخواهند زمام ملت را به وارثين علمي مملكت تفويض نمايد.
اگر بچه كوچه بي سواد هم پانزده سال والي يك ولايت باشد از خود كارهاي را به ارمغان خواهد اورد.
شما مصارفاتي كه بدسترس ولايت بلخ قرار داده شده است با دست اوردها مقايسه نماييد از نوشتن تان معذرت خواهي خواست.

نوروز

>>>   بهتر است بزرگان افغانستان بیش ازاین .....نکنند وپیروی از هوا هوس ننمایند بس است در بدری و آوارگی، هردم شهیدی ، و ملت را مورد سرزنش سائر ملتها قرار ندهید تا نگویند خرید افغانی نسبتی که بیشتر لایق بزرگان (زمام داران) است تا ملت خداوند جلت عظمته به انسان عقل داده است ومنافع مشترک ملی ودینی تقاضای حل مشکلات از طریق صبر ، تحمل یکدیگر ومذاکرات وگفتگو را دارد والا زمامداران شایسته نسبت بدتر را خواهند داشت .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است